SuSE 9.0 niet in combi met WLAN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPé
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 00:12
Dag

Ik ben thuis bezig geweest met Linux netwerk suse 8.0 als Fileserver en PDC. Dat sharen lukte goed alleen pdc kreeg ik niet helemaal goed. Dus ben ik 9.0 gaan halen. Nou werkt het allemaal prima als er maar geen wireless lan bij komt kijke. Het volgende:

Linux 8.0 Fileserver + Win98 machine ------ Wireless lan ------- WinXp machine

- Internet verkeer en gewoon data verkeer werkt allemaal prima

Toen 9.0 geinstalleerd

linux 9.0 PDC & Fileserver + Win98 machine ------- Wireless lan ------- WinXp machine

- Date en internet verkeer loopt nog steeds prima tussen Win98 en Xp. Alles kan elkaar pingen behalve 9.0: Die kan pingen naar Win98 en andersom maar niet naar Xp en Xp naar 9.0 ook niet. Conclusie hij komt niet door het Wireless lan heen wat 8.0 wel deed.

Mijn wireless lan bestaan uit 2 Accespoint van Linksys 11 Mbit. Tussen het internet/kabelmodem staat nog een Linksys router maar die doet hier niet echt in mee. Maar mijn vraag is dus eigenlijk of iemand hier iets meer van weet of wat ik moet doen? Of kan 9.0 dat gewoon niet?

TomPé

TomPé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Ik heb je post net 3 keer doorgelezen, en ik wordt er eigenlijk totaal niet wijs uit. Ik kan niets met jouw tekeningen, wat betekent bijvoorbeeld linux 9.0 + win98? Is dat een dualboot bak, staan die pc's fysiek naast elkaar, spelen ze voor elkaar gateway, hebben ze dezelfde kleur ;)?
Wat is 'date en internetverkeer'?

Als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat je probleem helemaal niets met WLAN te maken heeft, en ook niets met SuSE. (Ik begrijp uit jouw post dat sommige WLAN clients niet bij je linux doos komen, of/en andersom, dat zou dus meer op een routingprobleem duiden.)

Maarja, wees eens wat duidelijker, maak misschien even een nette tekening, en probeer het geheel en je probleem wat beter te omschrijven, ik denk dat je hiermee niet veel meer dan :?, "huh?"'s, 'kristallen bol' antwoorden en dergelijke krijgt.

edit:
waarom niet gewoon in suse8 wirreless wel 9.0 niet met wireless? verdergaan?

[ Voor 11% gewijzigd door sebas op 15-12-2003 14:14 ]

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.