-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dat is misschien nog wel een betere oplossing!Mr. Liu schreef op 15 december 2003 @ 13:16:
Ik zou eerder zeggen na toestemming van een modje.
En dan nog alleen maar in de openings post ...
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net
er bestaat een mogelijkheid om externe polls in posts te plaatsen, dit is een externe functionaliteit die niet in React zit.mr._Anderson schreef op 15 december 2003 @ 13:22:
[...]
Dat is misschien nog wel een betere oplossing!
En dan nog alleen maar in de openings post ...
dit staat verder los van of dit een beginpost is, of ergens in een topic zelf ingevoegd wordt.
Als functie ben ik zelf er niet zozeer van overtuigd, meestal is de informatie weinig toevoegend en zeer onbetrouwbaar.
In zekere zin zou je door gebruik te maken van de authentisierung van React de betrouwbaarheid kunnen vergroten, maar dat maakt de functionaliteit zelf niet opeens meer toevoegend.
Ik ken weinig threads warr een Poll een echte toevoegende waarde heeft voor een discussie, meestal wordt het te snel en op een 'lollige' manier toegepast
voor de ontwikkeling zijn we afhankelijk of Parse dit wil inbouwen binnen React, en voor hen zal de indruk meespelen of dit een algemene functionaliteit is die klanten ook graag willen hebben (en of het daarin kostendekkend is)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ok, tis niet officieel maar wel een goeie uitkomst iig
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
De functie om polls te maken zít wel in React, het is echter niet aangezet op GoT.RM-rf schreef op 15 december 2003 @ 13:28:
er bestaat een mogelijkheid om externe polls in posts te plaatsen, dit is een externe functionaliteit die niet in React zit.
Meestal word het gebruikt binnen HK voor grappige/ lollige doeleindes.
Geef eens aan waarvan jij het nou goed zou passen dan.. Laat eens een topic zien.
/ik vrees eigenlijk dat er misschien misbruik van gaat gemaakt worden.. Dan gaat iedereen polletjes plaatsen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Die externe poll is zo lek als een mandje namelijk.
Who is John Galt?
Waarom... Binnen het forumjustmental schreef op 15 december 2003 @ 13:33:
Kan er met de rechtenstructuur niet voor gezorgd worden dat het gebruik van de pollfunctionaliteit word beperkt?.
Daar kunnen wij nix aan doen... EN het word meestal voor de fun gebruikt, niet voor serieuze doeleindenDie externe poll is zo lek als een mandje namelijk
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
waarom denk je? juist het is niet betrouwbaarouterspace schreef op 15 december 2003 @ 13:37:
EN het word meestal voor de fun gebruikt, niet voor serieuze doeleinden
als je het kan koppelen aan een userid wordt het ineens wel een betrouwbaar medium
En hoe wil je dat gaan doen, hoe wil je dat gaan oplossen. Ben jij wel te vertrouwen, ben ik wel te vertouwenErkens schreef op 15 december 2003 @ 13:48:
[...]
waarom denk je? juist het is niet betrouwbaar
als je het kan koppelen aan een userid wordt het ineens wel een betrouwbaar medium
En wil je het gaan doen met hoge / lage id's...
ik weet wel dat je te vertrouwen bent ( ik ook offcourse) , maar het is alleen een voorbeeldje

Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Die Comic Sans in de head is natuurlijk via de instellingen uit te zetten, I presume?
overigens zou ik er zelf wel enigszins nut inzien om dit voor specifieke doeleinden wel aan te kunnen zetten;
specifiek voor grote topics met een sterk 'community'-aspect, waar makkelijk een 'stemming' gevormd kan worden, bv bij meetings (waar te meeten)
als hierbij gereregeld kan worden dat ook enkel mensen stemmen die in het specifieke topic gepost hebben, kan je op die manier een poll gebruiken om een betrouwbaar overzicht te genereren;
wat voornamelijk voorkomen zou moeten worden is dat polls gebruikt worden voor de standaard HK-thread waar eventjes snel een 'polletje-voor-de-grap' wordt opgestart.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dat de huidige externe poll onbetrouwbaar is, vind ik erg meevallen. Je moet een nieuw IP krijgen voordat je een extra stem wilt uitbrengen. Dat is denk ik toch een erg grote drempel, ik vraag me af of dit de reden zal zijn dat de Poll weinig voor serieuse doeleinden wordt gebruikt.
🌞🍃
Poll's worden via RML tags geregeld, en RML tags kunnen af 1.9.1 aan bepaalde groepen toegekend worden. Zo zouden alleen mods een poll kunnen starten.
Polls zijn gelocked op 1 stem per ingelogde gebruiker. Er zijn verder geen beperkingen.
Dat lijkt op het eerste gezicht zo, maar hij gaat niet goed met de cgi variabelen om, dus een ander ip is niet nodig.DataBeest schreef op 15 december 2003 @ 14:12:
Ik vind het zo eigenlijk prima.
Dat de huidige externe poll onbetrouwbaar is, vind ik erg meevallen. Je moet een nieuw IP krijgen voordat je een extra stem wilt uitbrengen.
Who is John Galt?
Woei, krijgen we dan ook eindelijk de [modbreak] tag?chem schreef op 15 december 2003 @ 14:12:
Poll's worden via RML tags geregeld, en RML tags kunnen af 1.9.1 aan bepaalde groepen toegekend worden. Zo zouden alleen mods een poll kunnen starten.
is die er na Topix niet meer teruggekomen dan? D8 dat de crew dat nog wel had.curry684 schreef op 15 december 2003 @ 14:43:
[...]
Woei, krijgen we dan ook eindelijk de [modbreak] tag?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Uhm, als jij dat wilcurry684 schreef op 15 december 2003 @ 14:43:
[...]
Woei, krijgen we dan ook eindelijk de [modbreak] tag?
AW_Bos schreef op 15 december 2003 @ 14:46:
is die er na Topix niet meer teruggekomen dan? D8 dat de crew dat nog wel had.
Was die er in de Topix tijden dan wel? Ik heb het nooit gezien iig.
Maar
Modbreak:
Copy/paste werkt ook
Ik wel
En ontopic: voor serieuze zaken heb ik toch liever een onderbouwde mening en voor de niet-serieuze zaken werkt de externe IMHO heel goed eigenlijk
(Al is dat niet betrouwbaar nee, zelfs ik heb een klein dozijn IP adressen dat ik zo kan gebruiken om te stemmen, nog zonder een URL op irc kanalen te spemmen

Het zou het dus wel meer mogelijk maken in de techfora maar ik houdt het dan liever bij onderbouwde replies
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Vind je? Mag je mij uitleggen wat er lek aan isjustmental schreef op 15 december 2003 @ 13:33:
Die externe poll is zo lek als een mandje namelijk.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik denk dat hij bedoelt dat je de poll van dezeserver.nl ook kunt gebruiken als je niet geregistreerd bent op GoT, dat je alle polls kunt bekijken en dus 'private' polls (als die al worden gebruikt) kunt vernaggelen en keuzes kunt omdraaien cq. andere naam geven cq. niet laten zien.
[ Voor 8% gewijzigd door Robin op 15-12-2003 18:15 ]
Dat van die private polls is een goede en zal ik aan BOOTZ doorgeven
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Ik heb daarover maar één vraag: WAAROM !!?!?Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 17:14:
Misschien is het een optie om mods de mogelijkheid te geven om poll's te maken; dan kun je in het geval van een meeting een betrouwbare poll neerzetten, maar stimuleer je het gebruik niet.
Je kunt, als je het nodig vind, een poll via dezeserver.nl maken, en als je dat teveel moeite is, sorry hoor, maar we gaan echt geen featurerich forum van GoT maken waar we meer features hebben dan LuNaTiC vriendinnen heeft gehad. (
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Er zit gewoon een bug in de ip adres controle, waardoor je met ieder willekeurig ip adres kunt stemmen.
Dus kun je met een eenvoudig scriptje een hele serie stemmen doen.
Ook zit er nog een bug in waardoor je een willekeurige poll kunt openen en sluiten, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat.
[ Voor 17% gewijzigd door justmental op 15-12-2003 19:08 ]
Who is John Galt?
Verwijderd
2 functies moet toch wel kunnenmoto-moi schreef op 15 december 2003 @ 18:09:
[...]
Ik heb daarover maar één vraag: WAAROM !!?!?
Je kunt, als je het nodig vind, een poll via dezeserver.nl maken, en als je dat teveel moeite is, sorry hoor, maar we gaan echt geen featurerich forum van GoT maken waar we meer features hebben dan LuNaTiC vriendinnen heeft gehad. ()
Maar ik vind het ook niet echt nodig. Zoals boven al gezegd is er zijn al goede externe polls te gebruiken. Af en toe een poll is leuk maar anders heb je straks in elk topic een poll. Nu alleen in specifieke topics welke echt vragen om een poll om het topic duidelijk te houden.
Verwijderd
Omdat je maar 1 stem per gebruiker wilt en niet 1 per IP. (Wat justmetal zegt).
Dat zeg ik niet; ik heb het over gevallen waarbij een waarheidsgetrouwe uitslag noodzakelijk is, zoals bij een meeting oid.Je kunt, als je het nodig vind, een poll via dezeserver.nl maken, en als je dat teveel moeite is
Dus de search en smilies verdwijnen.sorry hoor, maar we gaan echt geen featurerich forum van GoT maken waar we meer features hebben dan LuNaTiC vriendinnen heeft gehad. ()
nee, ik zit dagelijks 3 nieuwe features in te bouwen...
Intentionally left blank
Verwijderd
Ik zie het al, jullie hebben een nieuwe Human Resources-manager nodig.crisp schreef op 15 december 2003 @ 19:26:
[...]
nee, ik zit dagelijks 3 nieuwe features in te bouwen...
Verwijderd
[rml][ Stampede] #2 Planning[/rml]
en omdat er in GoT geen poll-functie zit:
[rml][ Stampede] #2 planning - deel 2[/rml]
En tevens ook stampede 1, daar ging het pollen ook mis.
Ik denk dat als je een dergelijke mogenlijkheid eenvoudig aanbied (als in: niet alle users weten af van de poll-server van BOOTZ) dat je dan leuke discussies uit een (goede) poll kan maken.Roelant schreef op 15 december 2003 @ 20:38:
En na al die replies heb ik nog niet één goed voorbeeld van een serieus tech topic gezien, waarvoor een ingebouwde polfunctie misschien wenselijk zou zijn.
Bijvoorbeeld een poll over welke firewall iemand gebruikt, hiermee kan je verder discussieren over waarom de ene firewall beter is dan de andere, let wel dat hier toch wat extra toezicht (helaas) op nodig zal zijn omdat, zeker in het begin, niet iedereen zal snappen dat een poll niet alleen is om te tellen hoeveel mensen op iets stemmen maar ook dat dit onderbouwt moet worden.
buit is binnen sukkel
Waarom niet?ripexx schreef op 15 december 2003 @ 22:33:
Ik zie niet direct in wat een poll nu toevoegt aan een discussie? Een discussie is gebaseerd op argumenten en niet op een poll. Het kan wel aanleiding zijn maar dat wil nog niet zeggen een poll nodig is voor een discussie. Liever een discussie met een goede uitgebreide stelling (W&L) dan een "loze" poll die eerder flames en trolls uitlokt. Poll's zijn leuk voor in de HK en sommige andere fora in GC. Maar echt toegevoegde waarde zullen ze niet hebben voor een goed techtopic.
Je moet zo'n poll in een tech forum vanaf het begin af aan sturen om argumenten te geven _waarom_ er voor een bepaalde keuze is gemaakt, hierdoor kunnen zich volgens mij prima mooie discussies vormen.
overigens is W&L ook GC
Ik zie het grootste probleem in jouw zin: "vanaf het begin af aan sturen". Vaak wordt een poll gewoon neer gezet met een stelling die vooral flames en trolls uitlokt. Ik zeg niet dat het altijd mis gaat maar zover ik weet worden poll's in de meeste tech-fora niet echt gewaardeerd. Dus waarom dan een rml-react-poll toevoegen? De kans op misbruik wordt dan alleen maar groter. Voorkomen is beter dan genezen.Erkens schreef op 15 december 2003 @ 22:39:
[...]
Waarom niet?
Je moet zo'n poll in een tech forum vanaf het begin af aan sturen om argumenten te geven _waarom_ er voor een bepaalde keuze is gemaakt, hierdoor kunnen zich volgens mij prima mooie discussies vormen.
offtopic:
overigens is W&L ook GC
ripexx schreef op 15 december 2003 @ 22:33:
[..] Poll's zijn leuk voor in de HK en sommige andere fora in GC.[..]
buit is binnen sukkel
daarom zou het een mooie oplossing kunnen zijn dat je eerst toestemming vraagt aan een mod voor een dergelijke poll, en dat je dan een poll mag en kan maken in dat forum.ripexx schreef op 15 december 2003 @ 22:54:
[...]
Ik zie het grootste probleem in jouw zin: "vanaf het begin af aan sturen". Vaak wordt een poll gewoon neer gezet met een stelling die vooral flames en trolls uitlokt. Ik zeg niet dat het altijd mis gaat maar zover ik weet worden poll's in de meeste tech-fora niet echt gewaardeerd.
Maar aangezien er weinig poll's zijn in de tech fora wil dat toch niet automatisch betekenen dat het niet goed gaat? Flames en Trolls zijn nooit toegestaan, en die krijg je altijd wel of je nu wel of geen poll maakt.
Uiteraard is het van belang dat er veel aandacht is besteed aan het bedenken van een poll om daarmee een leuke discussie te starten.
hmm, zullen we ook de 'Post-New-Topic'-functie eruit slopen? Kans op foute topics wordt daarmee erg groot. Voorkomen is beter dan genezen.Dus waarom dan een rml-react-poll toevoegen? De kans op misbruik wordt dan alleen maar groter. Voorkomen is beter dan genezen.
Dan ga je dus een discussie aan omdat er een poll gestart moet worden. Meestal worden polls gebruikt om lekker te ouwhoeren of een kleine peiling onder de users te houden. Voor die ene keer kan je dan netzo goed de poll van dezeserver.nl gebruiken.Erkens schreef op 15 december 2003 @ 22:24:
Bijvoorbeeld een poll over welke firewall iemand gebruikt
Een poll een is pas als deze is afgesloten effectief, dan pas kan je gaan discussieren over de uitkomst. Dan moet je eerst een poll aanmaken, wachten tot de mensen gestemd hebben en dan pas kan je een discussie voeren. Op de frontpage is het zelfs zo dat mensen hun mening geven door een keuze die poll weergeeft te kiezen. De gekozen optie wordt soms beargumenteerd in de reacties. Een enkele keer ontstaat een goeie discussie naar aanleiding van die poll, en dat is voor tachtig procent op het einde. Een poll zegt pas als er een boel mensen gestemd hebben, niet als deze net is begonnen.
Ik zat te denken aan het volgende:
Je zou een speciaal soort topic moeten kunnen aanmaken waarbij in de first post de poll resultaten komen te staan. Als iemand stemt moet hij zijn keuze aangeven + argument en deze keuze komt als een normale post in het topic, met toevoeging van zijn keuze in de eerste regel van zijn post (template geregeld dus!).
Nadat de user heeft gestemd in de poll kan hij mee discusseren in het topic, en komt zijn keuze elke keer in zijn posts te staan zodat je in één oogopslag kunt zien wat zijn keuze ook alweer was.
Om te kunnen reageren in het topic moet je dus op z'n minst ook posten in het topic. Daarnaast is op UserID te controleren of er gestemd is dus het wordt een stuk betrouwbaarder.
Om een een polltopic te kunnen maken zou je toestemming moeten vragen via een moderator. Het eenvoudigst is het dan dat het maken van een polltopic bij een moderator ondergebracht wordt (makkelijker qua rechten).
Een eventuele optie, als iemand geen argument geeft bij zijn keuze zou het voor een moderator mogelijk moeten zijn de post te deleten waardoor zijn keuze vervalt (melding naar user je stem is verwijderd "geen onderbouwing" waag nog eens een poging
Het lijkt mij ook wel belangrijk dat een poll vooraf een bepaalde looptijd meekrijgt en daarna gesloten wordt. Daarna is iedereen vrij te reageren op de resultaten ook indien je niet gestemd hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Civil op 15-12-2003 23:21 ]
true, maar daarom moeten de keuzes ook beargumenteerd worden, en dat is met de poll die gekoppeld is aan een userid beter te doen dan niet, aangezien dat betrouwbardere gegevens oplevert, en ja, uiteraard moeten er wel veel mensen stemmen.Robin Vreuls schreef op 15 december 2003 @ 23:10:
Een poll zegt pas als er een boel mensen gestemd hebben, niet als deze net is begonnen.
Ik denk dat je met dergelijke (eenvoudig toegankelijke) polls GoT wat leuker kan houden, het meeste wat je nu tegenkomt zijn toch problemen en (mogelijke) oplossingen. Af en toe een leuke discussie maar met een polling systeem kunnen dat er dus meer worden.
DPC is wellicht de uitzondering tot de regel, met de voorbeelden van stampede, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat ook onder "general chat" vallen. Het is behoorlijk aan Tweakers gerelateerd, maar écht tech is het niet.
[ Voor 47% gewijzigd door Roelant op 16-12-2003 01:49 ]