Toon posts:

met toetstenbord aansturen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oke.

We zijn op school bezig met 5 man aan een afstandbestuurbare auto die we met de computer kunnen besturen. alles ging goed alleen toen kwamen we bij het probleem het toesenbord. we hebben een programma waarmee we de paralle poort kunnen aansturen dit lukt wel alleen al je b.v. rechts af wil dan hebben we een probleem en dat is dat je niet voor en rechts tegelijk kan indrukken . wat ik dus bedoel is neem een race spel en je drukt UP (bij de pijltjestoesten) en RECHTS en dan ga je je rechts af tewijl je "gas" blijft geven. bij ons pakt hij alleen up of rechts en niet allebei en met een race spel wel hoe komt dat en is dit op te lossen.

Is er software waarmee je dit kan doen.
Is het een hardwarematige instelling.

hoop dat het een beetje duidelijk is.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

dit hoort in een software forum thuis, ik weet niet in welke taal je programmeerd, maar je kunt het beste gewoon een array voor de toetsen aanmaken, en in je programma loop mee laten lopen, die zorgt ervoor dat je meerdere toetsen tegelijk kan indrukken en uitlezen.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

ik ben geen programmeur maar kan je niet een toets zo programmeren dat je zowel vooruit als rechtsafsturen tegelijk laat uitvoeren: kijk op je num toesenbord en voor rechtsaf EN vooruit kies je dan de '9'
Je stuurt dan dus niet 2 signalen naar de compoort: '8'en '6' maar alleen '7'

Resultaat: met 1 signaal toch 2 functies aansturen.

Verwijderd

Topicstarter
CRiMiNaL schreef op 15 december 2003 @ 12:57:
dit hoort in een software forum thuis, ik weet niet in welke taal je programmeerd, maar je kunt het beste gewoon een array voor de toetsen aanmaken, en in je programma loop mee laten lopen, die zorgt ervoor dat je meerdere toetsen tegelijk kan indrukken en uitlezen.
klink wel logische wat je zegt maar ik ben denk ik een beetje fout geweest hier. we gebruiken een programma en dat is dus het probleem in dit geval en mijn vraag is welk programma heb ik daar voor nodig.(verplaatsen maar)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:09:
ik ben geen programmeur maar kan je niet een toets zo programmeren dat je zowel vooruit als rechtsafsturen tegelijk laat uitvoeren: kijk op je num toesenbord en voor rechtsaf EN vooruit kies je dan de '9'
Je stuurt dan dus niet 2 signalen naar de compoort: '8'en '6' maar alleen '7'

Resultaat: met 1 signaal toch 2 functies aansturen.
ja hebben wij ook aan zitten denken maar dat betekent dat je op je numpad b.v. alle knoppen gebruit dus 9 voor rechts af. en dat wilde we niet vandaar.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik ken dit uit qbasic als je het command inkey$ uit voerde kreeg je maar één toets terug. Ik losde dit op door gewoon met peek(xxx) de toetsenbord buffer uittelezen. Je kan natuurlijk ook control of shift in je code verwerken dan heb je daar geen last van. Of alleen naar button in en out te kijken.

Welke taal werken jullie eigenlijk ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
(nederlands:P) dat is het dus niet we hebben een programma waarmee we visueel een poort kunnen aan sturen. en waarschijnlijk ligt het dus aan dit programma. wat kunnen we beter doen een .exe programma zelf maken of zijn er programma's hier voor.
Pagina: 1