Toon posts:

tv-out radeon 9800 wertk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik.. allereerst.. Ik heb het tv-out FAQ inmiddels 20 keer doorgelezen of ik niks verkeerd had gedaan. maar nee.

Ik heb een Ati radeon 9800 kaart in mijn pc zitten. Nu heb ik deze via een s-video kabel en een scart blok aan mijn tv geknoopt. In mijn instellingen zie ik dat mijn videokaart ook herkent dat er een tv is aangesloten..

Maar wat ik ook doe .. ik krijg niets te zien op mijn tv.. Het is zelfs zo dat mijn beeld niet eens overspringt (wat ik als ik mijn dvd speler op mijn scart aanlsuit wel)..
Alles gecheck.. Input op de scart adapter.. instellingen van mijn videokaart (PAL B en zo),maar toch gebeurd er helemaal niks..

Wie kan me helpen.. ik baal hier wel van, want ik had net mijn 5.1 geluidsysteempje aangesloten en dacht even vi mijn compu een lekkere DVD te kunnen kijken.. maar helaas

Patrick

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:05

Zeddicius

Conscience do cost

Je hebt je kaart dus via s-video en scart aangesloten? Ik neem aan dat je je tv wel ff op s-video heb gezet? En anders moet je ff kijken bij de instelling van je beeldscherm, bij Dual-head. Daar kan je meestal verschillende opties selecteren (weet ff niet welke). Daar moet je maar wat gaan kloten denk...

Anders weet ik het ook niet :/

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:17

Robert

You have your answer..

Zeddicius schreef op 15 december 2003 @ 12:55:
Je hebt je kaart dus via s-video en scart aangesloten? Ik neem aan dat je je tv wel ff op s-video heb gezet? En anders moet je ff kijken bij de instelling van je beeldscherm, bij Dual-head. Daar kan je meestal verschillende opties selecteren (weet ff niet welke). Daar moet je maar wat gaan kloten denk...

Anders weet ik het ook niet :/
Als hij hem via s-video --> scart heeft aangesloten moet hij de tv niet op s-vid zetten..

Nieuwste drivers gedownload ? Welk besturingssysteem heb je ? Al eens geprobeerd om het bureablad uit te breiden naar de 2e monitor ?
Ik zou ook even proberen s-video kabel direct in de tv te pluggen en dan uiteraard wel de tv op s-vid zetten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Robert op 15-12-2003 13:06 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp.. het is een behoorlijk nieuw systeem allemaal.. ik kan even proberen de nieuwste drivers te downloadenn. ik vind het wel raar dat ijn videokaart wel doodleuk mijn tv ziet, maar er vervolgens niks naar lijtk te sturen.. Zelfs als ik hem als clone of primairy neer zet...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
Ik zou eerst eens gebruik maken van de composiet-aansluiting - je weet wel, die gele stekkers.
Naar mijn ervaring is de kans groter dat het dan wel werkt...

edit: en ik zou ook eens een andere tv proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door zetje01 op 15-12-2003 13:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan trouwens niet direct op s-video planten... ik heb alleen een scart aansluiting op de tv zitten (is geen high tech ding)... de tv is niet nieuw maar ook geen gejaard bakkie ( ongeveer 6-7 jaar oud)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen scart.. kan ik daar ook composiet op aansluiten?
Ik kan me herinneren dat ik ook alleen een s-video uitgang heb op mijn pc..

• zetje01
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 13:10:
ik heb alleen scart.. kan ik daar ook composiet op aansluiten?
Ik kan me herinneren dat ik ook alleen een s-video uitgang heb op mijn pc..
Yep, je hebt scartblokjes met composiet-ingang. Dat kan direct op het blokje zitten, of via een kabel op het blokje.

Verwijderd

Topicstarter
ok er zit wel een compisiet aansluiting op mijn scart blokje, maar volgens mij niet op mijn videaokaart... ik neem aan dat ik niet zomaar s-video naar composiet om kan zetten?

• zetje01
Met het bij je videokaart geleverde verloopkabeltje van zo'n 15 cm lang.

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 15-12-2003 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx.. ik heb de videokaart bij een nieuw systeem gekregen, dus weet ik niet of er een verloopkabeltje bij zat. maar ik ga vanavond effe kijken .. hopelijk krij ik het nu wel aan de praat... Ik wil DVD met 5.1 geluid :9
Pagina: 1