Toon posts:

Welke modem/router kopen voor Demon via Versatel ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

door een stommiteit is mijn Arescom NetDSL 1000 router die ik gebruikte voor mijn ADSL-verbinding bij Demon via Versatel kapot gegaan. Aangezien ik al ruim 2 jaar tevreden klant van Demon ben en er maar 1 jaar garantie op deze router zit adviseerde Demon support mij een andere router aan te schaffen.

Ik ben aangesloten via Versatel en heb een aparte analoge lijn voor mijn ADSL, dus heb in principe geen splitter nodig. Ik heb maar 1 PC en ben ook niet van plan in de toekomst een netwerkje te bouwen, dus een multi-port router is overkill.

Welke router of misschien wel modem kan ik het beste aanschaffen ?

Config:

PC op Windows XP Pro SP 1
Norton Antivirus 2004
Norton Internet Security 2004

Groeten,

Ekko

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 15:20
Meeste dingen zij multi-port, tenzij je een USB ding neemt (wat ik je overigens niet aanraad).

In principe kun je elke modem nemen (annex a), je zal m alleen moeten configureren voor je provider (het versatel netwerk in jouw geval)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:09

_nethack

We're all MAD here

Let even op dat als je een modem koopt dat deze 'g.lite' modulatie ondersteund (ook bekend onder de naam 'splitterless'). De ADSL lijnen van de overige providers (KPN, BBNed, BabyXL) gebruiken een andere standaard, nl. 'g.dmt' (waarmee hogere snelheden mogelijk zijn)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Alcatel speedtouch ethernet modem. Kan je later nog alle kanten mee uit en valt best mee van prijs.

[off-topic]
misschien een tip gaan de got crew, doordat er altijd zo gezeikt wordt over posters die te weinig info geven, krijg je nu van die toestanden waarbij de config van het systeem nix te maken heeft met het probleem. Binnenkort lezen we op het hifi forum "ik wil een autoradio kopen, mijn systeem is een AMD XP......" :+
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info allemaal. Om tegemoet te komen aan het gebrek aan configuratiegegevens:

ik heb een dedicated analoge ADSL-lijn met een eigen IS/RA-punt, dus geen splitter nodig. Ik heb een Realtek 8139 ethernetkaart. Ik wil ook helemaal geen USB-modem hebben, want uit de verhalen van mijn collega's bij de ADSL-helpdesk van Tiscali begrijp ik dat die veel meer problemen opleveren dan ethernetmodems. Ik werk zelf op de helpdesk voor inbelklanten.

En voordat het Tiscali-bashen begint: ik heb een collega bij mijn andere werkgever waarbij de ADSL-aansluiting (weliswaar na 2 weken vertraging) in 1 keer werkte. Hij vond dat hij keurig op de hoogte gehouden werd van de vertragingen.

Ekko

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:46

Pimmuz

Roar

offtopic:
haha vooral dat laatse over tis yeah idd zo kan het ook
Pagina: 1