9800SE@PRO 128 bit performance hit tov. 256 bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• muja
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-06 16:03
Ik had via een collega van me een Sapphire 9800 PRO besteld maar door miscommunicatie heeft ie afgelopen zaterdag per ongeluk een 9800SE meegenomen. Ben een beetje door forums gaan zoeken en kwam per toeval de softmod tegen voor deze kaart. De softmod bleek te werken en ik kan de kaart voor zowel de core als het RAM op 9800XT snelheid laten draaien met de standaard koeling (wel met ongezond veel artefacts :P). Dit vond ik wel ok en nu heb ik al 4 RAM sinkjes op het geheugen gelijmd met arctic silver. Die komen dus NOOIT meer los. Mijn waterblock moet ik nog gaan monteren en omdat mijn watercooling offline is heb ik de kaart nog niet kunnen testen in mijn eigen systeem.
Ik heb een waterblock voor een Athlon van 5x5 cm en ik denk dat ik die aan de shim moet gaan lijmen. Voordat ik dit ga doen wil ik eerst weten hoe een grote performance hit ik kan verwachten aangezien ik vandaag heb gelezen dat de sapphire kaart een 128 bits geheugen bus heeft ipv 256 :(
Kan iemand mij vertellen hoeveel % het scheelt in performance tussen 128 bit of 256? Of wat scheelt het in GB/s?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat hangt van zoveel factoren af omdat elk systeem anders is, dat is gewoon niet te zeggen. Overigens is die 128-bits bus geen slecht ding hoor, die doet het nog best aardig op de 9800SE. Zie bijvoorbeeld de 3dMark03 score in mijn sig ;). Er is alleen maar uit te vinden hoe jouw systeem presteert tov andere door veel testen/benchen/enzovoort.

Aangezien er dus geen tip of richtlijn of percentage is te geven over dat performanceverschil, gaat deze dicht. Het bandbreedteverschil tussen de verschillende 9800's is gewoon op te zoeken op de ATi site en verschillende reviewsites.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.