[Word] Browsen met behulp van tabs

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
De makers van Word hebben ervoor gekozen om de verschillende vensters die binnen het programma geopend worden allemaal in de taakbalk te plaatsen. Dit is een oplossing die ik zelf niet prettig vind werken (dat alt-tabt niet lekker). Dit is gelukkig uit te zetten, maar een prettige bladerfunctie door alle openstaande word-documenten is er dan niet. Je kan binnen een programma veelal bladeren met de ctrl-tab combinatie, maar die is binnen Word voor iets anders toegewezen. Bladeren met behulp van ctrl-F6 is wel mogelijk, maar werkt niet zo lekker doordat dit geen prettige combinatie is (toetsen te ver uit elkaar). Bovendien is er niet te zien hoeveel en welek documenten nog openstaan.

Ik kan mij herinneren dat WP (verise 2000) onderaan in het scherm de documenten op een soort tabbladen weergaf. Zoiets zoek ik eigenlijk voor Word ook. Weet iemand of hier een programma voor te vinden is of heeft iemand een andere handige oplossing?

Zelf heb ik gegoogled en gezocht in de MS KB en op GoT naar verschillende combinaties van Word, tab, tabbladen, browse en tabs. Dit levert alleen verhalen op over het instellen van tab-groottes e.d. ;(

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Je zou natuurlijk een VBA-macro'tje kunnen schrijven en die aan een shortcut koppelen.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Maar krijg je dan een balk te zien met tabs? Ik kan natuurlijk een bladertoets maken door het ctrl-F6 commando aan een knopje te hangen. Maar ik wil graag de bestandsnaam op de tab zien zodat ik zie wat er open staat en zo dat ik erop kan klikken :)
Verder heb ik geen ervaring (nouja, niet moemenswaardig) met VBA, zodat ik zoiets in elkaar zou kunnen draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door breinonline op 15-12-2003 15:04 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Het commando vorig venster en volgend venster in een werkbalk plaatsen is ook geen oplossing?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• KingRichard

KingRichard

breinonline schreef op 15 december 2003 @ 15:02:
Maar ik wil graag de bestandsnaam op de tab zien zodat ik zie wat er open staat en zo dat ik erop kan klikken :)
How about ALT-w (Engelse versie) of ALT-l (Nederlandse versie)?

[ Voor 2% gewijzigd door KingRichard op 15-12-2003 15:38 . Reden: ALT-b in de NL versie is volgens mij Bestand... ]

Verwijderd

De makers van Word hebben ervoor gekozen om de verschillende vensters die binnen het programma geopend worden allemaal in de taakbalk te plaatsen. Dit is een oplossing die ik zelf niet prettig vind werken (dat alt-tabt niet lekker). Dit is gelukkig uit te zetten
Echt waar??? Ik ben al eeuwen op zoek naar een mogelijkheid om binnen Office 2k verschillende documenten in hetzelfde applicatievenster te krijgen. Kun je me vertellen hoe ik dat verander?

• KingRichard

KingRichard

In Word 2002:
Tools -> Options... -> Tabblad View -> Windows in Taskbar

[ Voor 14% gewijzigd door KingRichard op 15-12-2003 23:05 ]

• breinonline

breinonline

Topicstarter
KnoppenSpook schreef op 15 december 2003 @ 15:20:
Het commando vorig venster en volgend venster in een werkbalk plaatsen is ook geen oplossing?
Dat is precies wat de ctrl-F6 toetsencombi doet :) en dat wil ik dus niet, ik wil graag ook een overzicht hebben, zodat ik zie waar ik heen blader.
KingRichard schreef op 15 december 2003 @ 15:37:
[...]
How about ALT-w (Engelse versie) of ALT-l (Nederlandse versie)?
Ik weet niet wat deze toetsencombinatie bij jou doet, maar bij mij doet ie niks :?

Ik heb overigens de Nederlandse versie van office XP (2002).

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 16-12-2003 09:24 ]

• KingRichard

KingRichard

Ik bedoelde gewoon Menu -> Beeld. Kun je ook met het toetsenbord bereiken door ALT - w, tenminste wel in mijn Word (2002EN). In Word97NL is het ALT - l, uit mijn hoofd.

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Nee, Beeld is alt-d, maar daar heb ik niks aan. Daar staat geen overzicht van de vensters die open staan.

• breinonline

breinonline

Topicstarter
*kick*

Er is niemand die zo'n een programma kent of die het ziet zitten hier een VBA proggie voor te maken?

• ashiek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-08 23:39

ashiek

...

hey

ik zoek ook zoiets als breinonline wilt ( net als in firefox ) maar dan alle word documenten in 1 venster?? en dan net als firefox ( of andere software ) ctrl tabben naar de volgende venster
is dat niet mogelijk :??

b.t.w. ik heb word 2003

is dat mogelijk :??

...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Lees het topic boven je en je ziet precies wat mogelijk was in 2003. Zo heeft kicken echt geen enkele zin. :|

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.