Toon posts:

Verbinding met MXStream wordt steeds verbroken door Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys Router (BEFSX41) met de laatste firmware update. Verder heb ik KPN MXStream (Via Planet Internet).

Het Internet werkt, maar om de zoveel tijd wordt de verbinding verbroken. De eerste keer kan ik gewoon via het interface van de router de verbinding herstellen, daarna moet ik het modem en de router resetten.

Alle interne ip-adressen zijn vast (Geen DHCP) en de verbinding wordt soms na 20 minuten en soms al nar 15 minuten verbroken.

Weet iemand hier iets op. Ik heb een planet verbinding waar je je nog moet aanmelden met een gebruikersnaam en wachtwoord (ik zal dat dat bij sommige versie van Planet niet meer hoeft, dus even ter info)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
miss heeft het te maken met je instelling dat hij na 15/20 minuten inactiviteit de verbinding verbreekt? Probeer anders ook eens in je router de "always on" aan te zetten (voor zover jou router dat heeft)

Verwijderd

je kan in je modem instellen hoe lang je verbinding open moet blijven staan. Waar dat staat weet ik neiet, ben niet bekent met dit apparaat. Maar, kijk daar eens naar.

Verwijderd

Topicstarter
De router en de modem staan al zo ingesteld dat ze altijd verbinding hebben.

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem. Een sweex 4-poorts W-Lan router. Ik draai XP, draadloos, of vast, zelfde probleem. Ik krijg de indruk dat het te maken heeft met de totaal verstuurde data, niet de tijd (lijkt wel random) en/of mischien XP })... Een kennis van me heeft hetzelfde probleem. Ander merk, ook p2p prog, ook XP. Alle instellingen staan goed. Zelf gecontroleerd, en it-er naar laten kijken. Tnxx in advance.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18

Sick Nick

Drop the top!

Komt het niet omdat je teveel threads tegelijk door die modem heen probeert te pushen? Dat ie dat niet aankan ofzo?

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jah, duidelijk een buffer-overflow, heb ik ook last van met me Draytek router, komt door teveel verbindingen bijvoorbeeld door p2p progs.
de mijne had er nooit last van tot op een gegeven moment me verbinding steeds weg viel, ik heb het gevoel dat mijn router hardware matig gewoon kapot is nu. Ik zou er zo geen oplossing voor weten, heb er toen ook dagen aan besteed om een oplosing te zoeken, en ook fabrikant gemailt enzo.

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 09:30
Probeer eens de firmware opnieuw te flashen. Of een oudere versie te gebruiken. Misschien de makers eens mailen?

Verwijderd

Mijn router heeft de nieuwste firmware. nog geen andere verkrijgbaar.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dan zal je gewoon contact moeten opnemen met de leverancier of de fabrikant van het desbetreffende artikel

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

[quote]
Jah, duidelijk een buffer-overflow, heb ik ook last van met me Draytek router, komt door teveel verbindingen bijvoorbeeld door p2p progs.
quote]

Luister, mischien een vaag idee van mij, maar zou dit probleem niet opgelost kunnen worden dan door het p2p prog in kwestie terug te schroeven? Als dit het is natuurlijk? Ik gebruik Edonkey2000, en heb de "connections" wat teruggehaald. Ik zal de resultaten laten weten.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Toevallig heb ik ditzelfde probleem, of iets wat er heel erg op leek vorige week meegemaakt met een 510 modem en een Linksys router.

Als ik de 510 als pptp-server laat draaien en daar de linksys op in laat loggen valt steeds de verbinding weg en moet ik in de linksys de verbinding opnieuw starten; als ik de 510 als nat-modem/router-dinges laat draaien (zoals 'ie standaard door kpn uitgeleverd wordt) dan werkt 'ie vlekkeloos, ondanks dat je dan 2 x NAT achter elkaar draait.

Omdat er op betreffende locatie geen inkomende verbindingen nodig waren heb ik 't maar zo gelaten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1