Ik ben opzoek naar een goed programma waarmee je in maximale kwaliteit een foto slideshow op DVD kan zetten. Of eigenlijk alleen het encoderen van de stream, het plaatsen in een DVD menu structuur zou ik met een ander programma kunnen doen.
Dit is mijn situatie :
Ik heb een DV avi, bewerkt en klaar om op DVD te zetten. Daarnaast heb ik honderden foto's die ik ook op die DVD wil hebben.
Dus ik moet een DVD menu maken met een ingang voor de film (met hoofdstukken in een submenu etc) en een submenu met hoofdstukken voor de foto's.
Het encoderen van de DV avi doe ik met CCE (Cinemacraft encoder) voor de beste kwaliteit, dit gaat prima (er zijn veel tutorials te vinden daarvoor).
Maar nu de foto's...
Met Ulead DVD pictureshow 2 kan je zo'n slideshow maken, maar het encoderen van de stream (MPEG2) wordt er van een eigen encoder gebruik gemaakt. Wat ik wil is de beste kwaliteit, dus eigenlijk CCE zou die slidehow moeten encoderen. Maar ik weet geen enkele manier om een extern programma zoiets te laten doen.
Ik wil trouwens Ulead DVD Workshop gebruiken voor de menu's. Tot nu toe nog geen beter programma gevonden.
Heeft iemand hier ervaringen met het authoren van DVD's waarbij films en foto's gemixt zijn en waarbij de kwaliteit het beste is (dus wellicht gebruik maken van CCE of TMPGenc).
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j