Trailer Master and Commander downloaden

Pagina: 1
Acties:

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor een werkstuk over de VOC zou ik graag de trailer van de film 'Master and Commander' in een powerpoint presentatie willen laten zien.

Nu wil ik graag de fullscreen versie die op deze site te bezichtigen is:
http://www.apple.com/trailers/fox/master_and_commander/

Nu wordt de trailer geopend met Quicktime. Ik kan de film niet downloaden of de plek vinden waar Quicktime de film tijdelijk wegschrijft. Dit heeft waarschijnlijk te maken met een copyright, wat ik overigens zeer vreemd vind bij een trailer.

Nu is uiteraard de vraag of iemand weet hoe ik deze trailer locaal kan krijgen.

Al vast vriendelijk bedankt.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je kunt de source bekijken en zoekn op .mov
Die regel kopieer je en plak je in een download manager ofzo, dan kun je de boel downloaden. Op www.movie-list.com staan ook veel trailers in een menu. Dus dan kun je gewoon op rechter muisknop klikken en save as doen.
Ten derde kun je meestal als je de trailer hebt gezien (of deze helemaal binnen is) in het quicktime menu (rechts onder volgens mij) de boel saven.
Easy Peasy... :/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
zerosignal schreef op 15 december 2003 @ 12:35:
[...]

Ten derde kun je meestal als je de trailer hebt gezien (of deze helemaal binnen is) in het quicktime menu (rechts onder volgens mij) de boel saven.
En dat kan dus alleen bij Quicktime Pro :)

The devil is in the details.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MaRc0 schreef op 15 december 2003 @ 12:36:
En dat kan dus alleen bij Quicktime Pro :)
*oops* hoe kwam ik dan ooit aan quicktime pro? O-)

Anyway, maar de andere mogelijkheden blijven! *phew*

• mossel
  • Niet online
Dit is de plek waar de link naar toe verwijst:

http://a772.g.akamai.net/...randcommander_fs_ctp1.mov

Ik kan de bron van deze link niet bekijken, iemand anders misschien?

Op movie-list word je verwezen naar dezelfde link als hierboven...

Quicktime Pro ga ik even proberen te regelen.

tnx

• mossel
  • Niet online
Krijg met Quicktime Pro de volgende melding:

this movie does not allow saving

Dan toch maar via de sourch, iemand? Of hoe je Quicktime deze onhebbelijkheid kunt afleren :p!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
mossel schreef op 15 december 2003 @ 13:57:
Krijg met Quicktime Pro de volgende melding:

this movie does not allow saving

Dan toch maar via de sourch, iemand? Of hoe je Quicktime deze onhebbelijkheid kunt afleren :p!
Als er 'not allowed to save' komt, mag het waarschijnlijk niet ivm copyright (iig word het een grijs gebied), en daar ben je op GoT niet op de juiste plek voor denk ik :)

Zoeken in de source levert overigens deze link op, je moet zoeken naar een object:

code:
1
2
OBJECT CLASSID="clsid:02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B" 
WIDTH="480" HEIGHT="288" CODEBASE="http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab#version=6,0,2,0"

harde enter ertussen voor de leesbaarheid

hoe kan je dit nou herkennen? simpel - er staat iets over een codebase gelinkt naar een cab met 'quicktime plugin', dus dit zal em waarschijnlijk zijn. Ik ga hier denk ik niet mee over de schreef, aangezien ik geen echte methode aandraag om vervolgens de mov te saven. Doe ik dat wel, mijn excuses daarvoor aangezien dit echt een heel grijs gebied is :)

[ Voor 57% gewijzigd door G33rt op 15-12-2003 17:15 ]

• mossel
  • Niet online
Aangezien het maar om een trailer gaat die ik ook nog eens voor het doeleinde gebruik om reclame voor de film te maken lijkt het me niet zo'n probleem. De link die jij mij geeft wijst niet naar de Fullscreen versie, maar ik gebruik hem zeker als de andere versie niet wil, bedankt.

http://a772.g.akamai.net/...randcommander_fs_ctp1.mov

Ik vraag het gewoon anders. Van de bovenstaande link zou ik graag de source willen bekijken. Hoe doe ik dit. In internetexplorer kan ik er namelijk niet op klikken. Als iemand hier liever niet over post en wel weet hoe ik aan de fullscreen versie kan komen, mag mij natuurlijk altijd de link gemailt worden: hansklomp@hotmail.com

Bedankt!

edit: het is gelukt, ik heb de link die G33rt gaf veranderd door aan het einde van de link 480 te vervangen voor fs (fullscreen). Dit werkte ook nog. Toch ben ik nog steeds zeer benieuwd hoe het moet...!

[ Voor 212% gewijzigd door mossel op 15-12-2003 17:59 ]

Pagina: 1