Toon posts:

Asus A7V600 wil niet geinstalleerd worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb de discussie over ASUS A7V600 supported memory zojuist gelezen omdat ik afgelopen weekend ook dit moederbord heb gekocht; Asus A7V600 dus.
In dat topic had ik eerst deze post gezet, maar hierbij dus als apart topic.

Het volgende heb ik erbij gekocht:
Amd Athlon XP 2200+ en koeler (uiteraard)
DDR 512 MB - 333 PC2700 (A-merk)
daarnaast natuurlijk een videokaart (Club3D Ati Radeon 9200SE) en een harde schijf (Maxtor 40Gb).

Wat is mijn probleem?
Het installeren van Win XP Prof Engels lukt niet. :/
Hij blijft errors geven bij het installeren vanaf de CD.
We hebben 3 cd's met Win XP geprobeerd en ook via 2 verschillende cd-rom drives, maar dat mocht niet baten. (De cd's zijn gebruikt bij eerdere installaties op andere computers en daarbij gaven ze geen problemen.)
De ene keer geeft ie errors dat ie bepaalde files niet kan kopieren en dan denk je dat ie bijna klaar is met installeren en dan krijg je een blauw scherm met witte letters: FOUT. :(
Het zijn ook iedere keer andere errors die hij geeft. Nooit dezelfde.

Nu heb ik gehoord dat nieuw in elkaar gezette pc's die voor het eerst worden geinstalleerd, vaker dit soort problemen geven, maar mijn vriend en ik snappen er niks meer van.

Heeft iemand hier een idee over?
Dacht zelf dat het misschien aan het DDR geheugen kan liggen. Dat er toch een merk-geheugen in moet of toch DDR 400 PC3200.

Wie kan mij helpen....
Bedankt!
Inge

ps nog even ter verduidelijking van de errors:
een voorbeeldje:

Kan d3d8.dll niet kopieren
Kies F voor retry
Kies... voor....
Kies... voor....
Dus dan kies je 10x voor F, aangezien de fout bliijft terug komen en dan gaat ie weer verder met installeren, totdat de volgende fout komt.

Als alles goed gaat en je in het scherm komt, waar windows kleurtje heeft en wordt gemeld dat de installatie nog 39 minuten duurt en waar je tijd enzo aangeeft, (al helemaal blij dat de rest goed ding) dan is ie bijv. bij 3 minutes remaining en dan: Blauw scherm witte letters....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:04 ]

Verwijderd

Ligt inderdaad aan je geheugen denk ik. Ik heb ook eens zoiets gehad en toen had ik brak geheugen op mijn moederbord. Dus probeer ander geheugen of geheugen van een merk wat is getest met dat moederbord.

PS. ik heb hetzelfde moederbord en heb 1 x 512 PC3200 van het merk corsair er in zitten. GEEN problemen mee.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Jah bijna 100% zeker dat het geheugen de boosdoener is, ik heb hetzelfde moederbord met 1x 512mb pc3200 kingston valueram, werkt perfect.

Test het geheugen maar ff met MemTest.

www.memtest86.com <-- ff de zip file van versie 3 downen en instructies volgen voor op diskette.. Booten, en testen, in jou geval zou ik iig w88 tot je 2 passes heb gehad. (maar waarschijnlijk krijg je al vlug errors) :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Die bevestiging had ik nou net ff nodig van jullie allebei :)
Ik had het in dat andere topic al gelezen dat jij dat in je pc hebt zitten.
Mag ik vragen wat jullie er voor betaald hebt, voor dat reepje Corsair/Kingston.
Of waar jullie het hebben gekocht, zodat ik zelf kan kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 11:11 ]

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Het mijne heb ik van M.O.C systems in veghel, is niet zo goedkoop maar de garantie/service is erg goed. Kijk maar ff op www.moc.nl

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de winkel gebeld waar ik het geheugen en het moederbord heb gekocht en zelfs zij erkenden het probleem. :|
Jammer dat ik niet direct het goede geheugen heb meegekregen.
Morgen maar weer terug naar die winkel en hopelijk krijg ik dan het goede geheugen, zodat het installeren van win xp makkelijker verloopt.
DDR 512 400 mhz PC3200 geheugen zal het dan wel worden.

Bedankt voor de replies!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw geheugen gehaald; ddr400 pc3200, eens kijken of dat werkt...

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met een geassembleerd systeem van Paradigit. foutmeldingen tijdens het installeren van Windows XP. Mijn systeem had 2 x 512 MB DDR400 van Kingston. Haalde ik er een van de 2 uit ging het perfekt. Nadat ik terug ben gegaan blijkt dat er veel problemen met dit type moederbord in combinatie met bepaalde geheugen chipsets. Die nono's hebben nu al 2 x geheugen besteld van een ander merk, en 2 x kwam hetzelfde probleem terug. Nu heb ik vandaag gebeld, en het schijnt dat ze nu een merk hebben besteld die 100% goed werkt in combinatie met dit moederbord. Als ik het goed werkende systeem terug krijg zal ik wel kijken wel merk dit is, en zal t vervolgens ff posten voor eventuele geinteresseerden.

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Sjod

Ik ben goed luisterend

Bij sommige geheugen type's kun je inderdaad problemen krijgen als deze per 2 geplaatst worden.
De oplossing daarvoor is simpel plaats de geheugens in het 1ste en in het 3e dimmslot (laat de tweede dus leeg).

Suc6

Verwijderd

Koop ik ook alles, goede zaak en goede kwalitiet.
screamteam schreef op 15 december 2003 @ 11:25:
Het mijne heb ik van M.O.C systems in veghel, is niet zo goedkoop maar de garantie/service is erg goed. Kijk maar ff op www.moc.nl

Verwijderd

Klopt helemaal, dat verhaal van die 1e en 3e slot. Ik werd net gebeld door die gasten van Paradigit. Het heeft ze 3 weken gekost om er achter te komen!!!!!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Sjod

Ik ben goed luisterend

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 12:04:
Klopt helemaal, dat verhaal van die 1e en 3e slot. Ik werd net gebeld door die gasten van Paradigit. Het heeft ze 3 weken gekost om er achter te komen!!!!!
_/-\o_ Ik ben gewoon goed _/-\o_ ;)
Pagina: 1