Ik zet regelmatig een DVDtje om naar XVid en dat ging met GordianKnot, VirtualdubMod en XVid altijd goed.
Nu werd recentelijk een nieuwe GordianKnot gereleased en sindsdien zijn de encodes een beetje schokkerig. Geen probleem, dacht ik, ik schakel gewoon weer over op de oude software.
Maar nee, ook nu blijven m'n encodes enigszins schokkerig.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mijn rip-proces is het volgende (voor de oplettende lezer, ja ik ben na het fiasco met de vorige versie van GordianKnot weer gewoon naar de nieuwste overgestapt):
1) DVD Decrypten naar HD met DVD Decrypter v3.1.7.0, met een demux van de audio naar AC3;
2) Met DVD2AVI v1.77.3dg1.0.0RC2 een D2V project file aanmaken;
3) Dan met GordianKnot 0.28.7 de rip-instellingen instellen;
4) Encoden met VirtualdubMod v1.5.10.1 (XVid 24062003-1 _ALPHA_ Release / Two-pass);
5) AC3 Audio track toevoegen met AVIMux GUI v1.15.2
Waar zou het dus fout kunnen gaan?
--update--
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben, ik zag zojuist dat DVD2AVI aangeeft dat de VOB's 20fps zouden zijn. Dat klopt dus niet, aangezien het een PAL release is met dus 25fps.
Eens kijken hoe ik dit gefixed kan krijgen.
--edit #2--
Al gezien, de optie "Forced FILM" stond aan. Gecorrigeerd naar "None" en de VOBs worden weer als 25fps herkend...
Nu werd recentelijk een nieuwe GordianKnot gereleased en sindsdien zijn de encodes een beetje schokkerig. Geen probleem, dacht ik, ik schakel gewoon weer over op de oude software.
Maar nee, ook nu blijven m'n encodes enigszins schokkerig.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mijn rip-proces is het volgende (voor de oplettende lezer, ja ik ben na het fiasco met de vorige versie van GordianKnot weer gewoon naar de nieuwste overgestapt):
1) DVD Decrypten naar HD met DVD Decrypter v3.1.7.0, met een demux van de audio naar AC3;
2) Met DVD2AVI v1.77.3dg1.0.0RC2 een D2V project file aanmaken;
3) Dan met GordianKnot 0.28.7 de rip-instellingen instellen;
4) Encoden met VirtualdubMod v1.5.10.1 (XVid 24062003-1 _ALPHA_ Release / Two-pass);
5) AC3 Audio track toevoegen met AVIMux GUI v1.15.2
Waar zou het dus fout kunnen gaan?
--update--
Ik denk de oorzaak gevonden te hebben, ik zag zojuist dat DVD2AVI aangeeft dat de VOB's 20fps zouden zijn. Dat klopt dus niet, aangezien het een PAL release is met dus 25fps.
Eens kijken hoe ik dit gefixed kan krijgen.
--edit #2--
Al gezien, de optie "Forced FILM" stond aan. Gecorrigeerd naar "None" en de VOBs worden weer als 25fps herkend...
[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 15-12-2003 13:07 ]