Op een Windows XP SP1 PC krijg ik na een nieuwe installatie de volgende melding als ik een executable wil openen vanaf een netwerkshare, hoe zorg ik ervoor dat dit niet meer verschijnt en de executable gewoon direct wordt opgestart?
Normaal bestand, GEEN IE shortcut dus...elevator schreef op 15 december 2003 @ 11:19:
Deze melding krijg je als je normaal een file probeert te openen (wat wel bijzonder is), of krijg je die als je een shortcut in internet explorer probeert te openen ?
Schaadt het niet, dan baat het niet
Uhmz.... kwil die melding weg hebben. Voor mezelf vinnik het nog niet zo'n ramp maar wel voor 100 n00b users in het netwerk bij die klant, dan krijg je geheid 10.000 vragen per dag hierover.S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 december 2003 @ 11:35:
opzich is die melding niet zo kwaadaardig toch, n keertje op openen klikken voordat iets start is toch geen ramp?
Je haalt het bestand op van een remote-locatie, en dat gaat dmv. explorer.exe(die ook je netwerkbrowser is). Hij ziet dat t niet lokaal staat en start een normale downloadprocedure. N beetje vreemd, maar kan geen kwaad
Schaadt het niet, dan baat het niet
Owkee, als je eens wilt kijken... graag.mutsje schreef op 15 december 2003 @ 13:32:
In Windows 2003 Server krijg je deze melding ook standaard. Tot je inderdaad de security in je Internet explorer van High afhaald.
* mutsje gaat dit vanavond maar weer eens testen op ze servertje.
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 december 2003 @ 14:16:
n00b users moeten geen netwerk aanleggen, komen alleen maar problemen van (tenzij ze bereid zijn tijd erin te steken, te leren wat er gebeurt ed.), en de security settings omlaaghalen is voor n00b users helemaal uit den boze, stel je voor dat die pc's een koutje vatten omdat die menschen niet tegen een waarschuwinkje op z'n tijd kunnen... is natuurlijk slechts mijn mening.