Toon posts:

[XP] Open file dialog bij openen vanaf netwerkshare*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een Windows XP SP1 PC krijg ik na een nieuwe installatie de volgende melding als ik een executable wil openen vanaf een netwerkshare, hoe zorg ik ervoor dat dit niet meer verschijnt en de executable gewoon direct wordt opgestart?

Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2003-12/542947/openfile.gif

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

kijk eens in de security van je Internet Explorer zou ik zeggen. bij Advanced > security.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze melding krijg je als je normaal een file probeert te openen (wat wel bijzonder is), of krijg je die als je een shortcut in internet explorer probeert te openen ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 15 december 2003 @ 11:19:
Deze melding krijg je als je normaal een file probeert te openen (wat wel bijzonder is), of krijg je die als je een shortcut in internet explorer probeert te openen ?
Normaal bestand, GEEN IE shortcut dus...

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

opzich is die melding niet zo kwaadaardig toch, n keertje op openen klikken voordat iets start is toch geen ramp?
Je haalt het bestand op van een remote-locatie, en dat gaat dmv. explorer.exe(die ook je netwerkbrowser is). Hij ziet dat t niet lokaal staat en start een normale downloadprocedure. N beetje vreemd, maar kan geen kwaad ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 december 2003 @ 11:35:
opzich is die melding niet zo kwaadaardig toch, n keertje op openen klikken voordat iets start is toch geen ramp?
Je haalt het bestand op van een remote-locatie, en dat gaat dmv. explorer.exe(die ook je netwerkbrowser is). Hij ziet dat t niet lokaal staat en start een normale downloadprocedure. N beetje vreemd, maar kan geen kwaad ;)
Uhmz.... kwil die melding weg hebben. Voor mezelf vinnik het nog niet zo'n ramp maar wel voor 100 n00b users in het netwerk bij die klant, dan krijg je geheid 10.000 vragen per dag hierover.

Moet gewoon weg kunnen!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens even in de IE security zone: "Intranet" en "Trusted Sites" en zet daar de security eens "Low" ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

In Windows 2003 Server krijg je deze melding ook standaard. Tot je inderdaad de security in je Internet explorer van High afhaald.

* mutsje gaat dit vanavond maar weer eens testen op ze servertje.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

n00b users moeten geen netwerk aanleggen, komen alleen maar problemen van (tenzij ze bereid zijn tijd erin te steken, te leren wat er gebeurt ed.), en de security settings omlaaghalen is voor n00b users helemaal uit den boze, stel je voor dat die pc's een koutje vatten omdat die menschen niet tegen een waarschuwinkje op z'n tijd kunnen... is natuurlijk slechts mijn mening ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 15 december 2003 @ 13:32:
In Windows 2003 Server krijg je deze melding ook standaard. Tot je inderdaad de security in je Internet explorer van High afhaald.

* mutsje gaat dit vanavond maar weer eens testen op ze servertje.
Owkee, als je eens wilt kijken... graag. :)

De security settings in IE hadden geen effect helaas, alles staat op het allerlaagst maar nog steeds die melding.
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 december 2003 @ 14:16:
n00b users moeten geen netwerk aanleggen, komen alleen maar problemen van (tenzij ze bereid zijn tijd erin te steken, te leren wat er gebeurt ed.), en de security settings omlaaghalen is voor n00b users helemaal uit den boze, stel je voor dat die pc's een koutje vatten omdat die menschen niet tegen een waarschuwinkje op z'n tijd kunnen... is natuurlijk slechts mijn mening ;).
:/ Die users zijn GEBRUIKERS die geen netwerk aanleggen maar er slechts op werken, ze krijgen echter nu wel die melding. Bedankt voor je mening maar we willen het gewoon uitgeschakeld hebben.

Tot zover bedankt voor de bijdragen, lijkt me dat meer mensen dit probleem wel eens hebben gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter dat het alleen gebeurd als ik naar een drivemapping verwijs welke naar het IP adres van een server (\\192.168.0.1\share) verwijst. Als ik een drivemapping heb naar de servernaam (\\server\share) en dan de executable opstart start het direct op.

Ik heb bepaalde redenen om in de inlogscripts het IP adres te vermelden ipv. de naam dus hou het graag zo.

Iemand bekend met dit verschijnsel?

Verwijderd

Topicstarter
La maar. :Z tis opgelost...
Pagina: 1