Toon posts:

geen 2 x promise kaarten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment :

a7v8x deluxe
-Onboard Promise SATA/RAID0

2 x 120 gig maxtor SATA/RAID0

NIEUW :
2 x WD 250 gig SATA

- Promise SATA150 tx2plus

Probleem:
Hangt bij booten, "no boot divice found"
Dat klopt, op die nieuwe schijven staat geen OS.

Weet iemand of het zo wie zo wel werkt, 2 x promise (1x onboard, en losse kaart)

Of hoe zorg ik er voor dat ik boot vanavond onboard kaart
(in bios staat onboard al op 1e boot)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder het kopje "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Daar staat ook een stukje over bootproblemen in :)

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 17:39
Dat is zeker mogenlijk, ik heb een tijdje gewerkt met een extra Promise Ultra 100 TX2 geflasht naar een TX2000 en een onboard S-ata controller (en een IDE poort) op m'n Asus P4PE (FastTrack 376).

Je kan bij mij in het bios instellen van welke controller geboot moet worden, de onboard of de offboard (Scsi device). Als je wilt dat er van de onboard controller geboot moet worden moet je die als 2de laten scannen. Ik neem aan dat het bij de A7V8X ook zo is.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS. Ik heb hetzelfde moederbord en de FAQ kon me niets meer vertellen dan ik al weet.
Mijn probleem is dat ik schijnbaar niet 2 controllers tegelijk kan draaien. Het is of mijn onboard SATA (die ik vandaag in gebruik heb genomen) of mijn offboard ATA100 RAID 0 config.
Hoewel ik in mijn MoBo de optie heb om onboard ATA aan en uit te zetten en in te stellen dat ik deze wel of niet eerst wil hebben mag het niet baten. Heeft iemand anders ervaring met dit mobo?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Kon ik bij mijn moederbord ook niet, sata 2x 200 gb via het moederbord.
En een lose kaart op ide werkt, 2x 40 gb en 2 x 120 gb, heb vanalles geprobeerd, onder dos was alles goed maar in windows, driver geinstaleerd, maar komt er niet bij.
Zie maar een raid.
Heb naar 4 weken zoeken opgegeven.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Het is me gelukt!!

In mijn BIOS kan ik dus aangeven dat ik de onboard ATA niet als eerste wil hebben (Submenu PCI configuration). Met deze optie kan ik dus vrolijk van mijn offboard controller booten. Maar dan heb ik mijn nieuwe SATA schijf nog niet.

Wat ik heb gedaan is de onboard ATA wel als eerste opgegeven waardoor je van die onboard controller het BIOS krijgt tijdens het opstarten. Hier moet je dan je array opzetten en opslaan. Dan herstarten en de onboard terug zetten naar 'niet-eerste'. Dan boot je dus weer van je offboard. Nu zag ik in Windows een nieuwe Stripe 1+0 schijf. Deze werkte alleen nog niet. Na een keer rebooten werkte deze echter wel alles is nu dus helemaal prima!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Pagina: 1