Toon posts:

[divx] op matige pc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een compaq 5240 systeem. Dat is niet al te snel, maar divx (xvid) afspelen is/was mogelijk.

Ik had na dagen proberen van codecs en filters eindelijk alles draaien onder win98. Alleen de combinatie wist ik dus niet. Nu door omstandigheden heb ik er winxp op staan en nu krijg ik het maar niet aan de gang.

Ik heb de volgende codes geprobeerd:

- Nimopack5build7
- Nimopack5build9beta1
- Xvid
- FFdshow
- Verschillende AC3-codes

En alle mogelijke combinaties van bovegenoemde onderdelen.

De vraag is dus: Wie heeft hetzelfde systeem als mij en heeft alles wel werkend gekregen en weet nog op welke manier.

Met vriendlijke groeten,

gerrit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Post de specs eens van je systeem? dan is het voor ons al stukken makkelijker om te kijken of iemand een zelfde soort systeem heeft

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je gewoon met Gspot bekijkt welke codecs je nodig hebt (zoeken met google naar de codecnaam) en ze dan pas installeerd, dan scheelt dat én een hoop tijd én je 'vervuilt' je harddisk niet met onnodige codecs. :)

Want ik maak uit je verhaal op, dat het een codec probleem is en geen hardwarematig probleem. Toch?! :?

[ Voor 22% gewijzigd door _the_crow_ op 15-12-2003 10:09 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat voor processor, wat voor beeldkaart, hoe veel geheugen?

Op een PIII850 met 512MB ram en een 8MB SIS beeldkaart wil het ook niet echt draaien, ik denk dat de beeldkaart bij mij de boosdoener is, op mijn (gesloopte ;( ) GF256DDR deden ze het wel goed. (W98SE)

Ik probeer ze af te spelen in Windows Media Player, en het Nimo codec pack is 1 pak ellende.

Ze draaien wel, maar scennewisselingen resulteren in een pauze van af en toe een paar seconden, waardoor het geluid niet meer synchroon is.

Volgens mij gebruik ik een ffdshow codecpak. (maar ik weet het niet meer zeker, lang niets aan veranderd en simpele films draaien)

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 15-12-2003 10:09 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

lukt het je totaal niet om divx af te spelen? of haperen divx/xvid films alleen?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor alle reacties.

Hier wat nadere informatie:

Amd-k6-2 400Mhz
64MB intern
ATI rage pro lt 8 mb videokaart.
Win XP professional

Hij speelt nu schokkend af of heel erg traag terwijl het geluid wel doorgaat.

Het feit is dat het wel heeft gewerkt toen ik win98 nog had. Toen kon ik alle films afspelen divx3,4,5,xvid etc.

G.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Dat is nou niet direct aan te bevelen voor een XP-machine... Staat je pc te swappen tijdens het film kijken? En kijk eens in taakbeheer, dat is een superhandig tooltje.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Als die compaq 5240 een Compaq Compaq Presario 5240 - met AMD K6-2 400 Mhz processor is: veel huidige DivX/Xvid kun je wel vergeten op de default kwaliteitsettings. Tegenwoordig is de wijze waarop rips gemaakt worden écht niet meer geschikt voor dergelijke CPU's. Nu heb je 1 geluk, en dat is de Ati videochip, alleen zul je wel op alle hardware goed moeten letten: drivers, codecs en player.

Gebruik zo min mogelijk codecs. Op een dergelijk systeem zorgen ze alleen maar voor vertraging (en sowieso voor alle PC's : voor conflicten).

Installeer Ffdshow als enige filter met de AC3 codec.

De rest heb je voor afspelen niet nodig, alleen als je die PC gaat gebruiken om zelf rips te maken (en dat duurt 2 dagen als je het een beetje kwalitatief wil doen).

Installeer géén codecpacks. Deze zijn geoptimaliseerd voor moderne PC's en bevatten 95% overbodige zut.

Mooi testfilmpje: http://194.134.35.17/~sm5...5/sample_trailer_Xvid.avi

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee heeft niet met swappen ofzo te maken. Zo erg veel vraagt een divx niet van je systeem. Je kan nog zelfs nog op oudere sys. draaien.

Jew hebt wel gelijk als je zegt dat een sneller systeem echt wel beter zou zijn. Maar voorlopig voor mij 'mogelijk'.

Maar ik wacht nog op de gene die ook (nog) een compaq 5240 heeft :).

G.

Verwijderd

Topicstarter
en voor de rest van de mensen die zeggen dat het aan t systeem ligt: dat is niet zo!

Ff kijke laatste films die ik had toen alles nog werkte onder win98 was: The ring (xvid), Jonny English (ook xvid?), Anger management. Dat zijn redelijk recente gecodecte films d8 k. En die zouden dus nu ook moete kunne draaien.

Greetz G.

(waar blijft die andere gast met 5240 nou? :P)

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
als je pc het niet trekt zou ik gewoon een hardwarematig mpeg 4 (divx) kaartje erin schuiven. Realmagic heeft er een en creative heeft ook een kloon volgens mij.

Ik heb zelf de voorloper in mijn kast zitten die kan alleen mpeg 2 hardwarematig decoden. Mijn pc was in die tijd dermate traag dat een mpg-je afspelen, of een dvd echt niet om aan te zien was.

mischien een idee ?

Verwijderd

tja, ik geloof nooit dat met winxp je dat goed kan draaien

zou er 98 terug op zetten,ik had ooit hetzelfde systeem, en dat werkte goed met 98 (als je om de 8 maand herinstalleert)

wat je kan doen is deze speler gebruiken zeer licht! zeer goed! speelt ook dvd! voor elk besturingssys (misschien licht genoeg maar ik vermoed van niet)

www.videolan.org

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 10:46 ]

Verwijderd

Tomshardware.com heeft ook eens een artikel hierover geschreven. Zij raden minimaal een 1ghz cpu aan om probleemloos divx af te spelen. Daarbij is een video-kaart ondergeschikt aan de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle tips.

Die videolan doet het idd beter, maar kan t ook niet helemaal aan.

Een nieuwe pc zal echt de oplossing moeten zijn. Wel jammer omdat k weet dat t wel mogelijk is. Dus mocht er ooit nog iemand langskomen met hetzelfde systeem als mij, graag hoor ik t :D.

Greetz G.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:54:
bedankt voor alle tips.

Een nieuwe pc zal echt de oplossing moeten zijn. Wel jammer omdat k weet dat t wel mogelijk is. Dus mocht er ooit nog iemand langskomen met hetzelfde systeem als mij, graag hoor ik t :D.

Greetz G.
Niks nieuwe PC. Gewoon win98 er op zetten (dan werkt het immers wel). Als je echt perse winxp wil draaien, gooi er dan wat geheugen bij. 128 is wel het minimum voor xp, dus ik zou sowieso 256 aanraden. Dat is wat goedkoper dan een hele nieuwe computer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Noork
  • Niet online
Misschien kun je quickview eens proberen. Dit is een dos-divx player. Ik kan zelfs sommige divx-jes op een p1 200mmx afspelen (wel beetje haperend, maar ik had niks anders verwacht)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Deze pc is niet al te sterk. Ik vermoed dat dit wederom zo'n Postbank PC is, niet? Indien het geval, deze PC draait voor een K6-2 niet al te fris. Het is stabiel, maar de 'agility' blijft sterk achter op een vergelijkbaar Ali Aladin V (vb. P5a) systeem. Aan de chipset zou het op zich niet hoeven liggen, want de Via MVP3 chipset is niet echt slechter dan de genoemde ALi chipset. Toch komt het er op een of andere manier niet echt best uit. Als je nog de originele 5,25" harddrive van 8 Gb gebruikt, dat ding is echt megatraag. Als er ook nog een merkloze Compaq DVD in zit, ben je helemaal jarig, want die is ook niet al te snel met lezen. Last but not least pakt deze Compaq zoals vele Compaq slechts zeer selectief extra geheugenplankjes. Het moet eigenlijk 2-2-2 geheugen zijn, anders weigert hij ze.

DivX was vroeger wel mogelijk op deze bak, al hield het niet over (eigenlijk net niet helemaal lekker). DivX is echter geevolueerd, en de daarvoor benodigde CPU kracht is meegestegen. Een K6-2 400 doet het niet lekker meer. Overigens kan je nog setk6 van http://www.heise.de/ct proberen (ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/setk6v3.zip). Daarmee kan je een functie van de CPU aanzetten wat standaard bij deze Via plank niet geactiveerd is. Dat kan wel eens schelen. Even in de autorun zetten en klaar is klara :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 15-12-2003 16:08 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 15:54:
bedankt voor alle tips.

Greetz G.
Dat is echt niet nodig en pure overkill. Als je echt een nieuwe pc nodig had was je niet zo lang door blijven prutsen. Zet gewoon Win98 er weer op en stop er in 's hemelsnaam meer geheugen in. Dan zul je zien dat het een stuk helpt. Ikzelf zou er een latje van 256MB bij stoppen. Let wel op wat voor soort geheugen je koopt, lees bijvoorbeeld eerst eens de PMG FAQ.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Je processor (AMD K6-2-400) is te traag om alle divx vloeiend af te spelen.
En die nimo-codepacks zijn helemaal desastreus.
begin eens met een kale win98 en enkel ffdshow en misschien één ac3 voor geluid.
Dan kan je met een beetje mazzel sommige films nog wel vloeiend bekijken...

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
Tja, ik draai divx en xvid probleemloos af op een p2 233 met 64 mb geheugen en een 16 mb videokaart.
Is prima mogelijk, maar hou je systeem kaal, installeer geen onnodige dingen, en draai zeker geen XP. Win98 SE voldoet prima, en zelfs onder DOS kun je prima DivX draaien.
Ook is er een of ander linux project wat je mee bakt op je divx cdtje en dan kun je daar van booten, werkte als een trein, maar ben helaas de naam vergeten.

• Noork
  • Niet online
Movix is dat. Die is er in 2 varianten. 1 om mee te bakken en 1 stand-alone versie.

Ik wilde het graag testen om mijn pc, maar Movix liep steeds vast tijdens het booten.

[ Voor 35% gewijzigd door Noork op 16-12-2003 12:04 ]

Verwijderd

@ DUTCHSPiRiT. bedoelde je knoppix toevallig?

en die films afspelen kan makkelijk met iets meer geheugen en 128mb en 98se :r
Pagina: 1