Toon posts:

VPN Server opzetten onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag weten hoe je onder Windows 2000 een VPN server kunt opzetten. weet iemand waar ik een tutorial kan vinden of weet iemand hier het toevallig?

Windows 2000 server draait niet jofel hier.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 17:38
Wat heb je zelf al gedaan? Wat meer info kunnen we wel gebruiken. :) Wat meer eigen inzet ook. :Y)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

win2000 kan idd een vpn server bevatten, maar helaas voor slechts 1 client. Dit kan via netwerk > nieuwe verbinding > geavanceerd > inkomende > vpn zoiets
oid ;) ik zit hier achter 2003 dus ik kan het niet ff nazoeken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Rechtsklik op 'my network connections'
Wizard 'make new connection'
Next->Accept incoming connections->Next->allow vpn->next->users instellen->next->etc.

Damn wat simpel.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
zelf hebben we in 2000 geprobeerd dit op te bouwen, maar toen kwamen we erachter dat we een server moesten opzetten. die server krijgen we niet aan de praat in Windows 2000.
toen hebben we Windows 2000 server erop gezet, maar die ondersteunde een hoop hardware niet. dat is irri omdat ik onder deze Windows ook wil gamen.

dus dit hebben we gedaan. kan iemand me verder helpen?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 11:14
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 10:00:
zelf hebben we in 2000 geprobeerd dit op te bouwen, maar toen kwamen we erachter dat we een server moesten opzetten. die server krijgen we niet aan de praat in Windows 2000.

toen hebben we Windows 2000 server erop gezet, maar die ondersteunde een hoop hardware niet.
dit is een beetje onzin, want alle hardware welke win2k prof. ondersteund, wordt ook ondersteund door win2k server
dat is irri omdat ik onder deze Windows ook wil gamen.

dus dit hebben we gedaan. kan iemand me verder helpen?
Tjah, je wilt 2 dingen met je computer, zowel vpn server spelen, als games spelen.

Da's hetzelfde, alsdat je een fiets wil, waar je mee wil mountainbiken en wielrennen, die vlieger gaat natuurlijk niet op.

je kunt idd 1 inkomende verbinding accepteren dmv de netwerk en inbelverbindingen wizzard.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• peli
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 21:45
ISA Server does the trick

• Grolsch
peli schreef op 15 december 2003 @ 13:33:
ISA Server does the trick
wat heeft ISA in vredesnaam te maken met inkomende VPN verbindingen?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Onder Windows 2000 Server heb je Routing and Remote access, deze kan je configureren als PPTP/L2TP VPN server.

• Grolsch
Redje schreef op 15 december 2003 @ 13:37:
Onder Windows 2000 Server heb je Routing and Remote access, deze kan je configureren als PPTP/L2TP VPN server.
daar was hij zelf denk ik ook al wel achter, maar TS wil geen Win2k server draaien, omdat z'n spelletjes dan niet meer werken.
En "routing and remote access" is geen "service" welke met win2k Prof wordt meegeleverd

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Grolsch schreef op 15 december 2003 @ 13:38:
[...]

daar was hij zelf denk ik ook al wel achter, maar TS wil geen Win2k server draaien, omdat z'n spelletjes dan niet meer werken.
En "routing and remote access" is geen "service" welke met win2k Prof wordt meegeleverd
Iets te snel gelezen dan 8)7

Maar draait een Server OS dan zo slecht met gamen? (nog nooit geprobeert) Ook als je hem op Application Performance zet?

Heb je toevallig geen router die VPN ondersteunt?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 08:39

bonzz.netninja

Niente baffi

waarom doe je nou niet gewon onder 2000 een vpn server opzetten dan? (voor 1 client dan)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Server versies presteren veel en veel minder met games. De ondersteuning voor opengl en directx zijn namelijk heel anders. Maak anders gewoon partities of laat hem een 2e pc aanschaffen 8)

Verwijderd

Je hebt je opties gezien; 2000 Server installeren voor meerdere users en met Professional heb je ruimte voor één user. That's it.

Verder vindt ik dat je wat weinig input geeft, ik krijg niet het idee dat je hier nou echt lang mee bezig bent..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.