[Novell] Welk product om NDS in AD te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik probeer uit te zoeken hoe ik NDS gebruikers kan importeren in Windows 2003 AD, maar ik weet niet zeker welk product ik hiervoor moet gebruiken.

Ik ben "Novell Account Management" tegen gekomen op Novell.com, maar dat is alleen i.c.m. E-directory te gebruiken meen ik, of heb ik simpelweg genoeg aan de eerste?
edit:

Het is niet de bedoeling dat AD gebruikers geimporteerd worden in de NDS maar alleen andersom, ik zou alleen willen dat NDS gebruikers in kunnen loggen in een Windows 2003 domein.

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:14

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Kijk eens naar DirXML, tegenwoordig ook bekend onder de naam NSure Identity Manager. Tweeweg sync mogelijk met o.a. AD

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Dit kan met ms services for netware versie 5: het onderdeel MSDSS kan nds importeren en indien gewenst ook terug synchroniseren. Bij een migratie van Netware 4.x naar Windows 2000 heb ik het gebruikt
- initieel inlezen nds, zodat alle users bekend zijn
- synchronisatie ingesteld AD=>NDS (de andere kant op werkt onvoldoende)
- wachtwoorden gereset via script
- is goedkoop, omdat het de bedoeling van MS is om te migreren...
- niet getest met AD in native mode, werkt goed in AD mixed mode

minpuntje:
bij aanmaken van een nieuwe gebruiker moeten we eerst de user aanmaken en pas als deze gesynchroniseert is de Exchange mailbox, andere werkt synchronisatie naar nds niet.

[ Voor 37% gewijzigd door paulhekje op 15-12-2003 10:26 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|