Toon posts:

macro aan toestenbord toewijzen in Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een macro aan het toestenbord toewijzen als de toetsencombinatie meer dan 2 teken dient te bevatten. vb. BA01 of WA146.
Momenteel laat Word slechts 2 tekens toe.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Buiten Word omwerken.
Er zijn op Google zat opties, denk ik.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Bedoel je dat je dan B, A, 0 en 1 tegelijk indrukt? :?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
KingRichard schreef op 15 december 2003 @ 14:53:
[...]
Bedoel je dat je dan B, A, 0 en 1 tegelijk indrukt? :?
Ja inderdaad voorafgegaan door CTRL

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

In Word is dit onmogelijk. Waarom zou je dat willen?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Verwijderd

Topicstarter
KingRichard schreef op 16 december 2003 @ 15:06:
In Word is dit onmogelijk. Waarom zou je dat willen?
Ik moet van zo'n 250 wetteksten textfragmetnen maken, die allen in een apart bestand staan. Deze codes zijn overgenomen van stedenbouw (ministerie), en zijn in de vorm van BA123 ...., dit is eenvoudig om in te spelen op wetswijzigingen.
Nu ik heb er op dit moment een oplossing rond gemaakt, via VB met een inputveld.
Dit is één extra tussenstap, maar ik kan er mee leven.

Alleszins bedankt voor de moeite.

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
je zou ook BA123 (gewoon als tekst in word) laten vervangen door de tekst die je wilt via autocorrectie

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
killerbee17 schreef op 18 december 2003 @ 09:33:
je zou ook BA123 (gewoon als tekst in word) laten vervangen door de tekst die je wilt via autocorrectie
Klopt, heb ik ook getest, maar sommige van die textfragmenten beslaan 2 tot 3 pagina's (met returns en tabellen ....) en dat lukt niet via autocorrectie.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik moet van zo'n 250 wetteksten textfragmetnen maken, die allen in een apart bestand staan. Deze codes zijn overgenomen van stedenbouw (ministerie), en zijn in de vorm van BA123 ...., dit is eenvoudig om in te spelen op wetswijzigingen.
Maar waarom moet je dan per se die toetsencombo gebruiken :?
Willekeurige andere kan toch ook? Of bouw een paar extra knoppen in je knoppenbalk & gebruik je muis en als het te veel is, bouw je en intelligenter macro die het doet.
Wel moet je je trouwens afvragen of je wel Word wil gebruiken voor enige aanpassingen, zoals ik het lees lijkt Word totaal niet wat je wilt gebruiken voor het onderhoud van een dergelijke tekst, aangezien dat helemaal geen context etc. bevat.
Klopt, heb ik ook getest, maar sommige van die textfragmenten beslaan 2 tot 3 pagina's (met returns en tabellen ....) en dat lukt niet via autocorrectie.
Zoek en vervang? Doet eigenlijk hetzelfde als autocorrectie en als dat een optie zou zijn ben je er al. Of een macro alle tekst laten doorzoeken op die string (als dat koan, weet iik eigenlijk niet :o )

offtopic:
Ik zie dat je alleen op GoT komt om vragen te stellen, maar als je een reply krijgt nooit laat weten hoe het nu precies is afgelopen: geef dat ajb. even aan als het wel gelukt is, dan kunnen wij ook wat leren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik heb er op dit moment een oplossing rond gemaakt, via VB met een inputveld, die de vergelijking doet en overhaalt uit de Worddocs.
Pagina: 1