Geen plek voor megakoeler...wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik moet een peltier element koelen maar nu 'garanderen' ze bij oc-shop dat dat ding goed werkt met een bepaald type koeler erop zoals bijvoorbeeld de Alpha PEP66T. Maar dat ding is 6 bij 6cm en ik heb maar plek op mijn mobootje voor iets van 4 bij 4. Any ideas hoe ik toch dat peltier element zou kunnen koelen?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Grote blazer door de zijkant van je kast

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• TheRitz
Die hebbik al. Een 80mm intake onderin en een 80mm bovenaan. Daarnaast nog zo'n slotkoeler (tussen de insteekkaarten). Dat peltier element wordt natuurlijk best wel warm dus hoe koeler ik die meteen daar al krijg hoe beter. Misschien dat ik gewoon een standaard koeler neem en die dan netjes inpak in een mooi kastje, daar zal de afzuigcapaciteit wel wat van omhoog gaan. En dan wat intake lucht direct op die cpu koeler terecht laten komen.... ofzo...

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

waarom kan ie er niet in?
kabels verschuiven misschien?
komt de koeler dan tegen de zijkant van je kast aan?
leg es uit hoe het zit , of post een pic
dan kunnen we klussen met kijkers >:)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Wat voor mobo heb je? bp6 ofso ?

• Kanarie
  • Laatst online: 31-08 23:53

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het klinkt misschien heel stom....maar het werkt fantastisch...
Neem een echte ventilator..ik bedoel zo'n ding wat je zomers naast je bed zet als je het te warm hebt om te slapen.
Gewoon kast open...blazen maar. Werkt heel goed....maakt veel pokkeherrie...en is ijs en ijskoud :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Inderdaad arie....
Ik had eerst een zuig koelertje op mijn t-bird en hij werd 60 graadjes... Dus ik mijn 25 cm fan ofzow >:) ernaast en hij werd opeens maar 43... Scheelt dus best wel

Verwijderd

ik heb een tijdje een turbine er op gericht was eerst 55C daarna 25 :7 da was relaxZ

• TheRitz
Ik hebbeen Asus p5a-b. Als ik er iets van 5 bij 5 op krijg mag ik blij zijn. Aan de ene kant hangen wat diode's in de weg en aan de andere kant zit een 3D blaster Geforce2 MX en die is vrij lang....

Dat van die ventilator lijkt me wel wat maar dat ziet er niet uit en is errrrg onpraktisch.

Verwijderd

:) Ik heb nog eens de manual van de Asus site bekeken en mijn inziens is er voldoende ruimte voor de Alpha PAl6035 of elke ander 60x60mm heatsink*D. Let wel de Alpha PEP66T is een heel ander verhaal; daar deze alleen bedoelt is geweest voor gebruik op een slotket.

Verwijderd

Als ie niet past, zet dan een waterkoelingblokkie op de peltier, maak het blokkie van koper, en zo groot mogelijk. Koelt ook nog eens beter 8-)

• paradoXical
  • Laatst online: 09:12

paradoXical

The ParadoX

Ja :)

Ik heb een superfan, een soort viekante box, met achter een grote inlaat, en aan de voorkant een kleine ronde die de lucht comprimeerd (25% van het totaaloppervlak)

Lucht blaast er als een gek uit, en de temp zakt gewoon 20 graden :9~

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1