Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
je kan je kabelmodem niet zomaar in de hub steken..
je moet 1 pc hebben met 2 netwerkkaarten die als server dient en daar moet de kabel op worden aangesloten ..
vervolgens verbind je alle pc's met de hub en stel je de software goed in
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dus in m'n eerts PC die als sever gaat fungeren moet ik dus 2 netwerekkaart en hebben :?:?:?:?:?Op zaterdag 09 december 2000 17:23 schreef -ScuL- het volgende:
eh lol
je kan je kabelmodem niet zomaar in de hub steken..
je moet 1 pc hebben met 2 netwerkkaarten die als server dient en daar moet de kabel op worden aangesloten ..
vervolgens verbind je alle pc's met de hub en stel je de software goed in
En hoe zit het dan met IP adressen?
Er worden vaak standaard IP adressen gebruikt toch?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
En dan kan je voor je netwerk aparte IP-adressen geven.
Dus bv:
-server :192.168.10.1 subnet 255.255.255.0 pc: 192.168.10.2 subnet 255.255.255.0 gateway 192.168.10.1
Installer winproxy (oid) en rossen met die hap.
suc6 en vooral RTFM
I play my enemies like a game of chess...
Verwijderd
Hierna moet je nog de juiste software installeren op de 1e pc en daarna moet het werken.
Een hub was voor een netwerk vn 2pc's niet nodig geweest.
Verwijderd
Zonder dhcp gaat het als volgt.
Server met 2 netwerkkaarten.
interne netwerkkart IP=192.168.0.1`
Gateway is wat je provider je heeft opgegeven en je dns'en ook.
2 en volgende pc's ip=192.168.0.2 en verder dus 0.3 0.4 etc.. gateway is 192.168.0.1 (is je server) dns wat je provider je heeft gegeven.
Oh ja subnetmask is altijd 255.255.255.0
maar ik zie dat iemand me al voor is geweest:)
Russian Blue Neji
Kate Bush
I play my enemies like a game of chess...
Dat wist ik van te voren al, maar m'n broer begon te zeuren dta 'ie ook nadere dingen erop wou aansluiten :(:(:(:(:(Op zaterdag 09 december 2000 17:33 schreef mozeskriebels het volgende:
Een hub was voor een netwerk vn 2pc's niet nodig geweest.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ja er zit een 3COM net werk kaart in van m'n provider, maar ik hoor nu dat je daarnaast apart nog een netwerk kaart nodig hebt, dat wist ik niet.Op zaterdag 09 december 2000 17:39 schreef Angelfire het volgende:
Heb je geen netwerkkaart van je isp gekregen?? Hoort geloof ik wel hoor!!
Dus eigenlijk heb je 3 netwerkkaarten over 2 computers.
Russian Blue Neji
Kate Bush
http://www.computertotaal.nl/internet/net-doe-alg.phtml
'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net
Verwijderd
Maareuh.... frankguthrie, ik had je dit al verteld
Niet dus. Een kabelmodem kan niet in een hub. Je moet een PC in je LAN hangen met twee netwerkkaarten. Deze PC moet aan staan als je op de andere PC wilt surfen.Op zaterdag 09 december 2000 19:00 schreef Paz het volgende:
Even voor de goede orde: het is WEL DEGELIJK mogelijk om je kabelboer in de hub te prikken en dan met andere pc's te gaan surfen.
sorry paz... niet mogelijk.Op zaterdag 09 december 2000 19:00 schreef Paz het volgende:
Even voor de goede orde: het is WEL DEGELIJK mogelijk om je kabelboer in de hub te prikken en dan met andere pc's te gaan surfen. Aangezien je echter van een hub gebruik maakt zal je provider daar niet echt blij mee zijn en de buren (die oook kabel hebben) al helemaal niet omdat alle data die je via die hub laat gaan ook het netwerk van chello opgaat en zo zorgt voor nogal wat onnodige data (en voer voor crackers).
Maareuh.... frankguthrie, ik had je dit al verteld
ten eerste is op de switch van je isp (meestal) je mac adres gelocked. aangezien een hub geen mac adres heeft, gaat dat spelletje niet door.
Wat je wel kan doen, is een router of switch aan je kabelmodem hangen. dan kun je je mac-adres zelf invullen. Pak dan die van die kaart die je van je isp hebt gekregen. (je kan die kaart dan niet meer in dat netwerk gebruiken)
PS. Je provider merkt er niet veel van. alleen dat die switch broadcasts krijgt van 2 verschillende mac adressen.
tenzij er een trap of trigger op in gesteld staat, zal je isp het niet eens merken.
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Verwijderd
Even voor de nog betere orde: Het schijnt dus wel te kunnen. Gisteren was daar geloof ik nog een topic over waarin werd beschreven hoe het kon. Op zich zou het ook moeten kunnen om zo te internetten zolang de tweede pc maar surft VIA de netwerkkaart van de provider en dat gaat via de gateway... (met als enige probleem dat die data via de hub ook gelijk naar de buurtjes toe gaat...)Op zaterdag 09 december 2000 19:05 schreef noshit het volgende:
[..]
Niet dus. Een kabelmodem kan niet in een hub. Je moet een PC in je LAN hangen met twee netwerkkaarten. Deze PC moet aan staan als je op de andere PC wilt surfen.
A. Het is WEL mogelijk om je kabelmodem direct met een crosslink cable of via de uplink poort aan een HUB of switch te connecten.
B. Maar dat kan bij geen enkele provider, alleen bij sommige bedrijf abbonnementen, maar daar kunnen wij niet aan komen (behalve als je vriendjes bij de kabelboer hebt werken
C. Dus je zal altijd een gateway server moeten maken, een PC met winproxy of iets dergelijks (linux NAT) en dus 2 netwerkkaarten in die PC.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter