Toon posts:

Raid Array Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo de manne,

vraagske, kzit met een serieus probleem, ik heb 2 S-ATA schijven in Stripped Raid mode staan (Firmware Raid Controler (Onboard Promise FastTrack 376)) array was al aangemaakt , geformateerd en in gebruik, 280GB van de 305GB was al in gebruik, nu heb ik overlaatst een PSU probleem gehad en heb die moeten vernieuwen , sinds ik die vernieuwd heb wilt de controler mijn Array niet meer juist detecteren en kan ik niet meer aan mijn data aan, heb in de options gezien van de controler an onder info zag ik dat de 2de schijf nog wel op Array1 was toegewezen maar de 1ste schijf staat FREE (dus aan niets toegewezen) . heb al vrij veel geprobeerd maar zonder resultaat, is dit een you are so F@@##$%^&ked zaakje of is dit nog te repareren???

greetzzz...
LMaestro

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:15

tweakerbee

dus..?

Als je de precieze instellingen van je array nog weet valt er misschien nog wat te redden. Anders kun je de hele boel opnieuw gaan initialiseren ben ik bang...

You can't have everything. Where would you put it?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

heb al vrij veel geprobeerd maar zonder resultaat
Wát dan? Anders gaan wij hier allemaal oplossingen voordragen die je allang hebt geprobeerd en dat schiet natuurlijk niet op ;) Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Verwijderd

raid opnieuw instellen zonder iets naar de schijven te laten schrijven, dan misschien nog fixmbr

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 23:07 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Idd het beste wat je redelijk veilig en snel kan proberen is de raid array die er nu staat uit te gooien en een nieuwe aan te maken met die 2 schijven er weer maar let hierbij wel op dat je dezelfde stripsize gebruikt..anders gaat het niet werken. Zo heeft dat bij mij ooit ook eens een probleem opgelost. (nadat ik erachter kwam dat ik bij de eerste keer proberen een andere stripesize had opgegeven en het bij de 2e poging wel luktte)