DivX op DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik ben nogal op zoek naar een programma dat ervoor zorgt dat ik één of meerdere films in DivX kan branden op een DVD die in een stand alone DVD-speler te bekijken is. Eventueel met menu-mogelijkheden.
Als ik dit met Sonic MyDVD doe, zegt 'ie dat er niet eens 1 film op het schijfje van 4,7 GB past. Hoe kan dat?
Ik wil hiervoor een programma gebruiken en niet meerdere stappen met meerdere programma's uitvoeren.
Bedankt!

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

Verwijderd

Dit kan niet.

Een dvd speler kan niet overweg met DivX
(Uitzonderingen zijn uiteraard de dvdspelers met divx-ondersteuning maar daarbij hoef je niets speciaals te doen en kan je de divx bestanden gewoon op de dvd zetten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 02:37 ]

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-08 08:54

cky

http://www.sectie.be/

kijk hier maar eens staat goed beschreven + software

helaas niet met 1 programma of stap te doen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door cky op 15-12-2003 02:50 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

tweakerbee

dus..?

Het kan wel met een video editing programma zoals Magix VideoDeluxe. Je kunt daarmee Divx gewoon importeren, en vervolgens ook branden (in MPEG2). Helaas doe je wel een uurtje of drie a vier daarover wanneer je een 2500+ tot 3200+ hebt. :)
Heb je een tragere PC dan zal het nog langer duren.

You can't have everything. Where would you put it?

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

cky schreef op 15 december 2003 @ 02:49:
http://www.sectie.be/

kijk hier maar eens staat goed beschreven + software

helaas niet met 1 programma of stap te doen ;)
Ik geloof niet dat hij dit bedoeld!..en wat hij graag wil lijkt mij onmogelijk.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Arno schreef op 15 december 2003 @ 07:44:
[...]

Ik geloof niet dat hij dit bedoeld!..en wat hij graag wil lijkt mij onmogelijk.
Volgens mij staat er precies wat hij bedoelt:
http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

gebruik de search.... hier is genoeg over te vinden...
zoek op "Divx Mpeg2"

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik ben nogal op zoek naar een programma dat ervoor zorgt dat ik één of meerdere films in DivX kan branden op een DVD die in een stand alone DVD-speler te bekijken is. Eventueel met menu-mogelijkheden
Als ik het zo lees, dan wil hij meerdere Divx'en op 1 DVD branden en daaruit kunnen kiezen als hij ze in de DVD speler stopt en dat lijkt me onmogelijk.

Ook zoals volgens mij de 2e reply begrijpt!
Dit kan niet.

Een dvd speler kan niet overweg met DivX
(Uitzonderingen zijn uiteraard de dvdspelers met divx-ondersteuning maar daarbij hoef je niets speciaals te doen en kan je de divx bestanden gewoon op de dvd zetten)
Sorry als ik er naast zit met het lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Flame17 op 15-12-2003 11:11 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 17:01

ST10©DE

Dus.............

Volgens mij is het niet helemaal onmogelijk, alleen moet je de divx-en ff converteren naar MPEG2, het geluid rippen en omzetten naar 48kHz en dan met ifoedit een dvd structuur maken. Een mooie guide hiervoor: http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/154453.php

Met TMPGENC DVD Author moet volgens mij het ifoedit gedeelte ook kunnen en dan is het bovendien ook nog eens heel makkelijk een menu aan te brengen.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Oftewel: nee je kan geen film in DivX formaat op een DVD zetten en verwachten dat en standalone DVD speler het afspeelt (als die geen DivX ondersteund natuurlijk). Net als dat je geen honderd MP3's op een CD kan zetten en er van uit gaan dat je stereotoren het slikt :)

Over converteren van DivX naar DVD is inderdaad al heel veel te vinden, maar het moge dan duidelijk zijn dat er dan geen 5 films op 1 DVD passen met behoud van kwaliteit van de DivX; al kan je (lijkt me, zie de howto's :P ) best wat spelen met kwaliteit om meer op 1 DVD te krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Trouwens voor dat je overal gaat zoeken naar conversie programma's je kan met NERO (6) ook DIVX (AVI) converteren naar MPEG2.
Wat je moet doen is een SVCD of VCD maken en schrijven naar file image. Deze kan je vervolgens openen met bv WinISO oid. Je kan ook je image mounten met Demontools/ alcohol.

Als je je gemaakte SVCD bekijkt ze je een Video directory waar je je MPEG2 file uit kan kopieren de rest van de (S)VCD kan je weggooien. MPEG2 file kan je vervolgens op een DVD zetten (data cd) want de meeste DVD spelers kunnen met een Data DVD en MPEG2 files overweg.

Zelf gebruik ik de bovenstaande methode al een tijdje en bevalt erg goed tot nu toe geen problemen mee gehad en het gaat redelijk snel.

Waar ik nog wel op zit te wachten is de optie om in NERO een DVD te maken direct vanaf een DivX vidX mpg of wat dan ook. Helaas kan de DVD video van Nero alleen overweg met IFO en VOF files.

Verwijderd

(beetje offtopic) Diaspar kan niet wachten tot hij een Kiss-DVD-Speler krijgt...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 03:45 ]

• DeejayKB
Onwijs bedankt allemaal. Ik heb alleen het idee dat ik wel meerdere stappen MOET volgen om dit voor elkaar te krijgen.
Zie ook: http://www.sectie.be/divx2dvdr/hoe.htm

Maar goed, ik ga wel e.e.a. proberen. Ik had gedacht dat er wel een programma was die dat automatisch converteert en op DVD zet.

Verwijderd

DeejayKB schreef op 19 december 2003 @ 09:30:
Onwijs bedankt allemaal. Ik heb alleen het idee dat ik wel meerdere stappen MOET volgen om dit voor elkaar te krijgen.
Zie ook: http://www.sectie.be/divx2dvdr/hoe.htm

Maar goed, ik ga wel e.e.a. proberen. Ik had gedacht dat er wel een programma was die dat automatisch converteert en op DVD zet.
idd, ik zoek al een week naar een programma dat een avi+srt direct omzet naar vob's (met ingebakken selectable subs), maar het is er eenvoudigweg niet...

• DeejayKB
Belachelijk.
Misschien interessant voor de Open Source community?

Verwijderd

ik heb intussen wel een redelijke duidelijke guide gevonden:
http://www.afterdawn.com/...ve/convert_avi_to_dvd.cfm

of die werkt weet ik morgen. mijn p4@2.0 / 256mem staat hard te zweten atm :)

• DeejayKB
NeoDVD werkte perfect, alleen niet helemaal zo perfect als je de DVD hebt gebrand: er zit geen geluid bij.
Hoe kan dat nou weer?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Is er volgens bijvoorbeeld SmartRipper wel een audiostream aanwezig?

verder staat hier een hele reeks artikelen om dingen te converten naar DVD :)

[ Voor 48% gewijzigd door G33rt op 22-12-2003 12:10 ]

• DeejayKB
Dank je, het is gelukt.

• degoeroe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-10-2019

degoeroe

Wat hep de goeroe nau gesegt !

Nero Vision (2) kan van je DivX gewoon mpeg2 bestanden maken. Je kunt met compressie werken maar de output (VOB files) worden wel 'n stukkie groter (giegje of 3).

P IV 2,4 (533) ASUS P4B533, 640Mb PC-2100, 80Gb Maxtor 8Mb cache & 60Gb IBM, 2 x 17" IIyama Prolite X436S-S, Plextor PX-708A, Plextor 52/24/52A, Logitech Marble Mouse USB, GeForce 3 Ti200

Pagina: 1