nvidia alternatief voor ati 9600xt 128mb

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Mensen,

Ik heb sinds kort een sapphire ati radeon 9600XT 128 MB. Maar tijdens het spelen van games loopt constant mijn systeem vast. Ik heb al verschillende versies van ati drivers geprobeerd en ook al omega drivers, maar het blijft ellende en ik krijg het zaakje niet stabiel. Ik ben dat spuugzat en ben daarom aan het overwegen om over te stappen naar nvidia.
Mijn vraag is nu eigenlijk welke nvidiakaart nu qua performance ongeveer gelijk is aan de ati 9600XT 128 MB die ik nu heb. Kan iemand mij wat tips geven?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Denk dat de nwe fx5700 het dichtste daarbij qua performance in de buurt komt, of je kan proberen zo'n stofzuiger van een FX5800 te kopen, die kosten niks meer (nadeel is dat ze bijna nergens meer te koop zijn ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
Je kan ook proberen om je systeem stabiel te krijgen?

Had je toevallig eerst een nvidia kaart erin die nog leuke driver-resten heeft achtergelaten?
Is je voeding sterk genoeg?
etc.

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Je kan idd beter eerst je systeem testen voordat je dadelijk een nieuwe nvidia kaart hebt en dat je systeem dan ook vast loopt.
Het kan namelijk best zijn dat je voeding te zwak is..
Post anders eens wat meer info. over je computer.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Denk dat je minimaal een 350 watt voeding nodig hebt voor een normale pc met een 9600xt erin. En niet zo'n Q-tec ding dan he :)

[ Voor 4% gewijzigd door ck2000nl op 15-12-2003 10:25 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Trax_Digitizer schreef op 15 december 2003 @ 02:03:
Mensen,

Ik heb sinds kort een sapphire ati radeon 9600XT 128 MB. Maar tijdens het spelen van games loopt constant mijn systeem vast. Ik heb al verschillende versies van ati drivers geprobeerd en ook al omega drivers, maar het blijft ellende en ik krijg het zaakje niet stabiel. Ik ben dat spuugzat en ben daarom aan het overwegen om over te stappen naar nvidia.
Mijn vraag is nu eigenlijk welke nvidiakaart nu qua performance ongeveer gelijk is aan de ati 9600XT 128 MB die ik nu heb. Kan iemand mij wat tips geven?
Je mag em wel ruilen voor mijn GF4 Ti4200 ;)

No kidding, ik denk dat je andere problemen als een drivertje hebt, en dat je die problemen bij een Nvidia based kaart ook zult krijgen.

Verwijderd

Al eens instellingen in je BIOS verandert?

Straks gooi je er een FX kaartje in en loopt je systeem nog steeds in de soep omdat je BIOS niet goed is afgestemd.

Gooi eens wat systeem-specs naar voren.

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:41
khad tzelfde en t lag een mn voeding.....test dit ff ....pak ff andere voeding...liefst 350w.......ik pakte ff de voeding van mn 3e pc...P2 300Mhz...en die deed t gewoon.....nu ff omgewisseld en beide pc's werken perfect...

proberen waard he! ;)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
heej top dat jullie zo goed reageren :)

Ok komt ie (even gecopy-paste van de prijslijst):

MSI 875P NEO-FIS2R mobo
Intel PIV 2.6C GHz Skt. 478 HT 800Mhz Box 512Kb
Sapphire ATI 9600XT 128mb DDR Retail
Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Serie, PC400, Cas 2.5 (zou ook PC333 kunnen zijn)
AOpen HQ48ProA-Blue P4/AMD ATX Middle Tower, 300W
Windows XP SP1 + overige updates
direct X 9

Nieuw systeem, verse installatie dus geen NV drivers erop.

Heb inmiddels de volgende drivers geprobeerd:
ati catalyst 3,7 3,8 3,9
ati catalyst 3,9 COD
omega drivers 3,8 3,9

vpu-recover zet ik uit, fast-writes uit, ati hotkey polling service uit. Maar hij blijft vastlopen. De games die ik speel:
* NFS Underground
* Call of Duty
* Quake 3 Arena

Nu is het bij COD nogal een bekend probleem, maar af en toe heb ik ook vastlopers bij NFS Underground en bij Q3A ook :(

Ik hoop echt dat we dit samen kunnen oplossen dat zou toppie zijn!! Het liefst wil ik mijn ATI kaart houden, want ben er op zich erg tevreden over. Had al contact gehad met computerwinkel, maar hij kan zo weinig voor me doen als het geen hardwaredefect betreft. En ik zit met 2 exact dezelde systemen te kijken met dit probleem (1 voor mij en 1 voor mijn pa en ma).

thnx in advance!!!

• MetroidPrime
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik weet dat het bij andere ATI-kaarten problemen oplevert, maar bij mijn Asus 9600XT lopen spellen juist vast als ik fast-writes uit zet. Probeer eens fast-writes aan te zetten in je BIOS en je drivers.

[ Voor 6% gewijzigd door MetroidPrime op 15-12-2003 11:45 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Tja ik weet het niet, bij NFS underground loopt het spel ook vast,

Specs:

Asus a7v600 1006
XP2700+
Radeon 9800pro 256mb gigabyte BBA
512mb kingston 400mhz

Bij het eerste Tournament, na de 1ste race van dat tournament, krijg ik stilstaand beeld, wel geluiden en ik kan racen, maar geen beeld :(
Ik heb gelezen dat Catalyst 3.7 het beter doet, maar het is vreemd, verder geen problemen, behalve display corruption bij BF1942 (6xFSAA 16xANSIO) na game, via ESC terug naar menu, geen muis meer en corrupt menu..... :'(

Verder draait ATI als THA BOMB!!!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

misschien is het probleem wel dat je videokaart te warm wordt ? :D

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
1. vanavond als ik thuis ben ga ik eens testen met fast-writes aan.
2. hoe kan ik zien hoe warm mijn ati wordt? zit niet standaard in de drivers geloof ik. Welk tooltje is het beste?
3. welke drivers kan ik dan het beste pakken voor mijn 9600XT.... ik denk zelf de 3.9
4. Is die 300 watt van mijn voeding van aopen nu voldoende?

p.s. ik hou jullie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen :) misschien kunnen we er allemaal beter van worden als we elkaar beetje helpen en testen etc.

[ Voor 7% gewijzigd door Trax_Digitizer op 15-12-2003 12:27 ]

Verwijderd

Heey,

Kijk een lotgenoot ik heb hetzelfde alhoewel in minder erge mate ook meegemaakt met mijn 9700 pro.

en een 9000 en een 9100 en een DOA 9100 ggrrrr.

Afijn nu weer overgestapt naar de FX 5950 Ultra.

PRIMA drivers nog nooit een vastloper gehad.

Net zoals ik gewend was van mijn ASUS Ti 4200

• koraks
  • Niet online
2. hoe kan ik zien hoe warm mijn ati wordt? zit niet standaard in de drivers geloof ik. Welk tooltje is het beste?
Je handen ;) Nee serieus, als het koelelement op de vga kaart te heet wordt om vast te houden, is er iets mis. Hij hoort lauwwarm tot heet te zijn, maar niet zó heet dat je hem wel los 'moet' laten.
4. Is die 300 watt van mijn voeding van aopen nu voldoende?
Ah, dat type voeding is IME een van de constante factoren in het leven: werkt altijd 100% :+ . Uiteraard, defecten komen voor, maar ík heb ze nog niet meegemaakt bij dat type voeding. En hij is zeker zwaar genoeg; als Fortron een voeding maakt van 300W, dan ís ie ook 300W. En 300W is voldoende voor de pc die je daar hebt.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

koraks schreef op 15 december 2003 @ 17:09:
[...]

Je handen ;) Nee serieus, als het koelelement op de vga kaart te heet wordt om vast te houden, is er iets mis. Hij hoort lauwwarm tot heet te zijn, maar niet zó heet dat je hem wel los 'moet' laten.

[...]

Ah, dat type voeding is IME een van de constante factoren in het leven: werkt altijd 100% :+ . Uiteraard, defecten komen voor, maar ík heb ze nog niet meegemaakt bij dat type voeding. En hij is zeker zwaar genoeg; als Fortron een voeding maakt van 300W, dan ís ie ook 300W. En 300W is voldoende voor de pc die je daar hebt.
jij wil dus zeggen dat jij het beter weet dan ati zelf ?
die dus zeggen dat je MINIMAAL een GOEDE 350 W voeding moet hebben voor deze kaart ?? :X

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

minaal 350 w lol heb nog nu 2500 xp op nf7-s 9600 pro en 2 case fans op cheap ass 300 wat voeding. denk inderdaad dat het ergens aan ligt. heb altijd nvidia gehad heb nu een ati ben best te vreden met ati.

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
ck2000nl schreef op 15 december 2003 @ 10:24:
Denk dat je minimaal een 350 watt voeding nodig hebt voor een normale pc met een 9600xt erin. En niet zo'n Q-tec ding dan he :)
oh jah? waarom loopt mijn systeem dan perfect met 2 hdd's, writer, cd speler, 2400 mhz, sapphire ati radeon 9600 xt, sb live, en dat alemaal op een 250 watt geen merk voeding :+

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:08

MaDLiVe

.-Observer-.

We kunnen wel door blijven zeuren over voedingen maar dat verschilt dus per geval en dus per voeding.

misschien zou de beste TS es wat voltages voor ons kunnen neerzetten. Zowel idle (in een windows omgeving) als stressed. Dat zou ons stukken verder helpen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

ik heb ook problemen met mijn 9600 PRO! en ik heb al meer gelezen dat ATI kaarten moeilijk of niet draai op MSI mobo's zoals bij mij et geval is! ik heb een MSI KT6 FIS2R ik heb om de seconde een VPU recover! Ik ga nu ook een nVidia kaart halen.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:23:
ik heb ook problemen met mijn 9600 PRO! en ik heb al meer gelezen dat ATI kaarten moeilijk of niet draai op MSI mobo's zoals bij mij et geval is! ik heb een MSI KT6 FIS2R ik heb om de seconde een VPU recover! Ik ga nu ook een nVidia kaart halen.
kun je daar misschien wat urls van geven. Daarin ben ik enorm geinteresseerd!! thnx

• MetroidPrime
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 22:23:
Ik heb zelf een MSI K7N2 Delta-L en hier draait mijn 9600XT probleemloos op.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Wat betreft beeldkwaliteit is er naar mijnm mening geen alternatief voor ATI.

Ben recentelijk geswitcht van Nvidia naar ATI en was best wel onder de indruk van de verbeterde beeldkwaliteit.

Dualhead is op Nvidia kaarten ook vollop irri. ATI heeft daar echt een veel betere oplossing voor.

• console
  • Laatst online: 13-08 14:35
screamteam schreef op 15 december 2003 @ 11:58:
Tja ik weet het niet, bij NFS underground loopt het spel ook vast,

Specs:

Asus a7v600 1006
XP2700+
Radeon 9800pro 256mb gigabyte BBA
512mb kingston 400mhz

Bij het eerste Tournament, na de 1ste race van dat tournament, krijg ik stilstaand beeld, wel geluiden en ik kan racen, maar geen beeld :(
Ik heb gelezen dat Catalyst 3.7 het beter doet, maar het is vreemd, verder geen problemen, behalve display corruption bij BF1942 (6xFSAA 16xANSIO) na game, via ESC terug naar menu, geen muis meer en corrupt menu..... :'(

Verder draait ATI als THA BOMB!!!
Instal eens de Catalyst-COD drivers, ik had hier ook last van, nadat ik de drivers die bedoelt zijn voor COD geinstaleerd had, was het probleem weg :)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Is na het installen van die COD fix je 9800SE -> PRo mod ook weg of niet?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ik wil een asus 9600xt in m'n barebone sn45 duwen. Iemand ervaring mee?

• koraks
  • Niet online
jij wil dus zeggen dat jij het beter weet dan ati zelf ?
die dus zeggen dat je MINIMAAL een GOEDE 350 W voeding moet hebben voor deze kaart ??
Ik heb nog eens op de Ati site gekeken, bij de specs van de 9700 en de 9800 serie staat inderdaad een aanbeveling wat betreft het vermogen van je voeding. Ati beveelt 300W of meer aan. Echt waar, die Fortron 300W trekt het in dat systeem, gegarandeerd.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik ben gisteravond nog aan het testen gegaan, maar helaas zonder resultaat.
Ik heb de omega 3.9 drivers geprobeerd. Fast-writes aan, uit, vpu recover aan, uit..... geen succes..... nog steeds crash bij NSFU, COD, Q3A

Ook heb ik de ati cod 3,9 drivers al een keer geprobeerd, maar dat veranderd helemaal niks, het blijft vastlopen.

Ik wil vanavond of morgen nog een keer proberen om 3,6 of 3,7 drivers te installeren, omdat hierbij minder problemen zouden moeten optreden. Als dit ook mislukt hoop ik echt dat ik mijn vid-kaart nog kan ruilen, want hoe mooi die ati 9600xt dan ook is. Op die manier heb ik (en mijn pa en ma met zelfde systeem) er helemaal niks aan!

Verwijderd

Een vriend van mij had dat ook bleek zn kt400 of kt600 chipset op zn mobo te zijn, heeft een nforce 2 gekocht en alles werkt nu, no problem.

misschien dat je er wat aan hebt :)

edit:
verder werkte mijn ti4400 wel vlekkeloos bij hem op die chipset, dus als je een vervanger voor je ati wil kun je beter een fx5700 (of sneller) pakken die is zonder antisotropic filtering en antialiassing zelfs sneller dan de ati.
Waarbij gezegt moet worden dat met antisotropic filtering en antialliasing aan de nvida stof eet >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 11:36 ]

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
hehe ik heb een msi mobo met 875p chipset en als ik IETS niet weg wil doen is het wel dat mobo, want dat is zo'n lekker bordje :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Shunt

Boe

probeer eerst nu maar eens een andere goede voeding.
voor je een andere kaart gaat kopen ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
woont er van jullie niemand in de regio Delft, die een keer met een voeding van 350 watt of meer bij mij komt testen? :p
Heb contact gehad met de winkel en het omruilen kan ik wel vergeten ben ik bang. uiteindelijk valt service, zoals ik dat verwacht van een zaak, toch wel weer tegen. Probleem is met startende ondernemers is dat ze geen risico willen lopen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
omruilen tegen een duurder exemplaar doen ze meestal niet moeilijk over ;)

wat ik alleen nog maar kan toevoegen/aanvullen aan bovenstaande:
- gebruik de 3.7 drivers, de 3.8 en 3.9 bevatten kleine foutjes waar echter wel een hotfix voor uit is, maar het is beter om op 'safe' te spelen
- check de nieuwste drivers voor je moederbord
- je zegt dat je het probleem hebt met 2 dezelfde kaarten in 2 systemen. zijn deze systemen identiek gelijk :?
- wordt je videokaart niet te warm? (voelen met je handen)
- probeer eens een andere videokaart in jouw systeem
- probeer jouw videokaart eens op een andere chipset
- probeer eens een 'zwaardere' voeding
- download hier even AIDA32. hiermee kun je je voltages en nog veel meer mee uitlezen. post deze daarna hier eens.
( voltages kun je dan vinden onder: computer --> sensors :) )
- probeer eens een game als UT te testen of een andere game die duidelijk D3D gebruikt. COD en Q3A gebruiken beide namelijk OpenGL, en NFS:U laat ik even buiten beschouwing omdat daar ook bekende problemen mee zijn ;)

en nog even voor alle duidelijkheid:
wat versta je onder vastlopen?
- blijft je systeem hangen? loopt het beeld vast, maar het geluid nog door? of hangt echt alles, zowel beeld als geluid en is je enige optie om dan een harde reset uit te voeren?
- of krijg je een vage crash en klap je terug naar je bureaublad?

succes ermee :)
offtopic:
(p.s. das nogal een eind weg he, Delft. wel alles goed daar? :) )

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Crash!! tijdje geleden!! alles goed jongen? In Delft alles perfect uiteraard.

Maar goed, ik heb zojuist de 3.6 drivers geinstalled... fast-writes aan..... en ik heb gewoon 3 levels van COD kunnen spelen zonder vastloper, toen ben ik gestopt omdat ik het momenteel druk heb. Hopelijk kan ik morgen nog wat testen.
Ik heb al verschillende van die fixes van ati driver geprobeerd maar die doen niet wat ze beloven.

-Verder zijn er 2 exact dezelfde systemen bij mij en bij mij pa en ma...... 2 nieuwe identieke kasten gekocht.
-mobo drivers zijn uiteraard de nieuwste
-als de 3.6 drivers nu goed zijn, hoef ik geen voeding te testen. Maar van de ene kant zou ik het toch willen proberen, maar waar haal ik een testvoeding vandaan?
-voelen heb ik nog niet gedaan
-heb alleen een geforce1 ddr hier liggen als alternatief om te testen
-vastlopen is OF beeldscherm op standby OF beeld blijft staan en dan geen/haperend geluid dat ligt eraan. Maar iig alleen op te lossen met harde reset, ik kom niet terug in windows.

thnx en ik hou jullie op de hoogte!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
das iig dan alweer wat goed nieuws, hopelijk dat het met die drivers opgelost is :)
die vastloper duid iig op een videokaart probleem
mischien toeval, maar krijgt je monitor stroom via je voeding :? zo ja, probeer eens een losse kabel direct op een stopcontact/stekkerdoos

offtopic:
hier is ook alles in orde :)

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

PWA schreef op 16 december 2003 @ 10:43:
Ik wil een asus 9600xt in m'n barebone sn45 duwen. Iemand ervaring mee?
Uhm. Da ken. Heb vandaag een Asus 9600XT 128Mb gehaald en in m'n SN45G gepropt. Meteen flink zitten testen door veel LO-MAC te spelen. Ik ga zo nog ffies COD proberen... Als het dan nog steeds niet vastloopt dan moet het wel stabiel zijn :+

Nah, net even in COD lopen modderen, werkt prima in die shuttle. Had alleen wel de COD-catalyst nodig om het draaiende te houden }:O

[ Voor 16% gewijzigd door pickatchoo op 17-12-2003 03:38 . Reden: results :) ]

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Het gaat de goede kant op!!!
heb gisteravond nog zitten testen met die 3,6 drivers....
erg raar, want ik kan nu COD gewoon spelen zonder problemen en NFSU ook, maar bij d3d applicaties (unreal tournament 2003 en 3dmark2001) loopt ie vast.
Het error rapport wat ik krijg na een hard reboot te danken aan 3dmark2001 is:

szAppName : Drivers.Display szAppVer : 10024152007C19174B
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.14.10.6368 Offset : C06A06EA

Ik weet niet of er toevallig meer mensen zijn met die foutmelding over deze specifieke dll........
maar goed, het rare is nu, dat cod en nfsu het ineens perfect doen, maar nu blijkt D3D niet goed te werken.
Heb fast-writes overigens aan staan nu (had in de readme van omega drivers zien staan dat de 9600 problemen had als fast-writes uit stond, maar ATI zou er wel mee bezig zijn)

Verwijderd

Je kan beter een Nvidia kaart kopen .... met ATI kaarten blijf je aan de gang ... er is altijd wel wat mee...
Als je niet zoveel ervaring hebt met ATI kaarten, kan je beter een Nvidia-kaart nemen die doen het meestal zonder problemen.

• powerflux
  • Laatst online: 15-08 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

<offtopic> ik ben op zoek naar zo'n stofzuiger! de asus fx5800 ultra, met die turbine-achtige sluf erop die twee slots in neemt. enig idee waar ik die kan krijgen? (voor onder 350 euro, en in de buurt van utrecht) kweet niet of dit mag, maar als je het weet, wil je dan naar powerflux@hetnet.nl mailen? </offtopic>

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
ff vluchtig je topic doorgelezen, dus kan zijn dat dit dubbel is.

Probeer de volgende dingen nog ff te checken..

# Je temps idle en stressed (motherboard monitor ff downloaden)
# zet je kast eens open en een tafelventilator op je mobo gericht, zijn de vastlopers dan weg?
# draai eens memtest86, als ie daar mee vastloopt of errors geeft is dat het probleem.
# je foutmelding van de laatste install met de 3.6 drivers is waarschijnlijk gekomen omdat je de drivers óver de andere hebt gezet en niet grondig verwijderd heb.

Uninstall ati kaarten altijd zo:
- Config/software alle ati dingen verwijderen en telkens 'nee' als ie vraagt om reboot (ook control panel verwijderen!)
- Dan in apparaatbeheer de beide beeldscherm adapters verwijderen, en dan pas rebooten
- Bij het opstarten voorkomen dat windows zelf gaat installeren, dus ff 2x op anuleren klikken.

Daarna de nieuwe ati drivers installen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Race Eend op 17-12-2003 08:03 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
acidfever schreef op 16 december 2003 @ 09:03:

Dualhead is op Nvidia kaarten ook vollop irri. ATI heeft daar echt een veel betere oplossing voor.
Hoe dat zo? Vind de Nvidia prima werken met dual(2 monitors) en tv-out. Wat is er mis volgens jou dan?

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
NVidia heeft net een kerstkadootje op de markt gezet:
http://www.hothardware.co...les/S&V/gffx_5900xt.shtml

Hij is al te koop geloof ik zie www.pcton.nl

[ Voor 41% gewijzigd door Cableguy434 op 17-12-2003 10:05 ]

Verwijderd

screamteam schreef op 15 december 2003 @ 11:58:

Zet de reso eens op 800x600... Bekend probleem bij nfsu, hoewel het al opgelost is met cat 3.6 :)

Verder zit iedereen te denken aan de temperatuur maar ik denk zelf dat de drivers niet goed geïnstalleerd zijn.

Meestal te zien aan het feit dat agp textureacceleratie niet aanstaat in dxdiag (tab: videokaart)

Het beste zou zijn:
• Zoek de nieuwste mobodrivers op voor je systeem,
• Zoek de nieuwste videokaart drivers op.
• Zoek nieuwste directx op
• Uninstall videokaartdrivers (ik had een mooi urlletje waarin stond hoe je de drivers er echt goed vanaf kreeg, t/m laatste restje, maar ik ben de site kwijt :()
Zie http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33656771
• Reboot (kijk even voor de zekerheid dat de videodrivers er ook echt af zijn in apparaatbeheer/device manager)
• Nieuwste mobodrivers erop
• Reboot
• Nieuwste videokaartdrivers erop
• Reboot
• Herinstall directx (eroverheen).

Zo doe ik het meestal en dat levert me wel een stabiel systeem op.

[indien het dubbel is dan spijt het me, maar ik zag het nergens staan :)]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 10:27 . Reden: url gevonden :) ]

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op 15 december 2003 @ 22:42:
[...]

kun je daar misschien wat urls van geven. Daarin ben ik enorm geinteresseerd!! thnx
http://forum.msi.com.tw/t...a9eef8a98931679473436a726 is op het MSI forum. gaat in dit geval wel over een socket a mobo.

http://forum.msi.com.tw/t...a9eef8a98931679473436a726 is op een MSI P4 mobo.

en op het tweakers forum is ook nog wel wat te vinden!!!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Nou heb gebeld met die gozer van de winkel....... we hadden gemaild, maar dat komt altijd verkeerd over..... we zitten qua gedachten op dezelfde lijn
hij gaat het systeem even testen en naar alle waarschijnlijkheid komt er dadelijk een FX 5900XT in te zitten...... stukje sneller weer dan de ATI 9600XT :)
goeie tip Cableguy!!!!!!! thnx

• Cableguy434
  • Laatst online: 18-10-2023
Trax_Digitizer schreef op 17 december 2003 @ 20:34:
hij gaat het systeem even testen en naar alle waarschijnlijkheid komt er dadelijk een FX 5900XT in te zitten...... stukje sneller weer dan de ATI 9600XT :)
goeie tip Cableguy!!!!!!! thnx
Hier nog een review:
http://www.firingsquad.co...eforce_fx_5900_xt_review/
"As it stands now eVGA’s e-GeForce FX 5900 SE is one of the best bargain buys on the market, thanks to the performance of its GeForce FX 5900 XT graphics core and the inclusion of Call of Duty. It really doesn’t make any sense to pick up a RADEON 9600 XT or GeForce FX 5700 Ultra when you can get the 5900 SE for a few bucks more and Call of Duty, a $50 value."
Let wel: het gaat steevast om de eVGA versie. In nederland is de Club3D versie blijkbaar al op de markt. Zie voor meer details: www.club-3d.nl

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Even nog een reactie op het stukje dat meld:

Dat nvidia kaarten beter lopen dan ATI kaarten.

Dit vindt ik niet, was namelijk altijd een trouwe nvidia kaarten koper.

Ik heb nu het volgende systeem

AMD Athlon XP 2800+
200 gigabyte 7200 rpm Maxtor
ATI Radeon 9800SE 128 MB
768 DDR 333 mhz geheugen

Ik heb alle games getest inclusief die COD geen enkel probleem loopt prima stabiel.

De rede van het overstappen is het volgende:

Ten eerste heb ik reviews bekeken van de kaarten en vond dat nvidia een beetje
begon te klote met hun kaarten enorme koelers erop zetten met enorm veel geluid
telkens maar proberen om die ATI kaarten eruit te trekken met hun kaarten.
Vond de kaarten nergens meer op lijken (Hierin tegen zien ati kaarten via koeling er veel beter uit maar dat is algemeen bekend).

Nu zijn ze eindelijk met kaarten gekomen (nvidia) die een beetje model hebben en STABIEL draaien.

Al met al te veel gekloot en vertrouwde nvidia niet meer zo met kaarten.

Presentatie slechter dan ati kaarten in snelheid en over kwaliteit valt ook te twisten.

Ik ben maar overgestapt naar de wat stabielere kant en snellere.
Koop misschien weer een geforce 6 of zo als ze eenmaal die zooi weer stabiel kunnen draaien.

HANDIG:

ALs je een kaart koop kijk dan eerst ff in een paar text bestandjes over de drivers op de sites.
Kijk hier na wat er gefixt is en wat nog moet. Vindt nvidia erg veel 8x/16x problemen heeft met games niet dat ATI ze niet heeft of zo hoor maar vind nvidia wel erg veel telkens moet gaan fixen met hun drivers.

Conclusie:

Denk dat je nu op dit moment beter voor ATI kan gaan en nvidia eerst nog ff laten komen met hun volgende reeks kaarten ze worden namelijk al steeds meer stabieler.

KOM OP WIE GEEFT NU EEN KAART UIT DIE 2 SLOTEN NODIG HEEFT EN NET HET GELUID MAAKT ALS MIJN STOFZUIGER ONTWIKKEL EERST IS VERDER VOORDAT JE GROOT PROBEERD TE DOEN.

Verwijderd

Cableguy schreef op 17 december 2003 @ 22:07:
[...]

Hier nog een review:
http://www.firingsquad.co...eforce_fx_5900_xt_review/
"As it stands now eVGA’s e-GeForce FX 5900 SE is one of the best bargain buys on the market, thanks to the performance of its GeForce FX 5900 XT graphics core and the inclusion of Call of Duty. It really doesn’t make any sense to pick up a RADEON 9600 XT or GeForce FX 5700 Ultra when you can get the 5900 SE for a few bucks more and Call of Duty, a $50 value."
Let wel: het gaat steevast om de eVGA versie. In nederland is de Club3D versie blijkbaar al op de markt. Zie voor meer details: www.club-3d.nl
Leadtek heeft ook een XT versie. Ik moet wel zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Leadtek heeft namelijk ook nog een LX versie met 2.8 ns geheugen en niet de XT core maar de normale, ook op 400 MHz. Ik vind dat vreemd want volgens mij is de XT core precies hetzelfde wat de LX en de XT dezelfde kaart maakt.

Albatron heeft ook een 5900FX voor 230 op de site staat alleen niet hoe snel het geheugen is. Dat komt wel vaker voor bij budget merken, waarschijnlijk omdat ze niet zelf produceren en ook niet weten wat ze geleverd krijgen van de fabrikant. Het zal wel 2.8 ns geheugen zijn.

Ik ben iig wel geneigd om een 5900FX (XT/SE/whatever) aan te raden voor een ieder die een midrange kaart wil aanschaffen. Check de pricewatch; daar staan meerdere modellen van de nieuwe 5900FX.

Tot slot nog even een reactie op mijn bovenbuurman. Schreeuwen (caps) is niet nodig. Ik vind het fijn voor je dat jouw ATI kaart wel goed en naar tevredenheid werkt, maar er zijn te veel mensen met klachten. Spikkels op het beeld, instabiel systeem, bepaalde spellen die het niet doen enzovoort. ATI mag wel sneller zijn, het is naar mijns inzien geen merk voor de onervaren gebruiker. Na het bouwen van enkele systemen met ATI kaarten ben ik voor mijzelf tot de concusie gekomen dat er te veel schort aan ATI kaarten en ik stap daarom weer over naar Nvidia. Iets minder frames per second maar Nvidia kaarten werken wel altijd;)

Nvidia kaarten stofzuigers en nemen 2 sloten in beslag? Dat waren de nauwelijks geproduceerde 5800FX modellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 09:39 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:28:
[...]
Nvidia kaarten stofzuigers en nemen 2 sloten in beslag? Dat waren de nauwelijks geproduceerde 5800FX modellen.
*kuch* FX5950 *kuch* FX5900Ultra *kuch*

Die namen toch allemaal ook 2 sloten in beslag.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Als ik jou was zou ik voor de 5900 xt gaan deze biedt een veel betere prijs kwaliteits verhouding dan de 9600 xt. Voor rond de 205 euro heb je de 5900 xt die net wat onder de gewone 5900 en vele malen beter scoort als de 9600 xt.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Mmm,

Ik heb ook een msi kt400 bordje...

Ik heb pas een ATI Radeon 9800 non pro.

Deze problemen heb ik ook nl...

Bij mij werkt het volgende:

fast writes uit
en AGP op 4X ipv 8X

na reboot krijg ik nog twee keer dat ie mijn scherm refreshed maar daarna werkt het top.

Misschien is dat een oplossing? Scheelt weer geld. 8)

Ik teken nergens meer voor

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
CJ schreef op 18 december 2003 @ 14:47:
[...]

*kuch* FX5950 *kuch* FX5900Ultra *kuch*

Die namen toch allemaal ook 2 sloten in beslag.
Nope alweer iemand die oude koeien uit de sloot haalt. Mijn fx 5900 ultra neemt toch maar echt 1 slot in beslag net als de 5900 non ultra. Heb je soms een poosje liggen slapen ofzo dat je zo'n onzinnige reactie plaatst??
En herrie maken ze ook niet meer die van mij is echt een stuk stiller als een club 3d 9800 pro ( laat staan XT )

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Tjonge, wat een oorlog weer. Vindt de reacties veel te persoonlijk!

Nvidia is beter....nee...ATI is beter! LEKKER BOEIEND!

De kracht van een forum is objectiviteit. En inderdaad, die nieuwe serie Nvidia kaarten lijkt heel aardig mee te komen. Ik heb dit keer voor een ATI gekozen, je moet alles immers eens geprobeerd hebben voor je er echt iets over kan zeggen.

Ik vindt ze allebei prima, heb nu wat problemen maar dat is hoogstwaarschijnlijk gewoon mijn brakke XP install waar zsm eens wat aan gedaan moet worden. Op mijn schone boot draait het trouwens prima.

Het gaat nu vooral om prijs/kwaliteit verhouding. Wat krijg je nou eigenlijk voor je zuur verdiende (euro)centjes.

En daar zijn ati en nvidia duidelijk beiden mee bezig. tv-outs, afstandbedieningen. Meegeleverde spellen of tegoedbonnen voor spellen die nog niet eens uit zijn.
Errug interessant allemaal.

Ondanks dit alles speelt de echte battle zich niet af in de high-end markt. Daar verdient zo'n bedrijf namelijk helemaal niet zoveel aan.

In de low-end en mid-range markt zit het echte geld (lees: werkstations voor bedrijven e.d.)

Wat betreft support zou ik zeggen: ATI, zeer snelle reactie en goede driver fixes, Nvidia kan daar echt nog wat van leren. Er wordt ook goed naar gebruikers geluisterd.

Die 5900SE is volgens mij een uitschieter. Ik zie deze chip toch veelal op kaarten die veel meer dan 300 Euro kosten. Niet echt eerlijk om die dan te vergelijken met een 9600XT die meestal rond de 200 Euro of lager zit.

Die evga kan ik tot zover helemaal niet in de pricewatch vinden. Misschien een koopje maar ik wil hem wel graag bij mij in de buurt kunnen kopen.

Oh ja, vindt het wel bijzonder lame dat Nvidia nu ook ineens de namen "SE"en "XT" gaan gebruiken. Zelfs de review sites hebbe daar commentaar op. Ik bedoel komop zeg. Paar andee letertjes zijn snel verzonnen toch?

Maar goed.....wat ik eigenlijk wild zeggen is...... houw ff op met dat Nvidia of ATI is beter gedoe. Daar wordt niemand iets wijzer van.......

Verwijderd

acidfever schreef op 19 december 2003 @ 09:03:

Die 5900SE is volgens mij een uitschieter. Ik zie deze chip toch veelal op kaarten die veel meer dan 300 Euro kosten. Niet echt eerlijk om die dan te vergelijken met een 9600XT die meestal rond de 200 Euro of lager zit.

Die evga kan ik tot zover helemaal niet in de pricewatch vinden. Misschien een koopje maar ik wil hem wel graag bij mij in de buurt kunnen kopen.
eVGA wordt niet verkocht in Nederland. De Leadtek A350 TDH XT en LX komen wel voor in de pricewatch. Vooral die LX is reuze interessant - specs zijn hetzelfde als de XT, maar de koeling is beter.

Verder kan je nog voor goedkopere oplossingen kiezen als bijvoorbeeld Albatron. Er staan een aantal SE's en XT's in de pricewatch en de kaart is pas uit dus andere merken zullen spoedig volgen.

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Ik las overigens net pas in de review dat het een Holliday special is.

Met andere woorden: Ze mogen de 5900SE/5900XT of hoe je hem ook wilt noemen maar een bepaalde tijd produceren. Daarna wordt het weer de gewone 5900.

Als je deze wilt kun je beter nu gaan zoeken dus!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Aangezien het hier al veels te veel offtopic gaat, en men weer kinderachtig over nVidia vs ATi begint, gaat deze dicht. Ik zou iedereen willen vragen om eens serieus bij zichzelf na te gaan of ze wel wat positiefs hebben toegevoegd aan dit topic.

Aan de topicstarter: jammer dat je topic zo gelopen is, maar het lijkt me dat je met de tips die er eerder gegeven zijn wel uit komt, of je brengt je kaart terug.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.