Toon posts:

Radeon 9800pro met asus p4pe erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem:
asus p4pe bios 1003
p4 2.4 ghz,
ddr 512 pc 2700
Radeon 9800 128ddr pro powercolor
Windows xp service pack 1
DirectX 9

Ik heb een test gedaan met AquaMark3, en kom maar op 15000 puntjes.
Dezelfde test op een computer met :
gigabyte ga 8ir 2003 moederbord, p4 2.4
Windows xp service pack 1 en ddr256 pc 2100
DirectX 9

Alle twee de systemen met een verse instal van windows
Met dezelde videokaart in bovenstaand system haal ik 36000 punten, ook nog niet veel maarja. Dit vind ik toch veel verschil, ik heb alle drivers geprobeert catalyst 3.6 tm 3.9, alles van hardware( cdrome, dvd, geluidskaart enz.) losgekoppelt in verband met de voeding(300wat)
Geheugen is goed , is getest en niks overclockt, doe ik nog wat verkeert of zie ik iets niet goed.
Moet er in de bios nog wat verandert, ik heb het ddr 128 geheugen aangepast, het enigste wat niet gedaan is , een bios update, kan het daar nog aan liggen, of hebben jullie nog andere tips?

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
heb je er al aan gedacht dat je met 2 verschillende moederboarden aan het werken bent?
Wat is de chipset op de betreffende moederboarden?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij zijn ze voor de P4PE al bij bios 1007

1003 en 1004 staan niet op de site, weet niet of dat wat mee te maken heeft met je beroerde performance, maar het zou kunnen natuurlijk ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 17:17
de chipset is iets anders dan de nieuwste bios versie he :P
De P4PE heeft iig een intel 845PE chipset, dat van die gigabyte heb ik net even opgezocht: Intel 845 MCH ofzo...

Voor de duidelijkheid: gaat het nou om precies dezelfde kaart in beide systemen (dus zelfde exemplaar, niet alleen zelfde type enzo)? Als het om een compleet nieuw systeem gaat zou ik toch even kijken of bijvoorbeeld in het bios de AGP wel op 4x staat... Of heb je met een andere videokaart in het bovenste systeem wel een acceptabel resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
DocB schreef op 15 december 2003 @ 09:28:
de chipset is iets anders dan de nieuwste bios versie he :P
De P4PE heeft iig een intel 845PE chipset, dat van die gigabyte heb ik net even opgezocht: Intel 845 MCH ofzo...

Voor de duidelijkheid: gaat het nou om precies dezelfde kaart in beide systemen (dus zelfde exemplaar, niet alleen zelfde type enzo)? Als het om een compleet nieuw systeem gaat zou ik toch even kijken of bijvoorbeeld in het bios de AGP wel op 4x staat... Of heb je met een andere videokaart in het bovenste systeem wel een acceptabel resultaat?
AGP staat in beide systemen op 4, en inderdaad ik heb precies dezelfde videokaart op beide systemen getest. Heb geen goeie ervaring met bios update, is al eens misgelopen, maar als jullie denken dat het ermee te maken zou kunnen hebben, dan wil ik het nog wel eens proberen. Verder staat alles standaard in de bios

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje , heeft iemand een 9800pro op een asus p4pe mobo, zoja heeft ie ook problemen?

Verwijderd

Heb je ook op beide machines de chipset drivers (waaronder dus de AGP driver voor het moederbord) geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Yep, de chipset drivers zitten erop.

Verwijderd

Ik heb een P4PE met een 9700pro en die doen het perfect, heb je onder je bios instellingen gekeken? Missichien dat je daar wat aan kan passen.

Voor wat betreft BIOS flashen is zo'n P4PE reuze makkelijk...ik zou het gewoon doen dmv die quickflash heb ik ook gedaan en niks aan het handje hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Bios geupt naar 1007, maar waar moet ik dan op letten in de bios , ben maar een leekje, een paar tips misschien??

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yes, het is al een heel stuk beter met de nieuwe catalyst 3.10 op mijn asus p4pe,
AquaMark3: 36000 puntjes
3DMark03 : 5400

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1