Toon posts:

Welke advertentieservers gebruikt GoT?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik stel deze vraag, want ik zie nu banners die niet verschijnen (soms) wat eerst bleek te liggen aan een linkje in de hosts file (adserver.webads.nl).

Nu wil ik alleen de linkjes eruithalen die door GoT (en Fok) worden gebruikt, want ik wil hier met een rein geweten :) rondsurfen (en ik wil ook geen ban omdat ik mogelijke inkomsten aan tweakers.net onttrek).

Dus mijn vraag: "Welke servers gebruikt GoT om de banners te laden?"
adserver.webads.nl

Is al gewist uit hosts, maar dit blijkt niet genoeg, want ik zie nu ongeveer 4/5 van de banners wel, en de rest niet (soms een 404, maar meestal een wit vlak op de plek van de ad).

Een zoekopdracht geeft wel leuke resultaten maar niet de informatie die ik nodig heb (of ik heb de verkeerde termen ingevoerd, zou ook kunnen ;)). Daar staat meestal veel geneuzel in over luitjes die niet snappen dat kazaa lite de hosts file aanpast, maar ik wil gewoon de lijst met servers hebben.

De hele file leeggooien doe ik ook weer niet, omdat er toch urls instaan die voor mij nuttig zijn. Tevens kan ik bij een bannerloze pagina niet (zo snel) in de source vinden welke server er wordt aangeroepen om de banners te genereren, zodat de lijst verder uitgedund kan worden.

Alvast bedankt voor het antwoord :)

(en mocht dit toch al eerder gepost, zijn dan spijt het me :> ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tweakers.net heeft ook nog een eigen adserver draaien voor eigen ads. Welke server dat precies is weet ik niet, maar de benodigde banners daarvoor staan op dit adres. Zoek anders in je hosts-file even naar fok en tweakers en verwijderd die entrys gewoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 15 december 2003 @ 00:17:
Tweakers.net heeft ook nog een eigen adserver draaien voor eigen ads. Welke server dat precies is weet ik niet, maar de benodigde banners daarvoor staan op dit adres. Zoek anders in je hosts-file even naar fok en tweakers en verwijderd die entrys gewoon :).
Ik kan verder niets vinden in de hosts file namelijk en de url geeft bij mij een 403: forbidden :).

En die eigen ads, zijn dat die tweakers.net longglas ads? Die kan ik wél krijgen: Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/advertenties/banners/cola-lekkerder.gif

(aan de url te zien wel ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
D'oh :P. Dat is een directory waar de banners instaan. Je hoeft er ook niet in te kunnen kijken, maar je kan wel die URL uit je hosts-file slopen; mocht dat nog niet gebeurd zijn.

[edit]
Jep, dat zijn dus onder andere die ads van onze eigen producten en shop.tweakers.net.

[ Voor 22% gewijzigd door Harm op 15-12-2003 00:27 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tweakers.net gebruikt phpAdsNew als ad-serversoftware. Daarnaast kan je beter alles verwijderen uit je hosts files, want om nu te zeggen dat je alleen alles van *.tweakers.net en *.fok.nl moet weghalen is een beetje hypocriet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op 15 december 2003 @ 00:26:
D'oh :P. Dat is een directory waar de banners instaan. Je hoeft er ook niet in te kunnen kijken, maar je kan wel die URL uit je hosts-file slopen; mocht dat nog niet gebeurd zijn.

[edit]
Jep, dat zijn dus onder andere die ads van onze eigen producten en shop.tweakers.net.
Dan is die url uit het bestand gesloopt (als hij er al in stond (maar volgens mij niet)).

Volgens mij kwam mij ook vaag iets voor dat jullie ad.nl.doubleclick.net gebruikten, maar die url is er inmiddels ook al uit, en dan heb ik meteen www.webads.nl verwijdert.

Volgens mij moet ik zo het meeste hebben, maar ik zie soms nog steeds een wit vlak: misschien doet een reboot wonderen, maar ik had gelezen dat hosts dynamisch was, zelfs onder internet explorer.

Maar als er meerdere servers zijn, houd ik me aanbevolen, zodat ik alle banners kan zien :).
Robin Vreuls schreef op 15 december 2003 @ 00:28:
Tweakers.net gebruikt phpAdsNew als ad-serversoftware. Daarnaast kan je beter alles verwijderen uit je hosts files, want om nu te zeggen dat je alleen alles van *.tweakers.net en *.fok.nl moet weghalen is een beetje hypocriet ;).
Behalve de 127.0.0.1 localhost dan natuurlijk! :) Maar alvast bedankt voor de reacties!

(en om nu ook 213.239.154.36 got weg te halen vind ik ook niet nodig! ;))

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet anders dit in je hosts file:

code:
1
2
3
4
5
127.0.0.1         localhost
80.79.193.242     adserver.webads.nl
80.79.193.243     images.webads.nl
217.17.139.174    webads.nl
217.17.139.180    www.webads.nl

Al zul je er wel rekening mee moeten houden dat op deze manier je DNS lookup niet meer gebruikt wordt, zodat als ooit de configuratie bij webads veranderd je deze weer opnieuw moet bijstellen met de dan geldende DNS records.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 01:36 ]

Pagina: 1