Ik heb een Soyo, SY-7VCA moederbord gekocht, daarop staat de laatste bios versie. Maar als ik 2 devices aan de IDE 2 poort hang (natuurlijk netjes 1 master en de andere slave) krijg ik in de bios alleen te zien dat er op 4 iets aangesloten zit en op 3 helemaal niets. Heb al geprobeerd met een HD erbij omdat je die kan instellen, maar hij blijft maar 1 device zien... Wat o wat zie ik over het hoofd of kan het gewoon een kapotte IDE controller zijn?
Heb ook uitgebreid de bios doorgelopen (voor zover ik het snapte) maar zag niet iets van IDE disabled staan ofzo.
Heb de kabels ook getest, dus die op 2 hing ff op 1 gehangen en die zag daar gewoon beide schijven.
Overige specs, 300 wat voeding, P3 800, 704 MB geheugen, 80 & 40 Gig Maxtor schijf, (helaas) 1x samsung 40x brander en een radion 7500 videokaart. Windows XP Pro met alle updates.
Misschien iemand een oplossing??
Heb ook uitgebreid de bios doorgelopen (voor zover ik het snapte) maar zag niet iets van IDE disabled staan ofzo.
Heb de kabels ook getest, dus die op 2 hing ff op 1 gehangen en die zag daar gewoon beide schijven.
Overige specs, 300 wat voeding, P3 800, 704 MB geheugen, 80 & 40 Gig Maxtor schijf, (helaas) 1x samsung 40x brander en een radion 7500 videokaart. Windows XP Pro met alle updates.
Misschien iemand een oplossing??
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:30 ]