Toon posts:

Hulp nodig bij o/c settings moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het proberen mijn systeem wat te tweaken maar heb wat hulp nodig :)
Ik hoop dus dat jullie me wat verder kunnen helpen een aantal settings te wijzigen zodat mijn systeem redelijk veilig wat sneller wordt...

Dit zijn mijn systeem specificaties (met standaard koeling):

Chaintech 7NJS
AMD 2500+ Barton (boxed koeler)
Corsair 512 DDR pc 3200 CL2.5
Asus radeon 9600XT (core 540 Mhz/ mem 339.75 Mhz)
WD 120 GB SATA

Dit zijn mijn huidige BIOS instellingen:

System performance = expert (echt iets voor mij dus :S maarja anders kun je niks instellen :p)
FSB Frequency = 166 Mhz (kan ik die zomaar op 200 Mhz zetten zonder dat andere componenten raar gaan doen?)
CPU ratio = Default
CPU interface = aggressive
Memory frequency = auto
memory timing = agressive

T (RAS) = 7
T (RCD) = 3
T (RP) = 3
CL = 2.5

DIMM voltage regulator = 2.7 V
AGP voltage regulator = default
CPU voltage regulator = 1.650 V

En nog een probleempje:

Ik heb mijn CPU ratio al een keer ingesteld op x12/ x12.5/ x13/ x13.5
Save and exit bios.
Dan geeft deze bij booten bv 2800+ aan (mijn CPU temp wordt dan volgens digidoc 63 graden, in de bios 59) maar als ik dan mn pc uit zet en dan weer aan dan staat deze vrolijk weer op 2500+ hoe kan dit ?

Hoop dat jullie me wat advies kunnen geven...
Alvast bedankt !

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Welkom op GOT, allereerst zou ik de FAQ eens doorlezen ;)

Je kan echt niet zo'n stap maken als je voorstelt, oc'en doe je met kleine stapjes tegelijkertijd.

Als je MP verhoogt, dan ziet hij een snellere cpu dus dan is het logisch dat hij dat weergeeft van een XP2800+

[ Voor 30% gewijzigd door Turkish op 14-12-2003 23:27 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:36
OC'en is puur een kwestie van trial and error... Zoals je ook in de FAQ kan lezen.
Een beetje moederbord (jonger dan het jaar 1762 ofzo :P) reboot je pc als'ie te heet wordt, dus als je niet te zeer overdrijft kan er weinig misgaan. Gewoon proberen dus... En de FAQ lezen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Op de eerste plaats welkom op GoT :D

je fsb in 1x naar 200 verhogen is niet verstandig. Je kunt dit het beste in kleine stapjes doen. Je geheugen zou dit in principe wel aan moeten kunnen, ook nog wel op wat strakkere timings, al zal je het dan wat meer stroom moeten geven.

Voor dat probleem met het saven zou je eens kunnen kijken naar je bios batterij.Deze moet zo'n 3V geven. Controleer verder ook even of je CMOS clear jumper nog wel op de goede stand staat.

Verder kun je natuurlijk ook nog een heleboel informatie vinden dit draadje: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de FAQ al gelezen maar ik zou graag wat instellingen van jullie ervaren mensen willen horen hoe ik het het best voor te beginnen kan instellen, verder proberen doe ik dan zelf wel.

Alvast bedankt YoupY.

De jumper staat goed, voltage kan ik nog niet meten, wordt morgen...
Alle andere instellingen in bios worden trouwens wel onthouden na on/off dus daar kan het dan eigenlijk al niet meer aan liggen toch ?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:51 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42

Epsilon

Begin met een betere koeler als je gaat overclocken. Die boxed koeler is goed voor normaal gebruik maar bij overclocken gaat het niet echt goed moeer.

Je default CPU ratio is 11 bij een 2500+ (11x166 is immers 1833mhz).

Het verhogen van de MP naar 12.5 zorgt ervoor dat de proc op 2800+ draait.

Voor de rest verwijs ik je door naar de faq :)
Pagina: 1