Toon posts:

CPU fried of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heeft iemand een goed idee voordat ik naar de winkel ga om een andere cpu te kopen. Ik heb momenteel een Athlon xp 2100, oc-ed naar 2400 MhZ watergekoeld. Met benchmarking in sisoft sandra kon het prima mee met een xp 3200.
Helaas merkte ik laatst dat ik een storing kreeg tijdens het afspelen van een film, 2 sec kortsluiting achtig geluid door de film heen. Daarop heb ik de fsb wat teruggezet hoewel het altijd ijn heeft gewerkt. Echter blijft het kortsluitinkje o nu en dan terugkomen en na een nieuwe test met sisoft blijkt dat mijn cpu zich nu nog ongeveer met een 1,2 Ghz Thunderbird kan meten. Is de cpu om zeep of kan het ergens anders aan liggen ? Heeft het ongeveer 12 maanden goed gedaan, tot nu .. :(

• frv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07-2024

frv

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 23:22:
...
Daarop heb ik de fsb wat teruggezet hoewel het altijd ijn heeft gewerkt. Echter blijft het kortsluitinkje o nu en dan terugkomen en na een nieuwe test met sisoft blijkt dat mijn cpu zich nu nog ongeveer met een 1,2 Ghz Thunderbird kan meten.
...
Als je de FSB terugzet is het dan niet normaal dat de performance dan wat lager ligt ? Of heb je die teruggezet voor je de test opnieuw deed ?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

gen schreef op 15 december 2003 @ 00:33:
[...]

Als je de FSB terugzet is het dan niet normaal dat de performance dan wat lager ligt ? Of heb je die teruggezet voor je de test opnieuw deed ?
'wat' teruggezet betekent een klein beetje imo. Het lijkt me onlogisch dat hij hem ineens zou onderklokken. Aangezien een TB 1200 echt wel een stuk! trager is als een 2100 std.
Tja wat het kan zijn ... test de onderdelen zoveel mogelijk ff appart (cpu, mem etc.)

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-04 17:41
Pas op met kortsluitingen ...

Mijn voeding heeft ooit eens een kortsluiting gehad en heeft net voor hij het begaf een ferme stroomstoot door mijn pc gestuurd :'( Mobo, processor, vid kaart tot keyboard en scanner kapot. Controleer dus ook of het je voeding niet is en dat hij door een stroomstoot misschien al een paar onderdelen heeft beschadigd. Mijn voeding had al eens kortgesloten zonder schade en hij werkte nog, had nix van aangetrokken tot de 2de kortsluiting kwam (met steekvlam :Y) )

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is het niet, die is prima. Enige wat ik me voor kan stellen is een gehugenreep buiten de processor. Zal het straks even proberen met enkel reepje.