Toon posts:

[Sweexxxx :P] Nieuwe 1.3mpixel webcam, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die ervaring heeft met de nieuwe webcam van sweex, de specificaties:
Support CIF Sensor
USB 2.0 Interface, downward compatible met USB 1.1
Multi Video, Output, RGB en I420
Multi Output grootte 160x 120; 176 x 144; 320x 240; 352 x 288; 640 x 480
30 frames per seconde
Kleine formaat lens 1/5”
Focus instelbaar van 30 mm tot oneindig
Compatible met Win 2K / Win XP
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/JA000020_pro_b.jpg

Prijs: ~ 28 euro

Ik wil hem gaan kopen, eentje voor mij en eentje voor mijn vriendin. Dus zou wel relax zijn als iemand hem al eens geprobeert heeft?

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
[offttopic]
ik heb alleen maar slechte dingen van sweex gehad :(
heb hier bijvoorbeeld een voeding die op de 12v, 13v geeft !!

Je moet het zelf weten. Af en toe zit er een goed product
tussen :) Koop hem gewoon, als ie je niet bevalt breng je 'm
terug.
[/offtopic]

Verwijderd

Topicstarter
Killerhond schreef op 14 december 2003 @ 23:14:
[offttopic]
ik heb alleen maar slechte dingen van sweex gehad :(
heb hier bijvoorbeeld een voeding die op de 12v, 13v geeft !!

Je moet het zelf weten. Af en toe zit er een goed product
tussen :) Koop hem gewoon, als ie je niet bevalt breng je 'm
terug.
[/offtopic]
Hmm ja werk zelf in een computer winkel (bijbaantje, hebben geen sweex trouwens) en ik vind het rete irritant als mensen shit openen proberen en als het niet bevalt duw het maar terug naar de winkel, vind ik niet kunnen. Maar als ik naar reviews van de andere sweex webcams kijk moeten die wel ok zijn voor die prijs.

Meer als beetje msn is het niet. En beetje kwaliteit mag wel met die kpn upload verhoog mania :P.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
1,3MP en 640x480 max? yeah right. Dat zijn van die trust praktijken: subpixels, oftwel dat ding is +- 450.000 pixels (ff rekenmasjien erbij: 640x480: 307200 pixels, nog erger dus)

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb net vandaag een sweex 100k webcammetje besteld :) Die is maar rond de 10 - 15 euro :) Goed genoeg voor alleen msn ofzow :) Zie hier een topic over dit webcammetje: Sweex 100K Webcam ervaring

Arch Linux

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

sorry hoor maar ik kom oo niet op de 1.3 mpixels uit. of ik moet ergens een resolutie van 1280x1024 over het hoofd gezien hebben. het zou best wel kunnen dat ze geinterpoleerd boedoelen dan heb je er dus nog steeds geen f*ck aan want 640x480 heeft tegenwoordig bijna elke webcam wel

[ Voor 1% gewijzigd door themodfather op 15-12-2003 18:33 . Reden: 640x320 --> 640x480 ]

The ModFather

Verwijderd

Topicstarter
themodfather schreef op 15 december 2003 @ 18:32:
sorry hoor maar ik kom oo niet op de 1.3 mpixels uit. of ik moet ergens een resolutie van 1280x1024 over het hoofd gezien hebben. het zou best wel kunnen dat ze geinterpoleerd boedoelen dan heb je er dus nog steeds geen f*ck aan want 640x480 heeft tegenwoordig bijna elke webcam wel
Welke andere webcam van 28 euro?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:44
Wat is een cif sensor?
Zolang het geen ccd-sensor of iets vergelijkbaars heeft, hoeft het voor mij niet.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

monkel schreef op 15 december 2003 @ 18:41:
Wat is een cif sensor?
Zolang het geen ccd-sensor of iets vergelijkbaars heeft, hoeft het voor mij niet.
Was CIF geen resoluitie-aanduiding?
CIf was volgens mij 320*240.
Maar het is een webcam. En wat verwacht je ervan? je kunt er geen professionele foto's mee maken (integendeel). Ze zullen wel voldoen voor het gebruikelijke MSNnen.

En verder heb ik nog nooit slechte ervaringen met trust/sweex/Qtec producten gehad. Het is gewoon het je krijgt waarvoor je betaalt principe. Je betaalt een redelijke prijs, en je krijgt een product dat functioneerd, en waarschijnlijk voldoet aan de eisen van de meeste consumenten. Als je hier niet tevreden mee bent, moet je maar het driedubbele uittrekken en een logitech of creative kopen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Nou ik heb me dus de Sweex Webcam USB 2.0 1.3MP gekocht, en volgens de mensen bij Gistron is de camera compatibel met USB 1.1
Nou ik sluit hem tonet aan, en ik kan alleen 160x120 selecteren, het beeld is überslecht,
In MSN doetie het niet, omdat hij zegt dat er geen camera aangesloten is
In het USB venstertje wat verschijnt als je een USB apparaat inplugt staat dat er een Snel USB op een Traag USB Hub aangesloten is
En in het venster staat alleen USB Audio Device....

Terwijl het ding nog nie eens een microfoon heeft

Enig idee waar dit door komt??

En als dit door USB 1.1 komt dan moeten ze me dat toch vertellen, op de Site staat "USB 2.0 Interface, downward compatible met USB 1.1 "
Als je dan alleen 160x120 kunt gebruiken moeten ze dat toch wel vermelden, De handleiding telt welgeteld 2 bladzijden! dus daar zal ik nix in vinden

Verwijderd

Sweex krijg ik maar niet te pakken en de winkel waar ik hem gekocht heb zegt maar steeds contact sweex die hebben een oplossing, nou bedankt, daar koop ik dus nooit meer wat...

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 19:17
Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 20:30:
Sweex krijg ik maar niet te pakken en de winkel waar ik hem gekocht heb zegt maar steeds contact sweex die hebben een oplossing, nou bedankt, daar koop ik dus nooit meer wat...
hehe als er op de site van sweex EXPLICIET staat vermeld dat het ding usb backwards compatible is, wat kan je gistron dan kwalijk nemen?

Verwijderd

Mijn Excuses dat ik dit topic omhoog trap.

Maar zijn er mensen die voor het probleem hierboven al een oplossing hebben gevonden.

Tijdens de eerste installatie had ik geen problemen. Toen nadat ik Win Xp opnieuw had geinstalleerd onstonden bij mij de zelfde problemen.

Dus als iemand wat weet.. hoor ik dat graag :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:12:
Mijn Excuses dat ik dit topic omhoog trap.

Maar zijn er mensen die voor het probleem hierboven al een oplossing hebben gevonden.

Tijdens de eerste installatie had ik geen problemen. Toen nadat ik Win Xp opnieuw had geinstalleerd onstonden bij mij de zelfde problemen.

Dus als iemand wat weet.. hoor ik dat graag :)
Je gebruikt de nieuwste drivers, dus niet die van sweex?

Verwijderd

Ik gebruik nu gewoon de drivers van de CD.

Maar ik heb nu ook een bug gevonden in XP. Je hebt SP1 nodig om dat ding van goede usb 2.0 ondersteuning te voorzien.

Daarom werkt hij nu niet meer goed.. M'n vorige win install draaide wel met SP1.. en die heb ik nu niet geinstalleerd ( ja dom... maar heb geen schrijf ruimte meer op die partitie..) Dus er zit voor mij niets anders op dan een verse install :)
Pagina: 1