A70-kwaliteit Point & Shoot cam, niet meer, niet minder.

Pagina: 1
Acties:

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Hoi

Ik wil een digitale camera kopen maar ben echt een newbie daarin. Ik weet dat de canon a70 erg mooie foto`s maakt, maar hierbij moet ik naar mijn smaak teveel handmatig instellen.
Een camera met ongeveer dezelfde kwaliteit, maar dan in point and shoot? Waar moet ik dan aan gaan denken?
Olympus C-350?
Sony DSC-P72?

Of maakt het niet zoveel uit qua instellen?

Thx

Verwijderd

op auto stand hoef je helemaal niets in te stellen, is dat al te veel :?

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

De A70 kan toch ook volledig in auto modus werken?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

real_Firefly zegt het al, de camera heeft gewoon een auto stand net als veel andere camera's. Je kunt dan alleen nog maar zelf kiezen voor wel/niet flitsen, gewoon/macromode, zelfontspanner en de grootte van de afbeelding. Verder kun je niet instellen in de auto mode. Hij is dan zegmaar foolproof :)

• Sevenhunt
Ehm, nee.

Maar als er een andere camera is die net zo`n kwaliteit foto`s afgeeft met 100 euro minder aan kosten ofzo omdat hij niet al te veel instellingen heeft die handmatig ook kunnen heb ik daar geen problemen mee zal ik maar zeggen.
Als het echt ten koste van de kwaliteit gaat dan ga ik gewoon voor de a70.

Maar ik las dat veel mensen de A70 nemen vanwege al die handmatige instellingen. En dat hoeft dus niet zo voor mij.

Verwijderd

Ik ben de laatst vakantie naar spanje/zuid-frankrijk geweest, en een van de gasten had zo'n a70 gekocht.
Pas in spanje uit de verpakking getrokken, maar de manual was in het duits en hij wilde ook niets instellen.
Dus dan alles maar op auto.
Ik moet zeggen... foto's zagen er gewoon prima/goed/zeer-goed uit.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
ik zou ff aanvragen om je topic naam aan te passen, anders blijf je van die onnozele reacties krijgen dat de a70 ook goede foto's maakt op auto mode....das tog niet de vraag gasten! volgens mij heeft kodak wel n paar hele simpele klik-foto cameratjes. succes met zoeken

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Elke digitale camera heeft een "auto" stand waar je niks in hoeft te stellen. De A70 ook, en die maakt dan prima foto's. Dus of je nu een A70 neemt of een Sony of Olympus maakt niet uit, "auto" hebben ze allemaal.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 20:58
Microkid schreef op 15 december 2003 @ 05:37:
Elke digitale camera heeft een "auto" stand waar je niks in hoeft te stellen. De A70 ook, en die maakt dan prima foto's. Dus of je nu een A70 neemt of een Sony of Olympus maakt niet uit, "auto" hebben ze allemaal.
sorry...maar nu noem k je fftjes n idioot....lees ff de vraag in de TS! Er wordt gezocht naar een goede camera die foto's neemt en voor de rest niet veel meer heeft. dat maakt n camera namelijk goedkoper dan wanneer je alles kan aanpassen en andere "troep".

• Sevenhunt
K, idd niet allemaal de antwoorden die ik zocht.

Maar als ik mn naam aan wil passen, waar moet ik dat aanvragen?

Nog 1 keer mn vraag dan:

Wat is een goede point and shoot camera.

Ik heb als voorbeeld voor een camera die goede foto`s maakt de canon a70 genomen, omdat ik daar hier veel foto`s van heb gezien en ongeveer die fotokwaliteit wil. Alleen dan dus met point and shoot en niet met al die mogelijkheden omdat dat goedkoper is dat een camera met wel al die mogelijkheden.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kijk eens naar de Fujifilm Finepix S3000. Heel weinig handmatig in te stellen.

Heb hem zelf ook, echter ben ik er niet tevreden mee, juist omdat je naar mijn mening te weinig in kan stellen. Hij maakt wel erg goede foto's, erg makkelijk in gebruik en niet te duur.

:)

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 15-12-2003 14:05 . Reden: typo ]

It’s the economy, stupid!

• Sevenhunt
Mooie camera, alleen bij de reviews lijkt hij me een beetje een onhandelbaar formaat te hebben.
Te vierkant. Maar dan weer wel 6x optische zoom ipv de 3 keer die de meeste andere modellen hebben.
Hou ik zeker in gedachten thx.

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:34

Zeddicius

Conscience do cost

Chriztiaan schreef op 15 december 2003 @ 05:42:
[...]

sorry...maar nu noem k je fftjes n idioot....lees ff de vraag in de TS! Er wordt gezocht naar een goede camera die foto's neemt en voor de rest niet veel meer heeft. dat maakt n camera namelijk goedkoper dan wanneer je alles kan aanpassen en andere "troep".
Helemaal mee eens! Je wil toch alleen betalen waarvan je gebruik maakt!?

• Sevenhunt
He kijk, mn titel is veranderd.
Mooi, is wel duidelijker zo.
Geeft goed weer waar het over gaat.

Op het moment heb ik een paar modellen op het oog:
Olympus camedia c-350zoom ( is bij reviews de D-560)
Sony dcs-p72
Kodak dx-4330
Evt. ondanks zn grootte: Fujifilm finepix s-3000

Verwijderd

Sevenhunt schreef op 15 december 2003 @ 11:29:
He kijk, mn titel is veranderd.
Mooi, is wel duidelijker zo.
Geeft goed weer waar het over gaat.

Op het moment heb ik een paar modellen op het oog:
Olympus camedia c-350zoom ( is bij reviews de D-560)
Sony dcs-p72
Kodak dx-4330
Evt. ondanks zn grootte: Fujifilm finepix s-3000
Waar wil je die cam allemaal gaan gebruiken??
Wat voor soort foto's wil je maken??

Een camera met automagisch alles knutselen zijn er ook 10.000 varianten in . . .

Wil je b.v. ook bij weinig/geen licht enig sinds leuke plaatjes maken ??
Wil je b.v. foto's maken van racewagens ??

point'n'shoot is er in veel varianten, van goed tot brak.
De camera kan duur zijn, maar de helft van de functies kunnen dan alsnog ontbreken. . . .

Dus: waar wil je die camera zoal voor gebruiken. . . Dan kan je zelf denk ik ook een stuk beter bepalen welke camera aan je eisen voldoet.

Dit geld ook voor als je alleen point'n'shoot wil. . .

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Sevenhunt schreef op 15 december 2003 @ 10:51:
Mooie camera, alleen bij de reviews lijkt hij me een beetje een onhandelbaar formaat te hebben.
Te vierkant. Maar dan weer wel 6x optische zoom ipv de 3 keer die de meeste andere modellen hebben.
Hou ik zeker in gedachten thx.
Hoe bedoel je "onhandelbaar formaat" precies? :?

Hij is niet zo groot als dat ie lijkt. :)

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 15-12-2003 14:07 ]

It’s the economy, stupid!

Verwijderd

-Hier is GOT niet voor bedoeld. Verkoop van je 2e hands spul moet je maar op V&A doen.-

[ Voor 73% gewijzigd door kmf op 16-12-2003 00:44 ]

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:58
Ik zou juist wel voor de a70 gaan. Kijk nu denk je ik wil auto shoot geen gelul. Maar straks heb je de smaak te pakken en dan lees je eens iets over scherptediepte (ik noem maar wat), dus dat je wel zelf wat wil instellen en dan heb je ineens niks meer aan je cam. Dan ga je goed balen en wil je meer.
Ik denk dus dat het verstandig is hem wel te nemen en dat je de functies later nog gaat gebruiken. Verder kan je nu al als noob met de voorkeursinstellingen goede resultaten bereiken die niet in de auto stand mogelijk zijn zoals nachtfotografie.
Ik hoop dat je er nog eens goed over nadenkt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:42:
Ik heb eventueel een canon A40 met 32Mb te koop voor een 225 euro.
Ik wil niet veel zeggen hor... maar in de winkel heb je voor die prijs al een "NIEUWE" Canon A60... :D

Verwijderd

Je hebt gelijk, ik ga hem gewoon houden en als tweede toestel blijven gebruiken. Ze kunnen zich beter een nieuwe aanschaffen.

• Sevenhunt
K, iemand had me dit model aangewezen:
Kodak DX 6340
Klik hier voor een review
en hier de press release
Lijkt me ook leuk.
4xoptische zoom.
AA nimh bats kunnen erin.
Fotokwaliteit is goed voor 10bij15.
Vroeg ik me alleen af: Bij het instellen van de resolutie heb je best en best 3:2.
Voor standaard 10bij15 foto`s, welke zou ik dan moeten hebben?
3:2 heeft dezelfde verhouding maar toch ff checken.

[ Voor 10% gewijzigd door Sevenhunt op 16-12-2003 14:23 ]

Verwijderd

Waarom kijk je niet eens naar de Canon Powershot A60?
Die is goedkoper en heeft dezelfde kwaliteit fotoŽs als de A70 (echt perfect af te drukken op standaard 10*15cm).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:08:
Waarom kijk je niet eens naar de Canon Powershot A60?
Die is goedkoper en heeft dezelfde kwaliteit fotoŽs als de A70 (echt perfect af te drukken op standaard 10*15cm).
qua instellingen is die echter vrijwel identiek :P

Verwijderd

Voor iedereen die hier nog toevallig langskomen, ik heb een paar leuke revieuws gevonden.
kijk hier maar ns: http://www.digitalcamera-...html#professional_reviews
Pagina: 1