Ik heb onlangs bij de aldi een 5.1 speakerset van Medion gekocht en een daarvoor geschikte geluidskaart (Creative Soundblaster Live) bij completer.nl. Ik heb het hele zootje netjes aangesloten maar er is een heel vervelend probleem: Het geluid klinkt prachtig, maar af en toe (en naarmate ie langer aanstaat steeds vaker) begint het geluid te haperen en te sputteren, echt heel erg storend. Ik heb van alles gedaan om het probleem op proberen te lossen (alle geluidsinstellingen veranderd, ander afspeelprogramma, software opnieuw geinstalleerd) maar het heeft niets geholpen (en daaruit concludeer ik dat het niet aan de software ligt). Ook ligt het niet aan de cd rom speler aangezien zowel mp3's als cd-wavefiles storen.
Ik vroeg me het volgende af: is het waarschijnlijker dat ik het probleem in het systeem zelf zit (geheugen, harde schijf), in de geluidskaart (verwacht ik zelf niet echt) of ligt het aan de boxen??
Hopelijk kan iemand mij hier wat meer over vertellen!
Ik vroeg me het volgende af: is het waarschijnlijker dat ik het probleem in het systeem zelf zit (geheugen, harde schijf), in de geluidskaart (verwacht ik zelf niet echt) of ligt het aan de boxen??
Hopelijk kan iemand mij hier wat meer over vertellen!