Welk 9800pro is het stilst?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Lastige dat weet ik maar misschien hebben jullie zelf de toch al gedaan.

Ik heb een superstille minipc op het oog, stille shuttle lookalike kast (soltek3401) , stille HD, was ik de videokaart vergeten 8)7 die maken soms ook een hoop herrie.

De kaart weet ik wel 9800 pro maar ik wil het liefste de stilste die er te krijgen is.
Iemand een tip welke ik moet nemen. Hij moet in ieder geval stil zijn als ik surf en zo 2D beeld dus. dus dat de blower dan niet gebruikt wordt, hoeft ook niet.

In 3D (gamen) mag hij eventueel wel gaan blazen, want dan maken de speakers toch veel herrie.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat een fan bij 2d stil gaat staan is icm R9800 niet te krijgen voor zover ik weet. Misschien is de Zalman passieve koeling wat voor je (al moet er bij een R9800 wel een (stille) fan bij omdat het anders net te warm wordt)? De Zalman ZM80C-HP dus :)

http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM80C-HP.htm die dus.

[ Voor 13% gewijzigd door Pollewob op 14-12-2003 22:08 ]

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 21:30
ik heb hier naast me zo'n soltek staan en die zijn bepaald niet stil hoor alleen al door de fan van de voeding en da case fan van soltek.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
Hier, check deze site maar:

http://firingsquad.com/ha..._radeon_9800_xt_ultimate/

Dit is een XT, er is ook een Pro variant ervan.
En check de Sapphire site voor meer info.
GL!
Enne, dit was wel makkerlijk opzoeken hoor, beter zoeken next time!

[ Voor 10% gewijzigd door ApplePie op 14-12-2003 22:10 ]

Verwijderd

zelf heb k een club3d 9800pro waarvan k de standaard fan eruitgeflikkerd heb (omdat ie ineens stil stond) en een zalman ZM80C-HP + fan. de fan staat op iets bove 7 volt zodat k hem niet hoor boven de rest van de compu, die sowieso al redelijk stil is

Verwijderd

idd de sapphire ultimate edition... die koeling is volledig passief met heatpipes dus je hoort niets

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 22:27 ]

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
brummer schreef op 14 december 2003 @ 22:06:
ik heb hier naast me zo'n soltek staan en die zijn bepaald niet stil hoor alleen al door de fan van de voeding en da case fan van soltek.
Hebben we het allebei over dezelfde kast de 3401 voor de P4?
Je hebt je P4 toch niet overklokt naar 3.5 gigahertz of zo :-)

Ik heb er al een hoop reviews over gelezen en allemaal zeggen ze dat je amper hoort of hij aan staat.
Vandaar mijn keuze, een alternatief zou anders de Aopen XC cube zijn, die moet ook heel stil zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1