Hoe router instellen op Skyaccess?

Pagina: 1
Acties:

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Een Edimax BR-6104 router instellen op een skyaccess internetabonnement. Skyaccess (Introweb is de provider) geeft eigenlijk alleen 2 DNS adressen, een gebruikersnaam en een wachtwoord. SMTP en POP3 etc. heb ik niet nodig voor een internetverbinding.
Ik kan de DNS-adressen ingeven in de router. Maar wat is er verder nodig voor de verbinding? Hoe moet de router nou inloggen.
Iemand enig idee hoe ik goed (en veilig) een verbinding tot stand kan worden gebracht?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 17:40
Je zal wel ergens een username kunnen instellen met een wachtwoord, ergens mij internet opties, of internet access setup.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Ja, maar ik heb de keus uit Cable Modem, Fixed IP xDSL, PPPoE xDSL en PPTP xDSL.
Daarnaast kan ik apart de DNS-adressen instellen. Wie heeft ervaring met Skyaccess en routers?

Verwijderd

Probeer je router wellicht op DHCP-client in te stellen, DNS-servers evt. invullen in de daarvoor bestemde vakjes, en kijk dan wat-ie doet. Als dat niet werkt misschien de router op PPPoE of PPPoA instellen en daar dan je gebruikersnaam en wachtwoord invullen.

Of anders even de helpdesk bellen ;)