DVD COVER IN PIXEL MAAT

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal DVD covers en wil die op mijn school met een kleuren laserprinter uitprinten maar ik kan op die PC geen programma's installeren dus wil ik graag de DVD covers thuis op maat maken in PIXELS omdat mijn bewerk-programma daarmee werkt. Weet iemand van jullie de lengte en breedte in PIXELS van een DVD cover ??

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:23

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

HANGT DAT NIET VAN JE DPI AF? :P

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Het ligt er net aan hoeveel pixels jouw printer op een inch kwijt kan (dpi). Dus pak een DVD cover, reken de centimeters om naar inch, kijk hoeveel dpi je printer print en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:59:
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal DVD covers en wil die op mijn school met een kleuren laserprinter uitprinten maar ik kan op die PC geen programma's installeren dus wil ik graag de DVD covers thuis op maat maken in PIXELS omdat mijn bewerk-programma daarmee werkt. Weet iemand van jullie de lengte en breedte in PIXELS van een DVD cover ??

Greetzz
Haha, je gaat niet menen dat dit een serieuze vraag is.
Hoe stel je je dat voor vriendelijke vriend? Een pixel is in geen enkele manier gerelateerd aan de omvang van het uitgeprintte document. Je kunt een plaatje van 2x2 pixels op A3 formaat uitprinten maar je kunt ook een plaatje van 1600x1200 op postzegelformaat printen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ontwerp je cover in photoshop, gewoon op 150-300 dpi...opslaan als tif, importeren in Word, daar de juiste maten specificeren...en je dag kan niet meer stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Komt op het zelfde neer als hoe lang is dit stuk elastiek. En hem dan zo strak mogelijk lang een rolmaat wil leggen......

ps je capslock stond nog aan, dat je het even weet

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan een DVD cover via Internet Explorer openen / printen zodat hij precies de goede afmetingen print ? Ik wil met ACDSEE de Cover Resizen maar hij vraagt dan hoeveel bij hoeveel pixels

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik geloof dat IE uitgaat van 72dpi....maar zeker weten doe ik 't niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17:10
In IE heb je niet de controle over de afmetingen van het te printen document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kun je ze, als je ze thuis opmaakt, wegschrijven als PDF? Dan hoef je op je werk alleen maar Adobe Acrobat Reader te hebben.
Geef in Photoshop thuis al het juiste formaat aan, zeg eens een 300 dpi en neem dan de maten van de cover in centimeters; sla dat document op als pdf en open het weer op je werk. Daar print je het dan op 100% uit (laat je acrobat reader m niet vergroten naar paginaformaat oid).

Succes...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

MissingDog schreef op 14 december 2003 @ 22:03:
Ontwerp je cover in photoshop, gewoon op 150-300 dpi...opslaan als tif, importeren in Word, daar de juiste maten specificeren...en je dag kan niet meer stuk :)
pfrt Word ? Waarom niet gewoon uitprinten in PS als je daar toch al mee bezig bent ?
Da's als een enorm lekker biertje brouwen om het vervolgens in een campingbeker op te drinken :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hydraulik-Phunk schreef op 14 december 2003 @ 23:33:
[...]

pfrt Word ? Waarom niet gewoon uitprinten in PS als je daar toch al mee bezig bent ?
Da's als een enorm lekker biertje brouwen om het vervolgens in een campingbeker op te drinken :+
TS kan geen programma's installeren en waarschijnlijk staat PS niet op die pc. ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Ga maar eens zoeken naar dpi enzo. Of naar hoeveel pixels een a4'tje is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.