Ik ga niet af op 1 review, er zijn er nog veel meer. Ik heb me, net als jij, erg goed georienteerd voor ik een keuze maakte.
Het hele punt is: als je blijft zoeken, vindt je net zoveel reviews voor als tegen een bepaalde camera. Userreviews zeggen me trouwens toch geen hol, die zijn niet echt objectief. Net zoals jij jouw camera de beste vind en ik de mijne. Ik heb veel meer aan goeie reviews zoals op dpreview.com, dcresource.com, digital-imaging.com en steves-digicams.com. Dit zijn objectieve reviews geschreven door professionals die je niet meteen een camera aan willen smeren, aangevuld met testresultaten, testfoto's en vergelijkingen.
Wat betreft lens: de 750 heeft een speciale coating die purple fringing juist vermindert. In ALLE reviews lees ik dat de Z1 last heeft van purple fringing. Niet schokkend , maar wel aanwezig, daar waar de 750 er veel minder last van heeft. Jouw bewering in een eerdere post dat de Z1 een betere lens heeft gaat dus niet op.
Kijk maar in je eigen foto
http://users.pandora.be/skank/minolta%20pics/PICT0064.JPG aan de rechterkant van de meest rechter schoorsteen: is dat paars of niet?
Jij zegt dat ik een verkeerde keuze gemaakt heb, maar dat is BS. Ik heb een andere keuze gemaakt, gebaseerd op andere feiten, dus....
Hopelijk ben je blij met jouw camera, ik ben dat zeker met de mijne.