gmx ---> uitgaande mail probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een account bij gmx.net en nu wil ik post versturen via Outlook expres. Nu geeft ie een of andere vage error. Ik heb ingesteld bij smtp: mail.gmx.net

Kan iemand mij helpen?

[update mode]dit is de foutmelding[/update mode]
Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'GMX', Server: 'pop.gmx.net', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR Unknown command.', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

tremble and despair for i am power!

Verwijderd

dan moet je ff zo'n unlock proggie downloaden bij gmx, die geeft je dan voor bepaalde tijd toegang tot hun smtp server en dan kun je mailen.. Dit probleem heb ik namelijk ook gehad.

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Nu geeft ie weer een andere fout
Het verbinden met de server is mislukt. Account: 'GMX', Server: 'mail.gmx.net', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
Moet ik soms nog wat anders aanzetten?

[update] kan het soms komen omdat ik op de 2e pc zit. Met een gedeelde netwerkverbinding? [/update]

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Kijk eens bij "Accounts", selecteer GMX, eigenschappen en dan even kijken of alle instellingen (ook de vinkjes) wel kloppen.
Je inlognaam is je email adres, als je dat nog niet wist.

De tweede error is gewoon het niet kunnen bereiken van de server, gebeurt wel vaker.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Volgens mij komt het omdat je via proxy zit die alleen poort 80 open heeft

Verwijderd

Ze hebben bij GMX een verandering doorgevoerd. (extra beveiliging)
Je moet nu eerst op de POP3 inloggen voordat je een e-mail kunt versturen ..
wellicht dat het daaraan ligt !!!

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Op zaterdag 09 december 2000 20:43 schreef bobdebeer het volgende:
Ze hebben bij GMX een verandering doorgevoerd. (extra beveiliging)
Je moet nu eerst op de POP3 inloggen voordat je een e-mail kunt versturen ..
wellicht dat het daaraan ligt !!!
Bedoel je dat ik eerst mail moet checken?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 12:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

heb ook GMX voor uitgaande mail,
zelfde probleem met POPpen voordat je mail mag versturen. check eerst je mail voordat je nieuw mailtje verstuurt.

verder is het bij GMX zo dat je emailadres@gmx.net ook als afzender moet vermelden, ander emailadres als reply-to werkt helaas niet.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Weet iemand een gratis POP3 mailservice waarbij je niet eerst hoeft te POPpen om te kunnen SMTPen en waarbij je vrij bent in het invullen van het afzenderadres?

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

je hoeft voor GMX niet meer te POPpen voor je kunt zenden, je moet nu ook voor smtp usernaam en password gebruiken.
In outlook express bij de properties van het GMX account op het tabblad 'servers' even 'outgoing mail requires authentication' aanvinken.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je hebt toch altijd toegang tot de SMTP-server van het inbelnetwerk?! of bellen jullie ook in bij GMX? Anders zou je gewoon de mailserver van WXS, World Online, Het Net, etc. kunnen gebruiken.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1