[Access] #Fout in rapportage

Pagina: 1
Acties:

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 16:18
Ik ben een rapportage aan het maken in Access (XP). Ik heb een query die een nieuwe tabel aanmaakt met waarden hier in (debiteurnummer en totaal bedrag). Ik heb het idee dat het probleem niet uit de query komt, aangezien deze correcte waarde(n) in de nieuwe tabel plaatst.

Als ik de waarde totaal_bedrag in de rapportage aan wil roepen; met
code:
1
=[totaalTabel]![totaalH]
en ik wil de rapportage openen, krijg ik een schermpje met "Parameter invoegen" en wordt er om totaalTabel gevraagd.

Wat ik ook in vul, op de rapportage krijg ik steeds #Fout op de plek waar het getal dan moet komen te staan. Ik heb het attribuuttype van het getal in de totaalTabel al in tekst verandert, maar het blijft terugkomen. Iemand ?

[ Voor 3% gewijzigd door VonAalscht op 14-12-2003 21:34 ]

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Is totaalTabel wel de precieze naam van je onderliggende query?

Als het goed is heb je in design-mode van je rapport in je toolbar een lijst met mogelijke veldnamen, staat totaalH daar niet in?
Kijk anders even naar View->Field List, dan kan je zien welke velden je kan gebruiken op je rapport, misschien heb je de verkeerde query gekoppeld?

• VonAalscht
totaalTabel is de naam van de nieuwe tabel die aangemaakt wordt door de query. Het is de precieze naam, ik kan bij het opbouwen van de expressie (in het scherm) de tabel aanklikken, en dan het veld ook aanklikken.

Het veld dat ik hier wil hebben staat inderdaad niet in mijn lijst met beschikbare velden, maar hoe krijg ik die er dan wel in ? :?

Wat naamgeving betreft klopt alles, dus daar moet/kan het niet in zitten denk ik

Wat ik nu net opmerk, als ik de lijst met velden laat zien, is de titel van het venster dezelfde als de naam van een andere tabel waar ik de gegevens uit wil halen.
(het gaat dus om gegevens uit twee tabellen)

Iemand een idee of je gegevens uit meerdere tabellen in een rapport kan gebruiken ? (lijkt mij wel logisch overigens)

[ Voor 40% gewijzigd door VonAalscht op 14-12-2003 23:58 ]

• VonAalscht
Ik heb het al opgelost, het veld werkt niet meegenomen in de brongegevens....
8)7 |:( iig bedankt :)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

offtopic:
Is die query om een nieuwe tabel te maken echt nodig? Als je dat een paar keer doet wordt je database heel groot, en moet je steeds opnieuw comprimeren etc. Kan je niet beter het resultaat van die query als bron voor je rapport gebruiken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.