[ddr266] mobo pakt dit merk niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoi,
Ik heb een Spacewalker Shuttle kt266a moederbord met een Via chipset.
ak31a
Nu heb ik al 2 nieuwe a-data reepjes erin gehad, maar bij alle twee geeft ie foutmeldingen en spontane reboots.
Ik heb het geheugen getest, maar deze is 100% goed.
Ik heb dit geheugen in combinatie met Twinmos pc2100 geheugen.
Als ik enkel de a-data erin laat start hij xp maar half op en reboot dan weer.

Ik heb geen verstand van datalijnen en timings, maar zou het kunnen zijn dat mijn moederbord juist dit soort geheugen nietw il pakken????

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:52
Zou kunnen. Check even in de BIOS of dat de geheugentimings op 'SPD' staan en niet op wazige 'user defined' parameters.......

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ja dat kan zeer goed. Ik ken deze moederborden en die zijn zeer kritisch met bepaalde repen. Geloof dat Samsung en Hynix wel goed werkte op die dingen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Om verstand te krijgen van datalijnen en timings kun je hier een en ander lezen: PMG FAQ - RAM FAQ

Verder is PMG Beleid heel duidelijk over wat voor info we nodig hebben om je te kunnen helpen:
# Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

* geef een exacte omschrijving van het probleem, compleet met de eventuele foutmeldingen, en wanneer het zich voor doet
* geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
* geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
* geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
* geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
* vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn
Die dingen die ik vet aangegeven heb staan er niet voor niets, zonder dergelijke info schotel je ons gewoon een raadsel voor dat erger is dan een naald in een hooiberg. Daar kunnen we dus niets mee...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.