Toon posts:

Zijn philips receivers slecht ?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit te denken om aan m'n huidige set (dvd,breedbeeld,video) een dolby digital receiver + speakers toe te voegen. Ik zit te denken aan de philips fr970 omdat al m'n apparatuur van philips is. Nou valt het me op dat bijna niemand een philips receiver heeft. Hoe komt dat ? Zijn deze zo slecht of zo, de specs zien er volgens mij ok uit.

Wie helpt ? thanks

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

Niks mis met Philips. Alleen we wonen in Nederland, en Nederlanders schijnen nou eenmaal iets tegen eigen producten te hebben en bij voorkeur bij de buren te shoppen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• afterburn
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

BTW, als al je spul al van Philips is, dan weet je toch al welke kwaliteit je kunt verwachten? :)

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

philips is btw moederbedrijf van Marantz , dus die stoppen MArantz technologie in hun receivers , dikke kwaliteit dus !
vandaar dat een philips receiver duurder is ( was ) dan een Sony bijv. maar kwalitatief veel beter vooral Matchline serie 8-)

Verwijderd

Ik dacht dat Matchline alleen op Philips TV's zat en met het beeld te maken had:?:?

Maar leg eens uit dan. Philips receivers zijn inderdaad goed doordat er veel marantz spul in zit en das zeker neit slecht

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

om nou te zeggen 'een philips cd speler is goed dus een receiver ook' is bullshit. Dat moet je altijd zelf horen. Dat het een goed is betekent niet dat het ander van hetzelfde merk goed is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Misschien kan ik hier de oplossing bieden, Ik heb de FR 970, en hij bevalt mij als een trein! (ja, als een trein ja!). Het vermogen is zat, en de Dolby Digital-kwaliteit is ook heel helder. Ook een mooi punt is dat je het formaat van alle speakers kan instellen, zodat je als je geen sub gebruikt, of als je surround-speakers kleiner zijn, je meer vermogen (dwz laag) naar bv. De front-speakers kan sturen. Ook een leuk detail is dat je met de Philips TV dmv cinema-link via je TV-menu de versterker kan instellen. Cinema link zet ook lekker al je instellingen gelijk, en onthoudt de aparte instellingen per bron. Ook zet je met een druk op de knop alles aan, en ‘morpht’ de afstandbediening mee met het actieve component, zo heb je gelijk 1 ab voor al je componenten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal (specially OBI) Dat wordt dus de 970. Zou ik mogen weten waar en voor hoeveel je hem gekocht hebt Obi en heb je misschien nog tips voor bijpassende speakers.

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Voordat je blind afgaat op Obi's enthousiasme voor Philips apparatuur (die ik met hem deel :), heb zelf ook voor 3.5K aan Philips staan, en da's met 40% korting). Is het misschien niet een idee om een klein vergelijkend warenonderzoekje te doen :)?

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Hi Jag, ik ben al zo'n 3 maanden aan het kijken, luisteren en lezen. Eerlijk gezegd hoor ik bij receivers rond de 1000,- weinig onderling verschil (laat het flamen maar beginnen) En aangezien de rest van m'n apparatuur ook philips is dacht ik....

In iedergeval bedankt voor je suggestie. Nog suggesties voor speakers ? (+/- 1000,-)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:21

JT

VETAK y0

ik zou toch echt ook wel HEEL serieus Yamaha overwegen....

EDIT : 1000 piek voor wat ? 2 front speakers ? rear + center ? complete 5.1 ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk laat ik wat duidelijker zijn. Ik wil het liefst een satelliet speaker systeem, dit ivm met een niet al te grote kamer. Voor de totale speakerset heb ik een budget van 1500,-

• Jag

Jag

Je hebt ook gelijk, tenminste, gezien mijn ervaringen. Ik ben nog steeds van mening dat speakers het meeste effect hebben op het uiteindelijke geluidsbeeld, ondanks vele pogingen om mij ergens anders van te overtuigen. Verschillen tussen speakers zijn enorm, terwijl verschillen tussen versterkers subtiel zijn, om nog maar niet te spreken van kabels. Ik heb ook wel eens een a/b vergelijking gedaan met een aantal HiFi versterker, niet eens blind ofzo. En dan zit je heel erg je best te doen om verschil te horen, maar je weet eigenlijk niet of het je hersens zijn of de versterker (nadeel van niet blind testen).
Aan de andere kant toen ik een versterker moest uitkiezen voor m'n EAWs, heb ik een vergelijking gedaan tussen een Dynacord en een Crest, en dat was een behoorlijk verschil. En dit heb ik ook vaker gebruikt.

Maar in dit geval zou ik gewoon een Philips nemen, ik denk dat het allemaal-Philips-gevoel je gelukkiger maakt dan kwalitatief een klein beetje beter geluid. En dan heb ik het nog niet eens over bedieningsgemak.

Dan blijft er nog de speakerkeuze over, die heel wat lastiger gaat worden. Ik zou zelf echt nooit sattalieten nemen, maar smaken verschillen. Het is wel het goedkoopste, en gezien je budget (kan dat echt niet hoger?) zal je niet zoveel keus hebben. Ik zou iig er veel tijd aan besteden, en in meerdere zaken luisteren (of in één met ontzettend veel keus).

Jag

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Ik denk niet dat er veel marantz tech in philips zit. Is meer andersom. Marantz is veel meer design en de tech erin hoeft niet altijd even goed te zijn. Je betaalt voor het design.

En matchline is gewoon de toplijn van philips tv en VCR.

• Jag

Jag

Nou, Marantz is natuurlijk geen B&O, maar ze hebben idd wel spullen die er iets van weg hebben.

Dat laatste is iig waar.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
De keus voor een philips versterker staat vast. Om wat meer budget voor speakers te krijgen zou ik ipv de philips 975 de philips 965 kunnen kopen. Enige verschil is de output 5*60 ipv 5*100 watt. Ik denk dat als ik toch satelietjes neem 5*60 genoeg moet zijn. Met een beetje smokkelen wordt zo m'n budget voor speakers zo'n 1750,- Daar moet ik toch wel kwalitatief goede voor kunnen kopen dacht ik zo.
Pagina: 1