Je hebt ook gelijk, tenminste, gezien mijn ervaringen. Ik ben nog steeds van mening dat speakers het meeste effect hebben op het uiteindelijke geluidsbeeld, ondanks vele pogingen om mij ergens anders van te overtuigen. Verschillen tussen speakers zijn enorm, terwijl verschillen tussen versterkers subtiel zijn, om nog maar niet te spreken van kabels. Ik heb ook wel eens een a/b vergelijking gedaan met een aantal HiFi versterker, niet eens blind ofzo. En dan zit je heel erg je best te doen om verschil te horen, maar je weet eigenlijk niet of het je hersens zijn of de versterker (nadeel van niet blind testen).
Aan de andere kant toen ik een versterker moest uitkiezen voor m'n EAWs, heb ik een vergelijking gedaan tussen een Dynacord en een Crest, en dat was een behoorlijk verschil. En dit heb ik ook vaker gebruikt.
Maar in dit geval zou ik gewoon een Philips nemen, ik denk dat het allemaal-Philips-gevoel je gelukkiger maakt dan kwalitatief een klein beetje beter geluid. En dan heb ik het nog niet eens over bedieningsgemak.
Dan blijft er nog de speakerkeuze over, die heel wat lastiger gaat worden. Ik zou zelf echt nooit sattalieten nemen, maar smaken verschillen. Het is wel het goedkoopste, en gezien je budget (kan dat echt niet hoger?) zal je niet zoveel keus hebben. Ik zou iig er veel tijd aan besteden, en in meerdere zaken luisteren (of in één met ontzettend veel keus).
Jag