Onboard geluidskaart kapot???

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
Hallo mede forum`ers

Sinds ik vandaag op mn computer geluid luister komen alleen hoge tonen uit de boxen, de avond ervoor heeft mn vader erop gezeten en met instellingen geprutst volgens mij. Ik denk dat het niet aan de boxen ligt maar aan de onboard geluidskaart, weten jullie hoe ik dit kan maken???

Het systeem:
AMD athlon xp 1800+
MSI Kt3 ultra 2
256mb ddr ram
20 gb maxtor

ik werk met windows xp profesional

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Staan de EQ instellingen in de software mixer niet verkeerd? Heb je het probleem ook als je direct een koptelefoon op de line out zet?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heeft dus duidelijk met de EQ instellingen te maken, kijk maar eens bij volumeregeling, advanced. Daar kun je de kracht van hoge en lage tonen kiezen...

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 11:15
de kracht van de hoge en lage tonen staan beide op 0, en ik kan ze niet veranderen. ze zijn zeg maar grijs gekleurt en kan ze niet veranderen.

Weet iemand hoe ik dat wel kan veranderen?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je al een koptelefoon aangesloten om uit te sluiten dat het niet je boxen/versterker is die het probleem geeft?

Sommige geluidskaarten kunnen allemaal van die mooie (kuch) 3d effecten emuleren, meestal kan je dat instellen in een apart icoon in het configscherm (bij mij bv "geluidseffectbeheerder", is zo'n VIA AC97 ding), kijk eens of daar niet een rare instelling aanstaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Mike Jarod op 14-12-2003 20:35 ]

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
installeer eens de drivers.
Pagina: 1