Ik ben bezig met een CMS, en wil nu bestanden (zoals plaatjes, of andere bestanden) uploaden naar mijn webserver.
Dat uploaden mag niet via FTP, nee, er staat een PHP script die het afhandelt en opslaat in een MySQL DB. Daarin gebeurt iets als dit:
Nu wil ik weten:
In mijn programma open ik een bestand (zoals bijvoorbeeld een .gif-bestand). Ik wil nu de inhoud van dat bestand 'posten' met een TIdHTTP, alleen:
1. Hoe open ik een file, en lees ik hem zo in dat ik hem makkelijk kan 'storen'
2. Hoe post ik de (binary) inhoud van de file met een TIdHTTP?
Ik heb het al met een string geprobeerd, maar dat werkt dus voor geen hout. Bovendien: als er instaat dat ie op een nieuwe regel begint, dan ziet 'Post' dat als een nieuwe variabele. Kan iemand mij zeggen hoe het wel moet?
Dat uploaden mag niet via FTP, nee, er staat een PHP script die het afhandelt en opslaat in een MySQL DB. Daarin gebeurt iets als dit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| //Voorafgaande is niet relevant $content = $_POST['filecontent']; $filename = $_POST['name']; $filesize = $_POST['size']; $data = addslashes($content, $filesize); $sql = "insert into mytable (FileName,FileContent, FileSize) values ('$filename','$data','$FileSize')"; $result = mysql_query($sql); |
Nu wil ik weten:
In mijn programma open ik een bestand (zoals bijvoorbeeld een .gif-bestand). Ik wil nu de inhoud van dat bestand 'posten' met een TIdHTTP, alleen:
1. Hoe open ik een file, en lees ik hem zo in dat ik hem makkelijk kan 'storen'
2. Hoe post ik de (binary) inhoud van de file met een TIdHTTP?
Ik heb het al met een string geprobeerd, maar dat werkt dus voor geen hout. Bovendien: als er instaat dat ie op een nieuwe regel begint, dan ziet 'Post' dat als een nieuwe variabele. Kan iemand mij zeggen hoe het wel moet?