[Win98] MP3's spelen te snel af

Pagina: 1
Acties:

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42
Allereerst: ik zat nog te twijfelen of ik dit in AVH of WOS moest stampen, dus deed ik t maar hierzo ;)

N vriend van mij, met z'n compaq 5000, heeft dus het probleem dat MP3's te snel afspelen. Als je zeg maar Winamp gebruikt, zie je m in 1 seconde verspringen van 1 naar 5 seconden, van 5naar 7, van 7 naar 11, etc. etc. Dat hij speelt dus binnen een minuut n heel MP3tje af. Hoe komt dit, en hoe verhelp ik dit?

De MP3 codec vervangen door die van Radius ( ssst.... ;)) mocht niet baten, zelfs na het wijzigen van de prioriteiten en t verwijderen van de oude. Windoze update wilde ook weinig helpen en WMP herinstalleren (waarom ik daar aan dacht weet ik ook niet 8)7) hielp ook geen ****.... Oja, de MS KB was niet liev, die gaf mij results terug over hoe snel Windoze 98 wel niet is :+. Wie o wie weet welke oplossing ik zoek?

Ohja, misschien handig om te weten, Eerst, toen alles nog werkte stond hier Windhoos ME op. D'r is alleen zo ongelofelijk veel mee gebeurt ;) dat we maar hebben besloten te formatteren en Windoze 98 erop te stampen. Sindsdien doet dit probleem zich voor. Wel zijn alle drivers intussen geupdate natuurlijk ;).

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
OOk al andere afspeelprogramma's geprobeerd? En gaven die het zelfrde effect?
Al meer geheugen vor Winamp geporbeerd vrij te maken? Of heb je voldoende geheugen?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

Compaq 5000? 5000 wat, LTE, laptop dus?

Probeer Winplay eens. Probeer nieuwere en oudere drivers voor je geluidskaart. Loopt een .wav wel normaal? Werken andere programma's wel normaal?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
bufferprobleem ? hardeschijf nog wel helemaal goed ? en idd codec controleren ....

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Die Radius (moet zijn Radium) codec heeft er niets mee te maken. Winamp gebruikt zijn eigen decoder om mpeg layer 3 te decoden. Probeer eens een wav file af te spelen (zoals gezegt in een andere reply). Als dit wel goed is, vervang de decoder in Winamp dan eens door de MAD plugin
Let op dat je in_mp3.dll uit je Winampplugin directory renamed of verwijdert. Ook de optie van een andere speler testen is al genoemd, bijvoorbeeld Foobar 2000
Probeer ook een een ander output apparaat onder WinampoptionsPreferencesoutputconfigure

[edit: links waren kapot]

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 14-12-2003 19:39 ]

• RSpliet
goed, wav werkte wel redelijk gewoon, WMP speelde muziek niet goed af (7 en 9) en Winamp 3 idem. Het gaat hier om het desktop model met het niets-verhullende cijfer 5000 van Compaq (n presario), en intussen is de hele WU-server leeggeleeched, wat ook niet mocht baten.
T was idd de radium codec trouwens ;).

HD helemaal goed weten we niet, Win98 gaf wel sinds kort de melding dat emm386.exe beschadigd is, en dat regel 2 van config.sys goed fout is, maar ik betwijfel dat deze beschadigingen iets te maken hebben met het niet goed afspelen van MP3'tjes, zeker als je weet dat emm386 pas tijdens alle updates beschadigd is geraakt, en Windows verders niet tegensputterd.

Geheugen was ook genoeg met WinME, en er zit meer geheugen in dan in m'n vader's bak (waar ook MP3's correct op afspelen) dus dat zit ook wel goed

Edit: laatste nieuws: ook WMA'tjes spelen niet lekker af... deze schokken nogal. met Wav-jes is vooralsnog niets aan de hand...

[ Voor 93% gewijzigd door RSpliet op 15-12-2003 17:45 . Reden: moest m ffies afmaken ]

• RSpliet
* RSpliet geeft een heel zacht tikje tegen dit topic

[ Voor 18% gewijzigd door RSpliet op 15-12-2003 17:41 ]

Verwijderd

driver van je geluidskaart brak?

• RSpliet
Waarom doen wavejes t dan wel? :+ Daarnaast zijn die geupdate zonder luck, en geherinstalleerd zonder luck...

Pagina: 1