SONY STR-DB790 & STR-DB2000

Pagina: 1
Acties:
  • 3.285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65725

Topicstarter
Geachte Tweakers

Sony heeft al eerder een paar nieuwe receivers geintroduceerd, daarvan wil ik deze twee receivers apart halen en daarvan de voor en nadelen bespreken zelf ben ik van plan de DB2000 aanteschaffen en ben benieuwd wat jullie van deze nieuwe lijn vinden.
Zoals een paar van jullie al hebben vernomen heeft sony in de specs staan dat deze receivers een Pre-out hebben. Maar zelf heb ik nog niets kunnen vinden.
En wat zijn de voordelen van S-Master? (een eigenschap die de 2000 meekrijgt van sony)

Specs:

STR-DB790

5 X 100 W

QS-serie

Dolby Digital / DTS-decoder

Dolby Prologic II decoder

Digital Cinema Sound EX

32-bits Digital Sound Processor

3 audio-ingangen, 1 audio-uitgang

4 AV-ingangen, 2 AV-uitgangen

5 digitale ingangen, 1 digitale uitgang

RDS Tuner met 30 voorkeuzestations

Afstandsbediening bijgeleverd

leverbaar in zwart of zilver

STR-DB2000 S-Master pro

De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen

6 x 100W

6 x 120 W uitgangsvermogen QS-serie

Dolby Digital / DTS-decoder

Dolby Prologic II / DTS NEO:6-decoder

Dolby Digital EX / DTS ES-decoder

Digital Cinema Sound EX

32-bits Digital Sound Processor

4 audio-ingangen, 2 audio-uitgangen

4 AV-ingangen, 2 AV-uitgangen

5 digitale ingangen, 1 digitale uitgang

RDS Tuner met 30 voorkeuzestations

Afstandsbediening met LCD-scherm meegeleverd

leverbaar in zwart of zilver

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ilse.ibrahim/STR_DB790%202000qs1.JPG
Bovenaan de STR-DB790 & Onderaan de STR-DB2000

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ilse.ibrahim/strdb2000_rear_1200x377.jpg
De rearview van de STR-DB2000

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 21-12-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87181

Ik ben van plan de 790 te kopen en niet de 2000, omdat ik niet inzie waarom dat s-master gedoe een 2x zo hoge prijs rechtvaardigd.

Van de centjes die ik dan bespaar, kan ik dan weer de 930 dvd speler kopen ipv de 730.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87181 schreef op 14 december 2003 @ 19:12:
Ik ben van plan de 790 te kopen en niet de 2000, omdat ik niet inzie waarom dat s-master gedoe een 2x zo hoge prijs rechtvaardigd.

Van de centjes die ik dan bespaar, kan ik dan weer de 930 dvd speler kopen ipv de 730.
Dat is waar de voordelen van S-Master zijn mij ook niet helemaal zuiver :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sony Nederland heeft plannen bekendgemaakt om de toepassing van zijn geavanceerde S-Master digitale versterkingssysteem uit te breiden tot een breed scala aan HiFi-producten. S-Master, dat oorspronkelijk werd ontworpen voor toepassing in Super Audio CD-spelers, rekent af met de hitte-afgifte die kenmerkend is voor analoge versterkers.
Het systeem biedt niet alleen een puurder geluid, maar is ook nog eens veel kleiner dan zijn analoge voorgangers door zijn plattere en compactere printplaten. S-Master-versterking vormt een hoeksteen van de Sony Digital Audio Video (DAV)-familie doordat het hoogwaardige audio mogelijk maakt vanuit een compact chassis dat onderdak biedt aan een DVD/SACD/CD-speler, versterker, decoder en RDS-tuner.

S-Master Pro die is geïntegreerd in een aantal AV-receivers waaronder de STR-DB2000 uit de QS-serie (Quality Standard) en de STR-DA3000ES en -STRDA5000ES uit de ES-serie (Extremely High Standard). Deze geavanceerde versterkingstechnologie kan ook worden gevonden in Sony`s nieuwe high-end meerkanaals versterker, de TA-DA9000ES.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 65725 op 14-12-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, puurder geluid. Wat moet je daar nu mee? Klinkt een beetje als verkooppraat.

Het was me wel opgevallen dat de 2000 170 Watt vermogen opneemt en de 790 290 Watt. Ook weegt de 790 2.5 kg meer dan de 2000.

Dat doet dat s-master gedoe dus. En puuuurder

Ik heb de 790 al een keer aangehoord en het is in ieder geval een stuk beter dan mn ta-ve610 die ik nu heb.

Van de 2000 zeggen ze dat deze speciaal voor sacd is, maar met de 790 gaat het ook erg goed.

Ik denk gewoon dat het een kwestie van: "Hoe gek wil je het maken" is.

Want je kan ook voor een 3/5 of 9000 gaan. Of voor een ander merk, maar daar staat geen Sony op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zit hem ook in het aantal watt per luidspreker neem ik aan 100 tegen 120?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe kan er nou 6x100 Watt uitgaan (of 6x120) als er maar 290 (of 170) in gaat.

Maken die dingen energie bij?
Het gaat in ieder geval wel hard!

Ik blijf in ieder geval erg kritisch naar die reclamepraat kijken, maar vervolgens val ik als een blok voor dat geborsteld aluminium ... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87181 schreef op 14 december 2003 @ 20:33:
Hoe kan er nou 6x100 Watt uitgaan (of 6x120) als er maar 290 (of 170) in gaat.

Maken die dingen energie bij?
Het gaat in ieder geval wel hard!

Ik blijf in ieder geval erg kritisch naar die reclamepraat kijken, maar vervolgens val ik als een blok voor dat geborsteld aluminium ... :9~
Ik heb ergens gelezen dat S-Master pro veel doet met weinig vermogen daardoor minder warmte produceert minder gewicht het is alleen duur in aanschaf

Verder val ik ook als een blok voor het design van sony altijd al gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Ik heb toevallig dit weekeinde beide beluisterd bij de Mediamarkt in Amsterdam. Ik moet zeggen dat de 2000 idd wat helderder lijkt te klinken, maar ik denk niet dat ik dat mooier vindt, je moet er wel van houden. Het kwam op mij een beetje klinisch over. Ik moet er ook wel bij zeggen dat de 2000 niet helemaal goed stond afgesteld, er kwam teveel geluid uit de frontspeaker.

Ik heb dus maar vandaag de 790 besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door mlevd op 14-12-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mlevd schreef op 14 december 2003 @ 21:58:
Ik heb toevallig dit weekeinde beide beluisterd bij de Mediamarkt in Amsterdam. Ik moet zeggen dat de 2000 idd wat helderder lijkt te klinken, maar ik denk niet dat ik dat mooier vindt, je moet er wel van houden. Het kwam op mij een beetje klinisch over. Ik moet er ook wel bij zeggen dat de 2000 niet helemaal goed stond afgesteld, er kwam teveel geluid uit de frontspeaker.

Ik heb dus maar vandaag de 790 besteld.
Alleen vanwege het feit dat hij daar niet goed stond afgesteld? of heeft de 790 andere voordelen? behalve de prijs?
want volgens mij zit er ook een kleur verschil in het geborsteld staal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Anoniem: 65725 schreef op 14 december 2003 @ 22:06:
[...]

Alleen vanwege het feit dat hij daar niet goed stond afgesteld? of heeft de 790 andere voordelen? behalve de prijs?
want volgens mij zit er ook een kleur verschil in het geborsteld staal?
Nee, het feit dat hij niet goed stond afgesteld heeft daarin geen rol gespeeld (wel voor de keuze van de winkel :) , het was iets teveel moeite om het even bij te stellen)
Zoals ik zei, het geluid van de 2000 is heel helder, maar kwam op mij iets te klinisch over. Misschien is dat voor een DVD heel mooi, maar voor een cd iets teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mlevd schreef op 14 december 2003 @ 22:16:
[...]

Nee, het feit dat hij niet goed stond afgesteld heeft daarin geen rol gespeeld (wel voor de keuze van de winkel :) , het was iets teveel moeite om het even bij te stellen)
Zoals ik zei, het geluid van de 2000 is heel helder, maar kwam op mij iets te klinisch over. Misschien is dat voor een DVD heel mooi, maar voor een cd iets teveel van het goede.
okee ik zal er eens op letten of ik ook dat geluid hoor
maar even terug op dat geborsteld staal er zijn vrienden die daar geen verschil in zien maar ik zie daar degelijk wel verschil in kan ook aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Anoniem: 65725 schreef op 14 december 2003 @ 22:21:
[...]

maar even terug op dat geborsteld staal er zijn vrienden die daar geen verschil in zien maar ik zie daar degelijk wel verschil in kan ook aan mij liggen.
Is mij niet opgevallen in ieder geval, volgens mij heeft de hele QS serie hetzelfde uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-07 17:48
Geluid is altijd persoonlijk en na een luistertest tussen de DB970 en DB2000QS heb ik toch gekozen voor de DB2000QS. Sinds een week in huis en alle ranges van muziek (jazz/trance/hardrock) is krachtig en helder of dit komt door de s-master aansturing heb ik geen idee van. En als je vanaf boven door de rasterplaat kijkt lijkt er idd verdomd weinig in te zitten en is de kast desondanks nogal lomp uitgeslagen. Had iets compacter gekund.

Wat ik wel vreemd vind is dat er geen AC-outlet opzit zoals hierboven in de afbeelding is aangegeven maar ja niet echt nodig.

Toch zijn er paar puntjes van aandacht:

- De STR-DB2000QS kan niet s-video converteren naar composite of andersom. De STR-DA2000ES kan dit wel maar deze schijnt voor de noord-amerikaanse markt te zijn.
- Remote is een beetje zielig. Layout is niet ergonomisch.

Maar geluid is prima ... vinden de buren ook heb ik begrepen. heh.

Voor meer gebruikers ervaringen neem hier eens een kijkje.

http://www.agoraquest.com/viewforum.php?forum=51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 14 december 2003 @ 22:47:
Geluid is altijd persoonlijk en na een luistertest tussen de DB970 en DB2000QS heb ik toch gekozen voor de DB2000QS. Sinds een week in huis en alle ranges van muziek (jazz/trance/hardrock) is krachtig en helder of dit komt door de s-master aansturing heb ik geen idee van. En als je vanaf boven door de rasterplaat kijkt lijkt er idd verdomd weinig in te zitten en is de kast desondanks nogal lomp uitgeslagen. Had iets compacter gekund.

Wat ik wel vreemd vind is dat er geen AC-outlet opzit zoals hierboven in de afbeelding is aangegeven maar ja niet echt nodig.

Toch zijn er paar puntjes van aandacht:

- De STR-DB2000QS kan niet s-video converteren naar composite of andersom. De STR-DA2000ES kan dit wel maar deze schijnt voor de noord-amerikaanse markt te zijn.
- Remote is een beetje zielig. Layout is niet ergonomisch.

Maar geluid is prima ... vinden de buren ook heb ik begrepen. heh.

Voor meer gebruikers ervaringen neem hier eens een kijkje.

http://www.agoraquest.com/viewforum.php?forum=51
toon volledige bericht
Ik vind het eerlijk gezegd wel bruut om een groot formaat versterker te hebben :P dus dat compacte maakt mij eigenlijk niet veel uit. Sony is eigenlijk wel dom bezig... S-Master hoor het grote te vervangen... terwijl de apparaat evengroot blijft vaag.
Afstandbediening van de STR-DB2000QS heb ik niet gezien iemand die daarvan een plaatje heeft? of er een foto van kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mlevd,

Als je hem hebt, post dan je bevindingen svp, want in de winkel is het toch altijd anders dan thuis.

Ik ben benieuwd in ieder geval.

btw: het kleurverschil tussen de 790 en 2000 op de foto in de beginpost komt denk ik vanwege de lichtinval. In de "Hifi en AV-oplossingen 2003/2004"-folder waar de 790 en 2000 apart staan vermeld, zien ze er toch wel verdacht hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is algemeen bekend dat AV Receivers snel warm/heet aanvoelen
Ook weer een voordeel van S Master pro men beweerd dat door het lage vermogen/energie dat deze trekt voelbaar scheelt tegenover de andere van de QS lijn
Ik ben benieuwd of mlevd dit kan bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Anoniem: 65725 schreef op 14 december 2003 @ 22:52:
[...]

afstandbediening van de STR-DB2000QS heb ik niet gezien iemand die daarvan een plaatje heeft? of er een foto van kan maken?
http://members.home.nl/r.winder/DSC00170.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:08
Anoniem: 65725 schreef op 14 december 2003 @ 22:52:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd wel bruut om een groot formaat versterker te hebben :P dus dat compacte maakt mij eigenlijk niet veel uit. Sony is eigenlijk wel dom bezig... S-Master hoor het grote te vervangen... terwijl de apparaat evengroot blijft vaag.
Afstandbediening van de STR-DB2000QS heb ik niet gezien iemand die daarvan een plaatje heeft? of er een foto van kan maken?
je ziet een mooie achterkant van de receiver in je topic waar moeten ze die aansluitingen dan laten? ;) :P.

maar ik ben een tijdje terug op een presentatie van sony geweest daar hadden ze ook ter show een S master systeem in een huidig systeem gebouwd met een doorzichtige plaat erbovenop, maar iig dat S master systeem had 2 kanalen ieder kanaal 100 Watt en hij was gebouwd in zo een visitekaarten doosje ongeveer ter grootte van een bankpasje dus en nog geen halve cm dik dat was alles.

maar of het echt beter klonk ik heb het wel even beluisterd maar heel spannend vond ik het niet klinken (wel voor de grootte van het apparaatje maar niet als vervanging voor een a/v receiver) ik kon het ook niet vergelijken met een normaal type versterker.

ik kreeg toen iig het idee dat het vooral was voor autoradio's die hebben er wel heel veel baat bij denk ik zo. en ze zitten ook een aantal nieuwe sony speakers geloof ik maar op wat voor manier dat is geen idee.

https://www.afrikareisopmaat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ze zien er degelijk uit.. het klepje lijkt een beetje yamaha achtig.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat lijkt me niet van de DB2000 want die heeft een display beweerd sony in de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Wat mij tegenviel is dat ie maar 1 coaxiale ingang heeft.
En heeft ie nou wel of niet pre-outs. want ik zie ze niet op die backplate.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
twopack schreef op 15 december 2003 @ 10:19:
Wat mij tegenviel is dat ie maar 1 coaxiale ingang heeft.
En heeft ie nou wel of niet pre-outs. want ik zie ze niet op die backplate.
Ik denk dat zowat 9 van de 10 a/v receivers maar 1 coaxiale ingang heeft.

Ik zal idd wanneer ik mijn 790 in gebruik heb eens posten wat mijn bevindingen zijn, het zal alleen nog even duren voordat ik ook mijn speakers heb zoals ik dat wil (moet ik nog ff uitzoeken, maar voel veel voor de infinity Primus of Alpha, afhankelijk van het budget)

edit:

zal pas rond de kerst zijn denk ik

[ Voor 5% gewijzigd door mlevd op 15-12-2003 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Anoniem: 65725 schreef op 15 december 2003 @ 09:16:
[...]
Dat lijkt me niet van de DB2000 want die heeft een display beweerd sony in de specs
Ja die specs die sony geeft kloppen dus vaak niet is mijn ervaring. Staar je er niet blind op. De RM-PP412 zonder display wordt geleverd met de STR-DB2000QS, zeker weten. De STR-DA2000ES wordt geleverd met de RM-LG112 met display en jogdial.

Voor meer info de manual voor de db970 kan je hier ophalen.
http://80.88.32.114/manuals/manuals.asp en de STR-DA2000ES en STR-DB2000 kan je hier slurpen http://www.docs.sony.com/release/STRDA2000ES.pdf

En de STR-DA2000ES heeft wel pre-out en secondzone mogelijkheden de STR-DB2000 niet !. Maar ja als de STR-DB2000 van mij geen AC-outlet heeft weet je het maar nooit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 09:56
Het verschil tussen de 780 en de 790 van sony is toch alleen het uiterlijk?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 11:27:
[...]

Ja die specs die sony geeft kloppen dus vaak niet is mijn ervaring. Staar je er niet blind op. De RM-PP412 zonder display wordt geleverd met de STR-DB2000QS, zeker weten. De STR-DA2000ES wordt geleverd met de RM-LG112 met display en jogdial.

http://80.88.32.114/manuals/manuals.asp en de STR-DA2000ES en STR-DB2000 kan je hier slurpen http://www.docs.sony.com/release/STRDA2000ES.pdf

En de STR-DA2000ES heeft wel pre-out en secondzone mogelijkheden de STR-DB2000 niet !. Maar ja als de STR-DB2000 van mij geen AC-outlet heeft weet je het maar nooit. :)
Erg slordig van Sony omdat wel bij de specs te zetten dan. Ik bedoel men wil informatie en gaat daar kijken als het nou op een andere site ivp sony was geweest oke, maar we hebben het hier over de basic van dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vacuumcleaner schreef op 15 december 2003 @ 11:32:
Het verschil tussen de 780 en de 790 van sony is toch alleen het uiterlijk?
Volgens mij wel ja en prijs natuurlijk volgens de specs hebben ze allebij evenveel ingangen/uitgangen 790 heeft alleen DTS-ES EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Voor de duidelijkheid de STR-DB790 heeft géén pre-outs, de STR-DB2000QS wel. Iig toen ik de backplate bekeek van de 2 apparaten.

Ik heb alleen goed de frontplate van de 790 bekeken en dit was toch wel een stuk minder mooi aluminium dan de 1080/780 hadden. Daardoor past hij wat minder bij de QS DVD/SACD spelers dan je denkt.

Misschien wel interessant om de binnenkanten van de 2 apparaten te posten zodat we dat eens kunnen ontleden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 15 december 2003 @ 16:18:
Voor de duidelijkheid de STR-DB790 heeft géén pre-outs, de STR-DB2000QS wel. Iig toen ik de backplate bekeek van de 2 apparaten.

Ik heb alleen goed de frontplate van de 790 bekeken en dit was toch wel een stuk minder mooi aluminium dan de 1080/780 hadden. Daardoor past hij wat minder bij de QS DVD/SACD spelers dan je denkt.

Misschien wel interessant om de binnenkanten van de 2 apparaten te posten zodat we dat eens kunnen ontleden. :)
Lijkt me een prima idee ik dacht trouwens al ik kan toch niet de enigste zijn die het verschil tussen de frontplaten zag :D
Hoe dan ook ik heb volgens een site al eerder een foto gepost van de db2000 en daar zie ik geen pre outs op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hier een plaatje van een vergelijkingstabel:
Ik heb met rood aangegeven waar een verschil zit metname denk ik dat het over de pre outs gaat.
Hiervoor zij iemand dat er niet veel verschil tussen deze twee receivers zat behalve S-Master Pro dat is dus volgens dit tabel mis, met pre outs kun je wel degelijk veel.
Ik wacht nog steeds op een plaatje van de achterkant (STR-DB2000) om daar de pre outs uit te kunnen halen.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ilse.ibrahim/Vergelijkingen02.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:19
Kijk die S-master technologie, die zorgt voor minimale warmte verlies. Al het vermogen dat je versterker ingaat, zal dan ook daadwerkelijk worden gebruikt voor de aansturing van je geluid. Ga maar na bij je normale transistor versterker, als die een tijdje aanstaat wordt ie opzich best warm. Van dit probleem ben je dus verlost met de str 2000. Nog een extra optie die de 2000 heeft en de 790 niet, is dat hij op alle kanalen betere DAC's heeft. En hij kan van ieder composiet video signaal een s-video signaal maken dmv ik meen een 10 bit video dac. Das voor mij een voordeel. Het effect van betere dac's in die 2000 hoef ik denk ik niet uit te leggen toch? Als dit wel het geval is lees ik het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thoomie schreef op 15 december 2003 @ 17:54:
Kijk die S-master technologie, die zorgt voor minimale warmte verlies. Al het vermogen dat je versterker ingaat, zal dan ook daadwerkelijk worden gebruikt voor de aansturing van je geluid. Ga maar na bij je normale transistor versterker, als die een tijdje aanstaat wordt ie opzich best warm. Van dit probleem ben je dus verlost met de str 2000. Nog een extra optie die de 2000 heeft en de 790 niet, is dat hij op alle kanalen betere DAC's heeft. En hij kan van ieder composiet video signaal een s-video signaal maken dmv ik meen een 10 bit video dac. Das voor mij een voordeel. Het effect van betere dac's in die 2000 hoef ik denk ik niet uit te leggen toch? Als dit wel het geval is lees ik het graag!!
DAC? daar ben ik best wel N00b in
Nou nu je het toch graag leest :) mag ik uitleg please... metname over het laatste wat je zei 10 bit DAC S-video... ik weet wat al deze elementen zijn maar ik weet niet precies wat deze doen oke het versterkt je DAC? thats all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Wat versta jij onder pre-outs dan ? Want front/rear/center/Subwoofer zit nl op beide receivers.

"To connect certain speakers to another power amplifier, use the PRE OUT jacks. The same signal is output from both the SPEAKERS jacks and the PRE OUT jacks (front speakers only)."

uut de manual.

[ Voor 5% gewijzigd door drikus op 15-12-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
thoomie schreef op 15 december 2003 @ 17:54:
En hij kan van ieder composiet video signaal een s-video signaal maken dmv ik meen een 10 bit video dac. Das voor mij een voordeel.
Kheb de STR-DB2000 en omzetten van composiet naar s-video kan ie niet. Dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
Heel simpel gezegd een betere dac zorgt voor een beter geluid. Dat van dat geluid leg ik zo uit. Die video DAC heeft dus als nut dat hij ieder composiet signaal om kan zetten in s-video, dit zal resulteren in een beter beeld, mits je tv uiteraard s-video ondersteund. Het geluid: een dac dient ervoor om een digitaal signaal om te zetten naar analoog (omdat het uiteindelijke geluid uit je speakers uiteraard analoog is). Maar een digitaal signaal bestaat zeg maar uit 1 en 0 en een analoog signaal is continu. Het digitale signaal kan je zien als een soort trap, allemaal treden (of kartels), een analoog signaal is helemaal glad (geen traptreden of kartels). Hoe gladder hoe beter zeg maar, een betere dac zorgt voor kleinere traptredens zeg maar, het komt dus dichter in de buurt van het "gladde". Ik hoop dat je het zo snapt, ik kon helaas geen plaatje vinden om het uit te leggen. :)

Voor de specificaties e.d. ga je naar de volgende link:
http://www.sony.nl/PageVi...Components%2FHFC+Receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 18:01:
Wat versta jij onder pre-outs dan ? Want front/rear/center/Subwoofer zit nl op beide receivers.

"To connect certain speakers to another power amplifier, use the PRE OUT jacks. The same signal is output from both the SPEAKERS jacks and the PRE OUT jacks (front speakers only)."

uut de manual.
uit de manual? zou kunnen maar ik heb op de 790 nog geen pre outs gevonden/gezien
In je kunt ook zien in de tabel dat de DB2000 wel heeft (maar deze heb ik zelf ook nog niet kunnen vinden)

Kan je anders een plaatje uit de manual van de 790of 2000 halen waarbij je kan aangeven waar de pre outs zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 18:05:
[...]

Je hebt deze receiver zou je dan van meerdere posities foto's voor ons kunnen maken als dit niet teveel gevraagd is

Alvast Bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
drikus schreef op 15 december 2003 @ 18:05:
[...]

Hmm, ja ik baseer mijn verhaal op reviews die ik heb gelezen, ik heb het ding niet zelf. Maar uit die reviews concludeer ik toch echt dat hij dit moet kunnen. Misschien alleen op de uitgang waar TV of monitor bij staat. Of heb je dit zo geprobeerd??

Ik heb ff gezocht met google, en er staat toch echt bij verschillende site's dat hij dus een video up convertor (is dus van composiet naar s-video) heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door thoomie op 15-12-2003 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Nou vooruit dan maar, nog maar een keer. |:(
drikus schreef op 15 december 2003 @ 11:27:
[...]
Staat "alles" in wat je wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
thoomie schreef op 15 december 2003 @ 18:09:
[...]

Hmm, ja ik baseer mijn verhaal op reviews die ik heb gelezen, ik heb het ding niet zelf. Maar uit die reviews concludeer ik toch echt dat hij dit moet kunnen. Misschien alleen op de uitgang waar TV of monitor bij staat. Of heb je dit zo geprobeerd??

Ik heb ff gezocht met google, en er staat toch echt bij verschillende site's dat hij dus een video up convertor (is dus van composiet naar s-video) heeft.
Das de STR-DE2000ES jaja verwarrend he . :) En de STR-DE2000ES is alleen voor de Amerikaanse markt. Een aantal functies en aansluitingen hebben ze dus uit de europese versie STR-DB2000QS gehaald. Conversie van composite naar s-video doet de STR-DB2000QS niet ! Composiet naar Composiet en S-video naar S-video is geen probleem natuurlijk.

Zal zo wel een fotootje nemen (misschien ook even de kap eraf voor een shot) maar ga eerst even eten maar achterkant is niet anders dan degene die in de startpost staat minus de ac-outlet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 18:17:
[...]

Das de STR-DE2000ES jaja verwarrend he . :) En de STR-DE2000ES is alleen voor de Amerikaanse markt. Een aantal functies en aansluitingen hebben ze dus uit de europese versie STR-DB2000QS gehaald. Conversie van composite naar s-video doet de STR-DB2000QS niet ! Composiet naar Composiet en S-video naar S-video is geen probleem natuurlijk.

Zal zo wel een fotootje nemen (misschien ook even de kap eraf voor een shot) maar ga eerst even eten maar achterkant is niet anders dan degene die in de startpost staat minus de ac-outlet.
oke bedankt maar kan je ook aan de achterkant aangeven wat dan de pre outs zijn? links rechts welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
drikus schreef op 15 december 2003 @ 18:17:
[...]

Ik heb er de sony folder over nageslagen en je hebt inderdaad gelijk. Wel stom trouwens, want het is wel een hele mooie feature vind ik zelf. Ik ga binnenkort naar Sony in Badhoevendorp, ik zal daar eens vragen hoe dat zit. Want ik wil zelf toch wel graag zo'n video up convertor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook in de manual van de STR-DB2000 zie ik niets staan over pre-outs
(waarom dit zo belangrijk voor mij persoonlijk is en misschien ook voor andere mensen omdat het waarschijnlijk de doorbraak is om deze tekopen ook vanwege Smasterpro ivp de 790)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
Het zit zo: de 2000 heeft pre outputs, de 790 ook. De 2000 heeft een 5.1 en 6.1 ingang, de 790 alleen één 5.1 ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thoomie schreef op 15 december 2003 @ 19:01:
Het zit zo: de 2000 heeft pre outputs, de 790 ook. De 2000 heeft een 5.1 en 6.1 ingang, de 790 alleen één 5.1 ingang.
oke dat is duidelijk. En waar zitten deze preouts kan iemand dat plaatje van de achterkant met paint bewerken en laten zien waar die dingen zitten
Want wat ik versta onder een pre out is waar je een eindversterker aanhangt en vervolgens aan je eindversterker je speakers aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Wat een gedoe over die pre-outs maar volgens mij zitten er _geen_ pre-out aansluitingen op de DB970 en DB2000. De STR-DE2000ES en 3000ES waarvan de laatste wel in europa wordt gedistribueerd hebben ze wel. Kiek wederom maar in de manual van de 3000ES of de 2000ES
http://www.docs.sony.com/release/STRDA3000ES.pdf

en voor de liefhebbers met genoeg geld.
http://www.docs.sony.com/release/STRDA5000ES.pdf
http://www.docs.sony.com/release/STRDA9000ES.pdf

En de beloofde fotootjes.

http://members.home.nl/r.winder/DSC00172.JPG
http://members.home.nl/r.winder/DSC00175.jpg
http://members.home.nl/r.winder/DSC00177.jpg
http://members.home.nl/r.winder/DSC00181.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door drikus op 15-12-2003 20:01 . Reden: url correction ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 20:00:
Wat een gedoe over die pre-outs maar volgens mij zitten er _geen_ pre-out aansluitingen op de DB970 en DB2000. De STR-DE2000ES en 3000ES waarvan de laatste wel in europa wordt gedistribueerd hebben ze wel. Kiek wederom maar in de manual van de 3000ES of de 2000ES
http://www.docs.sony.com/release/STRDA3000ES.pdf

en voor de liefhebbers met genoeg geld.
http://www.docs.sony.com/release/STRDA5000ES.pdf
http://www.docs.sony.com/release/STRDA9000ES.pdf

En de beloofde fotootjes.

http://members.home.nl/r.winder/DSC00172.JPG
http://members.home.nl/r.winder/DSC00175.jpg
http://members.home.nl/r.winder/DSC00177.jpg
http://members.home.nl/r.winder/DSC00181.jpg
Waarom staan er bij de meeste reviews die ik heb gelezen wel dat deze receiver pre outs heeft
En waarom heeft Sony dit ook bij de specs staan?
Ik bedoel dit gedoe brengt je hersenen op hol

Not bedankt voor je foto's trouwens :) details zijn goed te zien :)
thoomie schreef op 15 december 2003 @ 19:01:
Blijkbaar heb je het toch bij het verkeerde eind

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 15-12-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Ik heb nog meer fotoos maar heb helaas geen opslag meer maar er wordt wel eens gezegd dat de kwaliteit van de bouw belangrijk is voor het uiteindelijke eindsignaal. En volgens mij kan ik dit wel bevestigen want als ik de fotoos wat nader bekijk moet ik idd concluderen dat het lijkt alsof er met die printplaten over de grond is gesleept. Alle condensatoren staan schots en scheef, soldeer en pasta werk is uiterst rommelig. Een moederbord wordt in deze staat niet op deze manier opgeleverd maar dat zal wel wat meer machinaal gedaan worden.

Maar geluid is prima hoor no worry

[ Voor 5% gewijzigd door drikus op 15-12-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 20:23:
Ik heb nog meer fotoos maar heb helaas geen opslag meer maar er wordt wel eens gezegd dat de kwaliteit van de bouw belangrijk is voor het uiteindelijke eindsignaal. En volgens mij kan ik dit wel bevestigen want als ik de fotoos wat nader bekijk moet ik idd concluderen dat het lijkt alsof er met die printplaten over de grond is gesleept. Alle condensatoren staan schots en scheef, soldeer en pasta werk is uiterst rommelig. Een moederbord wordt in deze staat niet op deze manier opgeleverd maar dat zal wel wat meer machinaal gedaan worden.

Maar geluid is prima hoor no worry
haha oke mooi ik schrok al :P
Nu zit ik eraan te denken om maar door te sparen voor een 3000ES
helaas vanwege de preout
veel mensen zullen zich afvragen maar waarom?
Nou ik vind dat sony prima versterkers heeft alleen aantal watt waarde vind ik een beetje aan de lage kant en je kan je receiver upgraden met eindversterks wat je bij de DB2000 niet kan als je meer vermogen wilt ben je genoodzaakt om dat hele ding te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Bijv deze http://members.home.nl/r.winder/DSC00181.jpg

waar gaat dat draadje rechtsboven heen ?? hahaha lache zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 15 december 2003 @ 20:32:
Bijv deze http://members.home.nl/r.winder/DSC00181.jpg

waar gaat dat draadje rechtsboven heen ?? hahaha lache zeg.
Lijkt op een soort bliksem afleider ofzo :P
kan ook iets met FM/AM te maken hebben :S ik heb geen flauw idee
weer een schoonheidsfoutje van sony?? (net zoals de online specs!)
Ik zou toch maar ff goed navraag doen misschien hebjezelf iets beschadigd tijdens het openen :S

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 65725 op 15-12-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.Julliano, zou je wat beter gebruik van het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje kunnen maken?

Ik heb de boel een beetje opgeruimd, dank u. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoomie
Het zou kunnen hoor dat jullie gelijk hebben wat betreft die pre outs (dat de 2000 dit ook niet heeft), maar het staat echter vermeld in de sony catalogus. Ik ga eerst wel eens naar dat ding kijken voordat ik verdere uitspraken doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thoomie schreef op 16 december 2003 @ 17:36:
Het zou kunnen hoor dat jullie gelijk hebben wat betreft die pre outs (dat de 2000 dit ook niet heeft), maar het staat echter vermeld in de sony catalogus. Ik ga eerst wel eens naar dat ding kijken voordat ik verdere uitspraken doe.
Ik denk zelf dat deze receiver geen pre outs heeft... de fotos zijn erg duidelijk en daarop is ook te zien dat deze geen enkele pre out aan de achterkant heeft, alleen een sub preout maar dat is vanzelfsprekend.
Aan de voorkant van deze receiver is een video3 ingang met optical
dus ook geen plaats voor een preout
Donderdag is het koopavond hier in denhaag dan ga ik ff een kijkje nemen bij mediamarkt (closer look)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 65725 op 16-12-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm ik was toch echt van menig dat ik pre-outs had aangetroffen,

Misschien is 1 setje ingangen om te schakelen naar een pre-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 50944 schreef op 17 december 2003 @ 03:35:
Hmm ik was toch echt van menig dat ik pre-outs had aangetroffen,

Misschien is 1 setje ingangen om te schakelen naar een pre-out?
kan zijn dat idd 1 van de multi channel inputs ook een output voorstelt maar dat zou toch ook aangegeven moeten zijn op de versterker wat niet het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27

MnM

Ik heb hier de 790QS, en hij heeft GEEN PRE-OUTS, in tegenstelling tot wat her en der beweerd wordt heeft hij dit niet.

Ik heb zowel de 2000QS als de 790QS beluisterd, maar ik vond het geluid van de S-master versterker in de 2000 tegenvallen. De warmte was uit het geluid, zelfs wat schel op bepaalde delen in de muziek. Ondanks herhaaldelijk bijstellen
Vandaar dat ik de 790QS heb genomen.

Hij bevalt mij prima, ik heb de zwarte versie dus geen last van eventueel slecht uitziend alluminium.

De afstandbediening is redelijk, niet ergonomisch super, maar voldoende.

Het is niet mogelijk om de 5.1 ingang om te zetten naar een 5.1 uitgang.

Voor andere vragen stel ze, dan kijk ik het ff na.
Als er behoefte is aan foto's van de binnenkant van de 790QS moeten jullie het maar ff zeggen dan zal ik die maken.

[ Voor 17% gewijzigd door MnM op 17-12-2003 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:30

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

MnM schreef op 17 december 2003 @ 15:49:
...

Als er behoefte is aan foto's van de binnenkant van de 790QS moeten jullie het maar ff zeggen dan zal ik die maken.
Die zijn hier altijd welkom denk ik :p.

[ Voor 58% gewijzigd door -bolio- op 17-12-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Ik zal ze vanavond, ff maken, dan staan ze rond 23.00 op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MnM schreef op 17 december 2003 @ 18:36:
Ik zal ze vanavond, ff maken, dan staan ze rond 23.00 op het net.
Mooi maar um "binnenkant" van het apparaat niet een beetje riskant want meestal gaat de garantie ervan af al hij eenmaal open is gemaakt toch?
niet dat ik het erg vind hoe meer foto's hoe beter... ben benieuwd of deze receiver ook een los zwart draadje heeft die nergens naartoe loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drikus
Dat draadje zal wel voor de pre-out aansluitingen zijn denk ik.. maar je we missen de connectors hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
drikus schreef op 17 december 2003 @ 21:42:
Dat draadje zal wel voor de pre-out aansluitingen zijn denk ik.. maar je we missen de connectors hehe.
haha... als deze receivers echte pre outs hadden gehad zouden ze zeker weten beter verkopen dan nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MnM

MnM

Hierbij de foto's van de DB790QS (inside)

de foto's zijn ruim een MB per stuk dus ik zet hier alleen de links neer.

http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00029.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00030.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00031.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00021.JPG

Je ziet duidelijk dat de 2000QS een stuk opgeruimder/leeger is als de 790QS, en je ziet ook waar het gewicht van de 790QS tegenover de 2000QS vandaan komt.

Op bepaalde plaatsen op verschillende prints staat "DB990 DA1000 Only" lijkt er dus op dat het een universele print is. Ook de aansluitingen op de achterkant lijken modulair, deze prints staan allemaal vertikaal op de hoofprint. Qua opbouw lijkt ie wel op een computer :P

[ Voor 23% gewijzigd door MnM op 17-12-2003 23:39 ]

Topicstarter
MnM schreef op 17 december 2003 @ 23:33:
Hierbij de foto's van de DB790QS (inside)

de foto's zijn ruim een MB per stuk dus ik zet hier alleen de links neer.

http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00029.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00030.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00031.JPG
http://www.ruighaver.nl/MnM/DSC00021.JPG

Je ziet duidelijk dat de 2000QS een stuk opgeruimder/leeger is als de 790QS, en je ziet ook waar het gewicht van de 790QS tegenover de 2000QS vandaan komt.

Op bepaalde plaatsen op verschillende prints staat "DB990 DA1000 Only" lijkt er dus op dat het een universele print is. Ook de aansluitingen op de achterkant lijken modulair, deze prints staan allemaal vertikaal op de hoofprint. Qua opbouw lijkt ie wel op een computer :P
toon volledige bericht
Nice dankjewel voor je foto's... hij is idd een stuk voller dan de 2000qs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt mij duidelijk:
Ik ben van de week wezen luisteren bij de mediamarkt in amsterdam zo en ik kon zogauw geen verschil in geluid horen. In ieder geval niet zoveel verschil dat die kleine 300 euro verschil kan rechtvaardigen.

Aan features zit er op de 790 toch alweer meer dan genoeg.

Nu nog even de schade van kerst en wintersport afwachten en dan ga ik in januari tot de aanschaf over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87181 schreef op 19 december 2003 @ 20:19:
Het lijkt mij duidelijk:
Ik ben van de week wezen luisteren bij de mediamarkt in amsterdam zo en ik kon zogauw geen verschil in geluid horen. In ieder geval niet zoveel verschil dat die kleine 300 euro verschil kan rechtvaardigen.

Aan features zit er op de 790 toch alweer meer dan genoeg.

Nu nog even de schade van kerst en wintersport afwachten en dan ga ik in januari tot de aanschaf over.
Ik hoor wel degelijk verschil tussen deze 2 receivers ik zeg alleen eerlijk ik vind dat nieuwe verschil alles behalve mooi!
te hoog het warme is ervan af zelfs al gooi je de lage tonen op 6 dan nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
Anoniem: 65725 schreef op 21 december 2003 @ 15:48:
[...]

Ik hoor wel degelijk verschil tussen deze 2 receivers ik zeg alleen eerlijk ik vind dat nieuwe verschil alles behalve mooi!
te hoog het warme is ervan af zelfs al gooi je de lage tonen op 6 dan nog
Dat was zoals ik reeds eerder zei ook mijn beleving. Ik vond het kil en klinisch over komen en mistte ook idd een beetje de warme in het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101171

Hoi,

Ik heb zelf de DB-790 gekocht en het bevalt me prima, wat me tegenvalt is dat de EQ regeling alleen van toepassing is op de front speakers, iemand toevallig ervaring hiermee? en valt dit niet op een of andere manier te tweaken in een secret menu (on/off switch in combinatie met ? toets).
Wat me ook opvalt is dat de DB-2000 in verschillende uitvoeringen zijn als je de achterkanten bekijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 101171 schreef op 29 december 2003 @ 20:12:
Hoi,

Ik heb zelf de DB-790 gekocht en het bevalt me prima, wat me tegenvalt is dat de EQ regeling alleen van toepassing is op de front speakers, iemand toevallig ervaring hiermee? en valt dit niet op een of andere manier te tweaken in een secret menu (on/off switch in combinatie met ? toets).
Wat me ook opvalt is dat de DB-2000 in verschillende uitvoeringen zijn als je de achterkanten bekijkt
Vaag de DB-2000 is vrijwel overal te koop nu en nog nergens verschillende uitvoeringen gezien en op de site van sony staat ook niets daarover vermeld
zoals altijd op hun erg magere info desk (ulg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schade vd wintersport: afgevoerd per ambulance |:(, aanvang 5-vingertypen

dankzij de verzekering een change in het budget :)

Na een week het internet afhoppen en her en der wezen luisteren heb ik sony laten vallen (toedeloeeee), ook omdat mn sony dvd 535 er spontaan mee stopte (no disc), net als mn cassettedeck (veel te traag) en mn video (strepen).
Dr lijkt wel een timer in te zitten: 4 jaar -> krak!

dus naar de yamaha rxv740 en denon avr-1804 gaan luisteren. Ze klinken ook erg goed (eea weer afhankelijk van de speakers die eraan hingen)
en ze zien er :9~ uit, denon alu, yamaha titanium

helaas heeft yamaha geen bijpassende dvd/sacd spelert onder de 1000 euri.
de dvd 540 hoor je weinig lovends over.

dus is het denon geworden!
avr-1804 en dvd-1400!
oehlbach kabelgebeuren erbij :9

En als mn pascal speakers het niet trekken: hallo kef q5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Hier een test van de STR-DB2000:

http://www.diskidee.nl/av/testen/index.htms/4629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

informatieve test zou ik zeggen, er is een stukkie tekst wat mij bijzonder is bijgebleven.

ik koop liever het topmodel van een oude serie als het instapmodel van een nieuwe.

ik ga volgende maand een nieuwe receiver kopen, aangezien ik bij de koop van deze toch de verkeerde kleur heb gekozen. heb nu zwart en wil zilver aangezien de dvd en video ook al zilver zijn.

nu weet ik niet welk type ik zal kopen, ik hoor al veel negatieve ervaringen over de DB2000.
het best is meenemen naar huis en luisteren maar.

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59
Ik sta op het punt deze 790 versterker (en de 930 dvd speler) te gaan kopen.
Dit wordt vervolgens aangesloten op een stel Mission speakers uit de 77 serie (zuilen en dipool speakers).
Nu heb ik ervaring met de 930 QS van Sony en dat klinkt icm deze speakers vrij goed. Maar ik heb het idee dat er meer uit te halen valt, zeker qua stereo geluid.
Kan iemand mij vertellen of ik er op vooruit ga met deze versterker (en dvd speler)?Ik hoor alleen maar goede verhalen, vandaar dat ik deze versterker zit te overwegen.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlevd
wezep schreef op 21 januari 2004 @ 11:59:
Ik sta op het punt deze 790 versterker (en de 930 dvd speler) te gaan kopen.
Dit wordt vervolgens aangesloten op een stel Mission speakers uit de 77 serie (zuilen en dipool speakers).
Nu heb ik ervaring met de 930 QS van Sony en dat klinkt icm deze speakers vrij goed. Maar ik heb het idee dat er meer uit te halen valt, zeker qua stereo geluid.
Kan iemand mij vertellen of ik er op vooruit ga met deze versterker (en dvd speler)?Ik hoor alleen maar goede verhalen, vandaar dat ik deze versterker zit te overwegen.
Op wat voor versterker had je zaakje aangesloten dan, of is die 930 die je noemt een versterker of receiver?

Ik ben in ieder geval tevreden over de stereokwaliteit die de 790qs levert en er zitten nog maar simpele luidsprekers aan van een Sony midisetje, ik moet nog nieuwe kopen en zit zelf te denken aan de Q-serie van Kef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Kunnen de nieuwe eigenaren misschien ook de pricewatch even bijwerken met deze apparaten. Zou wel makkelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:59
mlevd schreef op 21 januari 2004 @ 12:17:
[...]

Op wat voor versterker had je zaakje aangesloten dan, of is die 930 die je noemt een versterker of receiver?

Ik ben in ieder geval tevreden over de stereokwaliteit die de 790qs levert en er zitten nog maar simpele luidsprekers aan van een Sony midisetje, ik moet nog nieuwe kopen en zit zelf te denken aan de Q-serie van Kef.
Ik heb momenteel de boel aangesloten op een Sony STR-DB930: een receiver van een jaar of 4 oud. Deze blijft in de huiskamer staan en de speakers gaan allemaal naar zolder: prive bioscoop :)
Voor op zolder zoek ik dus een nieuwe versterker en dvd speler.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

test diverse AV receivers van recente makelij (oa sony 790 en denon 1804):

http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3695

test denon 1400 dvd spelert:

http://www.homecinemachoi...yreview.php?reviewid=3681

veel meer tests:

http://www.homecinemachoice.com/testbench/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 14:40
s-master heeft alleen zin als je super audio cd hebt heb ik me laten vertellen in utrecht :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

-roberth- schreef op 21 januari 2004 @ 19:44:
s-master heeft alleen zin als je super audio cd hebt heb ik me laten vertellen in utrecht :)
Nog maar even een stukje over S-Master.....wie het van A tot Z snapt mag het gaan uitleggen :P :
Sony’s S-Master technology realises a long-standing ambition of digital audio engineers and enthusiasts alike: direct numerical conversion from Pulse Code Modulation to Pulse Width Modulation at high power levels. For the first time, this enables creation of an extremely high efficiency power amplifier requiring no feedback from output to input. Furthermore, S-Master technology introduces a wholly novel volume control, replacing input digital attenuation with a variable power supply at the output switching stage. This preserves the smallest nuances of an original signal -even at the lowest listening levels.
Komt van de EISA-site......Sony heeft er namelijk een EISA-award voor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
S-Master heel simpel... laten we beginnen bij het gewicht van beide nieuwe QS reveivers de DB790 is ruim 2 kilo zwaarder dan de DB2000, daar het hem juist in... de bedoeling is diezelfde kracht vermogen te creeren met minder zwaardere energieke elementen.
Het heeft natuurlijk ook wat effect op het geluid, maar met mijn ervaring met vrienden heeft ieder zn eigen mening de 1 vind het koel klinken en de ander heel warm...
komt ook best tot zn recht? want dr is geen feit wat warm of met koel/kil bedoeld word...

(als je de DB790 op het ook hebt dan zou ik "het" kopen en niet zomaar voor de DB2000 gaan want zoveel verschillen zijn er zeker niet behalve het S-Master system en het 20 watt extra per kanaal dat merk je nauwlijks of je moet echt een music kenner zijn)

Dit is BTW een korte samenvatting... sim-pel trouwens als iemand anders het er totaal niet mee eens is wat ik nou allemaal getypt heb... graag tegen argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 65725 schreef op 22 januari 2004 @ 20:27:
S-Master heel simpel... laten we beginnen bij het gewicht van beide nieuwe QS reveivers de DB790 is ruim 2 kilo zwaarder dan de DB2000, daar het hem juist in... de bedoeling is diezelfde kracht vermogen te creeren met minder zwaardere energieke elementen.
Het heeft natuurlijk ook wat effect op het geluid, maar met mijn ervaring met vrienden heeft ieder zn eigen mening de 1 vind het koel klinken en de ander heel warm...
komt ook best tot zn recht? want dr is geen feit wat warm of met koel/kil bedoeld word...
Je legt niet uit wat S-Master inhoudt. Het verschil in gewicht wordt gewoon bepaald door het feit dat de 2000 digitale eindtrappen heeft en de 790 conventionele (klasse D t.o.v. klasse B ). Digitale versterkers hebben net als de CD het voordeel dat er minder fouten worden gemaakt omdat je maar met eenen en nullen te maken hebt. Bovendien zijn digitale versterkers veel efficienter en lichter en worden minder warm.....deze dingen hebben veel met elkaar te maken. Maar het S-Master systeem is weer een nieuwe technologie binnen de wereld van de digitale versterkers (die nu ook een beetje een opmars beginnen te maken in het betere segment) en wat dat nu precies doet weet ik niet. Het zit hem volgens mij in het volgende zinnetje:
direct numerical conversion from Pulse Code Modulation to Pulse Width Modulation at high power levels.

[ Voor 5% gewijzigd door zimbab op 22-01-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag de 790 besteld, vooral naar aanleiding van de goede reviews @ kieskeurig.nl & homecinemachoice.com... :)

Nu alleen nog speakers aanschaffen om het surround gebeuren op te zetten
Pagina: 1