Rechten van lokale administrator op het domein ?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Kan iemand mij vertellen wat de rechten van een lokale administrator zijn op het domein ?

Ik heb namelijk geprobeerd om de gebruikers van het domein power user te maken op de lokale pc`s en dit is ook gelukt (het domein account toevoegen via computerbeheer aan de lokale gebruikers groep)

Alleen nu probeert 1 van de gebruikers een legale sims game te draaien en die zegt na het installeren doodleuk van "Please login as an administrator" Dus ik de gebruikers aan de lokale administrator groep. Sims werkt nu wel.

Maar wat zijn de rechten van die gebruikers nou op m`n AD ? en op het AD van de buurman die ook trusted is bij mijn domein ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als het een beetje goed in elkaar zit heeft een local admin geen rechten binnen het domein maar alleen lokaal op de pc waar hij admin van is.
Tenzij zijn account deel uitmaakt van een groep die domein/forrest wijd rechten hebben zoals domain admins ofzo.

power users hebben lang nie zoveel rechten als admins.
Admin mag over het algemeen alles tenzij het in een policy uitgezet is.
maar kan je vast wel via google alles over vinden.
En ja wat die trusts betreft ligt er geloof ik aan hoe die ingesteld zijn maar weet ik nie zoveel van dus kan er ook nie echt antwoord opgeven

[ Voor 40% gewijzigd door Smurff op 14-12-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

een Local administrator zegt het al. De gebruiker is alleen Local dus op die computer administrator. In jou Domain is het nog steeds een normale users. Het heeft verder ook geen enkele invloed op de trust die jij met je buurman hebt liggen omdat je daar alleen users in een ander domain rechten geeft.