Hallo,
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een database waaruit informatie gehaald wordt. Deze informatie wordt doormiddel van ASP in mijn pagina gezet. Aangezien ik de informatie nodig heb in mijn javascript, laat ik de variable zetten in mijn (javascript)code.
Nu kan het zijn dat in mijn database <enters> staan omdat er uiteraard een nieuwe regel begint.
Deze enters (chr(10)) laat ik doormiddel van een functie veranderen in een <br>.
Maar de enters (die hij niet op de pagina laat zien, maar er wel zijn) geven problemen in mijn javascript.
Je krijgt dan bijvoorbeeld de volgende javascript:
tekst11c.innerHTML='1
<br>sdaikud as
<br>sad sadas<hr align="center" width="100%" size="1" color="#CCCCCC" noshade>'
}
Waarbij dit dus in de database staat:
1
sdaikud as
sad sadas
(incl enters)
Mijn functie om de enter te veranderen in een <br> is:
FUNCTION replaceEnter ( theString )
replaceEnter = Replace(theString,chr(10),"<br>")
END FUNCTION
Hoe kan ik voorkomen dat de enters in mijn javascript komen? Hij geeft nu namelijk de foutmelding dat de tekenreeks niet wordt afgesloten...
Alvast bedankt!
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een database waaruit informatie gehaald wordt. Deze informatie wordt doormiddel van ASP in mijn pagina gezet. Aangezien ik de informatie nodig heb in mijn javascript, laat ik de variable zetten in mijn (javascript)code.
Nu kan het zijn dat in mijn database <enters> staan omdat er uiteraard een nieuwe regel begint.
Deze enters (chr(10)) laat ik doormiddel van een functie veranderen in een <br>.
Maar de enters (die hij niet op de pagina laat zien, maar er wel zijn) geven problemen in mijn javascript.
Je krijgt dan bijvoorbeeld de volgende javascript:
tekst11c.innerHTML='1
<br>sdaikud as
<br>sad sadas<hr align="center" width="100%" size="1" color="#CCCCCC" noshade>'
}
Waarbij dit dus in de database staat:
1
sdaikud as
sad sadas
(incl enters)
Mijn functie om de enter te veranderen in een <br> is:
FUNCTION replaceEnter ( theString )
replaceEnter = Replace(theString,chr(10),"<br>")
END FUNCTION
Hoe kan ik voorkomen dat de enters in mijn javascript komen? Hij geeft nu namelijk de foutmelding dat de tekenreeks niet wordt afgesloten...
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 18:51 ]