Kan een PIV standaard gewoon worden ge-OCed van 2.8 naar 3.0Ghz door omhoog zetten van de FSB of zijn P4 gelocked ?
Ik zou zeggen gebruik eens de zoekfunctie:
http://gathering.tweakers.net/forum/find
En ja meestal kan het zonder problemen, afhankelijk van mobo o.a.
En lees de PMG faq's voordat je zon topic opent
http://gathering.tweakers.net/forum/find
En ja meestal kan het zonder problemen, afhankelijk van mobo o.a.
En lees de PMG faq's voordat je zon topic opent
[ Voor 56% gewijzigd door Hoyden op 14-12-2003 18:45 ]
P4's zijn wel gelocked, maar de fsb is voor zover ik weet altijd te veranderen
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Als ze gelockt zijn dan is meestal de Multiplier gelockt. Lijkt me sterk dat de FSB gelockt kan zijn. Of de PIV door middel van alleen de FSB verhogen ook precies op 3.0 Ghz draait weet ik niet. Maar hij komt wel hoger dan 2.8 Ghz.
edit:
Te laat
Te laat
[ Voor 5% gewijzigd door Bobje op 14-12-2003 18:45 ]
Okee kan hij ook gewoon om en nabij de 3.0 Ghz aan met standaard koeler denken jullie ?
Kan het opschroeven van de FSB met een 800FSB P4 geen kwaad ?
Dat kan met een standaard retail koeler, die zijn over het algemeen vrij goed.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:55:
Okee kan hij ook gewoon om en nabij de 3.0 Ghz aan met standaard koeler denken jullie ?
Gewoon ff je temp's checken, en geen probleem verder.
Een p4tje kan wel wat hebben..
Probeer het gewoon es, het ergste dat er kan gebeuren is dat je BIOS in de fout gaat, en je een CMOS reset moet doen. Procs van tegenwoordig kunnen heus wat hebben hoorVerwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:55:
Overigens is je vraag wel heel erg basic hoor, met wat zoek- en leeswerk had je dat zo kunnen vinden
[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 14-12-2003 18:58 ]
Lees eens de overclocking basics door in de FAQ van het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling
In ieder geval heeft dit weinig met PMG te maken, laat staan met GoT.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()