[XP] Oude FAT partitie: Onbekende partitie

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb hier een oude schijf van mijn broers pc. Daar staat nog een dos partitie op met spul dat hij nog wil bewaren.

Ik zelf draai XP, en hij krijgt na het opstarten geen drive letter. Als ik in m'n Schijfbeheer kijk ziet hij hem wel alszijnde: 2,00 GB FAT Onbekende partitie. Ik neem aan dat het gewoon FAT 16 is, en zie niet in waarom XP die niet meer uit kan lezen.

Hoe kan ik de drive benaderen zodat ik belangrijke documenten e.d. kan wegkopieren??

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou met Partition Magic eens kunnen kijken wat voor bestandssysteem het is (je verwacht FAT16 maar blijkbaar is dat het niet, anders zou XP 'm wel kunnen lezen) en eventueel converteren.

• me1299
  • Nu online

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik hoor net van m'n broer dat de partitie wel met partition magic aangemaakt is. Ik heb zelf dat programma in geen jaren meer gebruikt. Bestaat er een demo van waarmee ik uit de voeten kan? Of mis ik dan functies?

Het moet iig wel een type zijn dat dos zelf uit kan lezen. En voor zover ik weet kan dat alleen FAT 16 zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door me1299 op 14-12-2003 18:44 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Al geformateerd? :+

Sorry, als dit een lullige opmerking blijkt te zijn. :P

• me1299
  • Nu online

me1299

$ondertitel

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 14 december 2003 @ 19:16:
Al geformateerd? :+

Sorry, als dit een lullige opmerking blijkt te zijn. :P
Haha, het is niet mijn schijf :+

Ik ben momenteel op een andere machine freebsd aan het installeren, dus ik kijk er later wel naar. Ik heb ondertussen wel uit andere topics opgemaakt dat je meestal wel de partitie kan weggooien omdat je er toch niets meer mee kan.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer die disk eens in een oude PC te hangen en kijk of ie daar wel wil.

Zou me niks verbazen overigens als die schijf verkeerd gejumpered is waardoor XP er problemen mee heeft.....die PC van vrager hadden allemaal 1 schijf, en dat was de primary master. IDE instellingen maar eens nakijken dus

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1