[PHP] Elk php script logt me uit na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen bezig met php scripts.
Het installeren gaat meestal prima, de sql databases en de webserver worden allemaal prima herkend.

Maar wanneer een php script geinstalleerd is en ik een paswoord voor een admin heb aangemaakt gebeurt het volgende:

Ik log in op de admin pagina van het betreffende programma. Ik zie eerst de melding dat dit succesvol gelukt is maar na een aantal seconden word ik geredirect naar dezelfde loginpagina.

Nu heb ik natuurlijk al in verschillende fora en internet pagina's gezocht naar een antwoord maar daar staan zoveel mogelijke oorzaken in dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb mijn save path in php.ini aangepast, ik heb m'n proxy van m'n browser uit -en aangezet, ik heb in de configs van de php programma's verschillende dingen veranderd en ga zo maar verder.

Ik heb alleen het idee dat dit 1 oorzaak heeft omdat het bij mij met elk programma gebeurt waar ik via een admin login en password moet inloggen na een installatie.

Ik krijg geen errormeldingen en het ligt blijkbaar niet aan de programma's maar aan een instelling op mijn systeem, omdat het bij elk programma gebeurt.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Mvg,

Tjendol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

heb je voorbeelden van pakketten waarbij dit gebuerd? Post je phpinfo eens? Welke browser? Heb je cookies aanstaan? Heb je het andere mensen al op de zelfde server laten proberen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb verschillende Content management pakketten geinstalleerd. De laatste die ik geprobeerd heb is Xoops.

Ik heb php versie 4.3.4. Ik gebruik Internet Explorer 6 (Bij Opera heb ik hetzelfde probleem).
Cookies staan aan, tenminste: ik heb in IE de beveiliging op 'normaal' staan. Moet ik nog iets anders doen om ze aan te zetten?

Ik heb het inderdaad andere mensen laten proberen en met en zonder proxy geconnect maar dit geeft hetzelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je het zootje toevallig op een vanaf het Internet toegankelijke server staan zodat wij ook wat dingen kunnen testen? Produceren elk van de programma's met logfiles? Laat je voor je sessies cookies aanmaken? Kun je met een cookieviewer of in de source zien of je wel je sessie (id) behoudt?

Probeer dit eens:
PHP:
1
2
3
<? session_start(); ?>
<a href="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>">SessieId: <?=session_id()?></a>
<a href="<?=$_SERVER['PHP_SELF']?>?<?=session_name()?>=<?=session_id()?>">SessieId: <?=session_id()?></a>

Blijft bij beide links het sessieId hetzelfde?

[ Voor 77% gewijzigd door Spider.007 op 14-12-2003 18:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik in 1 van de errorlogs tegenkom na het net nog geprobeerd te hebben zijn regels als deze:

localhost [14/Dec/2003:17:27:32 +0100] Error reading "C:\Program Files\HTTPd\htdocs\c11\id\0\310969" - Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Het aanmaken van cookies voor sessies moet toch ook in php.ini?
En hoe zie ik of ik de id behoud?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:03:
...
Ik log in op de admin pagina van het betreffende programma. Ik zie eerst de melding dat dit succesvol gelukt is maar na een aantal seconden word ik geredirect naar dezelfde loginpagina.
...
Gebruik je wel $_GET en $_POST variabelen? Ik weet niet van welke bronnen je PHP aan het leren bent, of hoe de code eruit ziet, dus begin maar met een basis vraag.

Misschien wil die je wel redirecten naar het admin menu, maar mist ie opeens de variabelen die in eerste instantie wel goed zijn meegenomen door het formpje maar daarna niet meer.

Zelf gebruik ik sessie ( $_SESSION[] ) variabelen voor inlog scripts, zijn door de hele site bruikbaar.

Geef een stukje voorbeeld code, ik vermoed nu dat het probleem ligt bij "global vars" (in oude PHP kon je variabelen door de hele site heen gebruiken, nu moet je expliciet zeggen $_GET[] $_POST $_SESSION[], is misschien irritant, maar wel met een goede reden geintroduceerd: Veiligheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben echt een noob hoor. Maar alles is nog zoals het geinstalleerd is door het programma. Ik zie in de verschillende php bestanden wel get en post variabelen ja.

Ik heb het programma overigens hier vandaan:
http://www.xoops.org//general/download.php

Ik ga ondertussen even in de codes kijken of ik iets vreemds bij de global vars zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 18:37:
Wat ik in 1 van de errorlogs tegenkom na het net nog geprobeerd te hebben zijn regels als deze:

localhost [14/Dec/2003:17:27:32 +0100] Error reading "C:\Program Files\HTTPd\htdocs\c11\id\0\310969" - Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden.

Het aanmaken van cookies voor sessies moet toch ook in php.ini?
En hoe zie ik of ik de id behoud?

Je kunt trouwens ff hier kijken:
http://www.tjendol.com/xoops/html/index.php
Bij elke actie die ik uitvoer wordt mij een nieuw cookie met een nieuw sessieId aangeboden; het lijkt me dus dat de cookies aan de serverkant niet goed zijn geconfigureerd. Controleer je session.save_path eens?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende heb ik ingesteld in m'n php.ini

session.save_path = C:\PHP\sessiondata ; argument passed to save_handler

; Whether to use cookies.
session.use_cookies = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
moet ik deze waarden nog aanpassen soms:

; This option enables administrators to make their users invulnerable to
; attacks which involve passing session ids in URLs; defaults to 0.
; session.use_only_cookies = 1

; Name of the session (used as cookie name).
session.name = PHPSESSID

; Initialize session on request startup.
session.auto_start = 0

; Lifetime in seconds of cookie or, if 0, until browser is restarted.
session.cookie_lifetime = 0

; The path for which the cookie is valid.
session.cookie_path = /

; The domain for which the cookie is valid.
session.cookie_domain =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Die instellingen lijken goed; ik neem aan dat de directory sessiondata bestaat? Gebruik je btw Apache als httpd? Heb je dat script wat ik hierboven post al eens geprobeerd om uit te sluiten dat het aan de progsels ligt ipv je server?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De directory sessiondata is aanwezig ja.
Ik maak op dit moment gebruik van OmniHttpd omdat ik net begonnen ben met een webserver en php. Dat schijnt eenvoudiger te zijn in het gebruik.
Het lijkt me ook sterk dat niet 1 van die programma's met deze webserver werkt want ik heb veel reacties van mensen gelezen op internet die het zonder problemen draaien met php.

Kan ik appache overigens gebruiken in windows xp? Dat is niet de ideale combi geloof ik..

Ga nu ff je script proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Apache werkt op Windows Xp zonder problemen hoor! Heb je dit wel eens gelezen? Ik heb helaas geen ervaring met Omnihttpd; maar ik weet wel dat ik geen enkel probleem heb met Apache ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 19:04:
Kan ik appache overigens gebruiken in windows xp? Dat is niet de ideale combi geloof ik..
Is wel mogelijk hoor, veel mensen draaien apache op XP :)

Heb je het forum van xoops ook al eens bekeken en gezocht :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja op het forum van xoops ben ik al geweest, de oplossingen die daar gegeven werden hielpen niet bij mij :(

bedankt in ieder geval voor de hulp zover.
Ja, met google heb ik denk ik al 100 pagina's gezien...lol

Ik probeer apache en kijk of dat wel lukt. En anders zie je m'n post wel weer verschijnen.

In welke php file moet ik dat stukje code overigens toevoegen?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 19:10:
In welke php file moet ik dat stukje code overigens toevoegen?
Als je deze code opneemt in een nieuw bestand kun je redelijk snel zien wat er gebeurd met sessies ed.....

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grrrr, nieuwste php geinstalleerd (bleek toch 3 op te staan). Ook dit werkt niet...begrijp er echt geen moer van.

Apache installeren gaf ook problemen, die gaf de php bestanden als tekst weer in m'n browser...sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als PHP bestanden als tekst weergeeft moet je even je PHP installatie voltooien door 2 regels aan een configuratiebestand toe te voegen :) Wat staat er btw in je webroot in 'c11\id\0\310969' :?

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
Je hebt dus nog meer problemen als alleen een PHP site die niet wil werken.

Als je het irritant vind om uit te vogelen waar het aan ligt, is er voor Windows ook een hele goede instal van Apache+MySQL+PHP+Perl en nog meer te vinden onder de naam WAMPP.

Hier te downloaden

Ik zou hem even proberen (zelf niet hoeven doen, handig dat LinuX >:)) misschien staat dan alles wat scherper op elkaar afgesteld ipv dat je het zelf maar moet zien aan elkaar te knopen. Op sourceforge is nog een uitgebreider lijstje te vinden, maar ik weet echt niet wat alle verschillende speccies inhouden en wat je behoeften/intenties zijn met de sites die je wil gaan maken.

Misschien lukt het nu wel beter, who knows B)

suc6 en hoor graag of het geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx a lot. Ik ga het proberen en laat het horen als het gelukt is!

En spider: die directory bestaat dus helemaal niet---> 'c11\id\0\310969'
Maar ik weet niet waarom niet...

Ik probeerde net trouwens weer in te loggen (heb niets veranderd) en nu kwam ik 1 stap verder

kreeg deze melding:
This is your first time to enter the administration section. Press the button below to proceed

En wanneer ik nu deze submit button klikte kwam ik na kort laden weer steeds bij ditzelfde scherm terug...... :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mogelijke oorzaak gevonden:

De map voor mijn saved data wordt iedere keer na het drukken op submit terugveranderd in "alleen lezen".....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
many thnx LinuX-Tux, en de anderen natuurlijk ook :)

Maar Tux, jouw advies heeft geholpen...ik heb de kant en klare package voor apache, sql etc. geinstalleerd en nu werkt het! thnx a bunch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
NP, glad 2 hear, kwam die xAMPP tegen in 1 of ander blad, had het zelf niet nodig maar wilde wel eens weten of het zo goed was als ze zaten te promoten daaro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad, lag bij mij aan de verouderde versie van PHP in combinatie met $_GET en $_POST variabelen!
Pagina: 1