Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Beste muziekvrienden,

De 20 GB Ipod van een vriend van mij werkt nog wel, maar wordt niet meer door Windows herkend. Hij zegt dat dit probleem ontstaan is toen hij vlak na het aansluiten de Ipod weer ontkoppelde.

Ik heb eens naar zijn PC gekeken en het blijkt nu dat één van de 3 firewire aansluitingen nogal "uitgelebberd" is, waardoor het mogelijk is de firewire connector er verkeerd om in te doen. Wie weet is dat een keer gebeurd. Ik bedoel dat de ronde kant van de aansluiting (misschien met geweld) op de vierkante kant van de connector op de FireWire kaart is gedrukt.

Andere FireWire apparaten werken nog wel.

Weet iemand een oplossing? (Bijv. flashen, zou dat helpen?) Hij heeft 'm nog maar 2 maanden, dus ik zei al: vraag garantie aan...

Edit: toch vind ik het raar dat het zo makkelijk is een FireWire aansluiting zomaar verkeerd om aan te sluiten. Bij USB (2.0) kan dat gewoon niet. De connector van de Ipod is ook iets kleiner dan een ander kabeltje dat hij heeft, dat past er nl. niet verkeerd om in.

[ Voor 17% gewijzigd door pinockio op 14-12-2003 17:50 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

mijn tip: sluit em GOED op een andere firewire poort aan (of op usb, moet ie wel zo'n kabeltje hebben), en stop de CD erin, dan 'formateert' ie de ipod. Is ie wel z'n muziek kwijt...

leoaq.fm // Jeune Loop

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Dank je voor de tip! Werkt dat ook als hij niet meer herkend wordt (= Windows XP reageert er helemaal niet meer op)?
Wie weet...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.