Toon posts:

target frame vanuit een andere pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al behoorlijk lang loop ik te zoeken naar een oplossing om zonder php een frame van de ene pagina, mee te nemen naar een andere pagine.

Het gaat om het volgende:
In pagina open.htm heb ik een frame waarin gebladert kan worden. 1 van de 'bladeren' is bijv. 1.swf of 1.htm(met daarop 1.swf). Met een link op de 1.swf kun je naar 2.swf. Nu wil ik graag een nieuwe pagina kunnen openen met 3 frames, waarin automatisch in de mainFrame, het 'blad' wat in de vorige pagina in de frame stond meeneemt. Ofwel, wanneer in open.htm in mainFrame, 1.swf staat en ik druk op een link waardoor pagina zoomed.htm wordt geladen, moet 1.swf in mainFrame van zoomed.htm worden geladen. Wanneer in open.htm in mainFrame, 2.swf staat, moet zoomed.htm worden geladen met 2.swf in zijn mainFrame.

Weet iemand een oplossing hoe dit te doen.
Ik heb meerdere codes uitgeprobeerd maar het lukt gewoon weg niet. Op het internet is ook bijna niets te vinden rond deze methode. Ben dan ook al maanden opzoek.

Ik hoop dat iemand een juiste code voor mij heeft.

PS.
het is natuurlijk makkelijk om gewoon voor elke zoomed.htm een andere toewijzing aan mainFrame te geven maar juist dit wil ik niet. Ik wil het graag toewijzen vanuit de andere pagina.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Je kunt een querystring aan de zoomed.html meegeven: zoomed.html?page=1.swf en dan in zoomed.html de frameset met javascript schrijven.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je me daar een voorbeeld van kunnen geven.
Hoe moet ik dit in javascript schrijven.

• André

André

Analytics dude

JavaScript:
1
2
3
<script type="text/javascript">
  document.write("hierjeframesethtml");
</script>

En om de querystring uit te kunnen lezen moet je zoeken op 'document.search'.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 09:48
1 woord "ZOEKEN"

Nu even zonder dollen. Een beetje welwillend iemand zou verzinnen http://javascript.pagina.nl en verder zoeken.

Verder zal ik je vertellen dat je iets met location moet hebben, en dat je de URL string moet splitten bij de "?". Daarna is het zelf invullen van if statements en de acties die daarbij uitgevoerd moeten worden.

SUC6 :P

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 15-12-2003 00:09 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe had ik het volgende zover klaar....maar het werkt gewoon weg niet. Dus ben ik opnieuw op zoek met een clean start. Misschien dat jullie er wat uit kunnen maken wat fout gaat.

<code>
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<script language=javascript>
if (location.search) {url=location.search.substring(1)}
else{
url = "regular.html"
}
document.write('<frame>'+
'<frameset name=leftFrame src="../../tissues/zoomed-leftbuttonbar.html">'+
'<frameset name=mainFrame src="'+page+'">'+
'<frameset name=rightFrame src="../../tissues/zoomed-rightbuttonbar.html">'+
'</frame>')
</script>

</head>

<frameset cols="56,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="../../tissues/zoomed-leftbuttonbar.html" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
<frameset cols="*,57" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="'+url+'" name="mainFrame" scrolling="no" noresize>
<frame src="../../tissues/zoomed-rightbuttonbar.html" name="rightFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>
</frameset>
<noframes><body onload="location.search">

</body></noframes>
</html>
</code>

dit is de tweede pagina> zoomed.html
in open.htm staat dan een link met: zoomed.html?1.swf
het werkt ook niet met zoomed.html?page=1.swf

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 15 december 2003 @ 00:08:
1 woord "ZOEKEN"

Nu even zonder dollen. Een beetje welwillend iemand zou verzinnen http://javascript.pagina.nl en verder zoeken.

Verder zal ik je vertellen dat je iets met location moet hebben, en dat je de URL string moet splitten bij de "?". Daarna is het zelf invullen van if statements en de acties die daarbij uitgevoerd moeten worden.

SUC6 :P
:P ZGOed lezen is ook een optie....zoals ik al bij de eerste post had vermeld ben ik al heel lang opzoek.

• André

André

Analytics dude

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<html>
  <head>
  </head>
    if (location.search) { url = location.search.substring(1); } 
    else { url = "regular.html"; }

document.write('<frameset cols="30%,*,30%">');
    document.write('<frame name="leftFrame" src="../../tissues/zoomed-leftbuttonbar.html">');
    document.write('<frame name="mainFrame" src="'+ url +'">');
    document.write('<frame name="rightFrame" src="../../tissues/zoomed-rightbuttonbar.html">');
    document.write('</frameset>');
  </script>
</html>

[ Voor 139% gewijzigd door André op 15-12-2003 08:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
andre bedankt voor je moeite...ik ga kijken of t werkt.

groeten Taliezin

Verwijderd

Topicstarter
Pfieuw....het werkt.....
het werkt in zijn geheel goed.....en bij mijn eerst volgende test van waaruit ik vanuit het swf bestand een getUrl link klik, werkt het niet.
Met andere woorden vanuit het swf bestand werkt het niet.

niet met post, niet met get...

weet iemand hoe het kan dat het wel vanuit een html kan worden gelinkt maar niet vanuit swf.....er is in die html helemaal geen code voor nodig om de link te laten werken.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Que :?

Vanuit Flash werkt wat niet?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 16 december 2003 @ 00:05:
Que :?

Vanuit Flash werkt wat niet?
euh...lees ff nog verder terug dan.....

via ahref vanuit html : zoomed.html?page=1.swf
wordt de pagina aangeroepn met 1.swf in mainFrame van zoomed.html...boven staat de code van deze pagina.

vanuit swf is het met die link zoomed.html?page=1.swf niet te lukken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 00:23 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 09:48
Zou je hem ergens online kunnen zetten? Ik verdenk dat er iets fout gaat met de target en zonder code kan iedereen gaan zitten gissen naar lucht :/

bvd, we zien het wel verschijnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was even een tijdje weg.

Nou het werkt nu helemaal maar hiermee loop ik tegen een nieuw probleem op.

test het idee op de site
het is een maxisherm in 1024x768
deze moeten er ook komen voor 1200 en 1600

als je eenmaal het scherm voor je hebt met in het midden de pagina's van de magazine dan kun je op inhoud klikken; in het nieuwe scherm op de grote loep klikken. Wanneer je nu in de vergrote versie op een volgende pagina klikt en vervolgens op de kleine link kom je terug in de vorige versie met de pagina die je had opgeroepen.....test het maar even dan begrijp je t idee.

Wat ik nu eigenlijk heb is dat ik vanuit open.htm naar zoomed.htm ga en een bepaalde pagina erin oproep door bijv. zoomed.htm?1.swf maar eigenlijk moet ik het zo hebben dat zoomed.htm het vorige scherm (open.htm) uitleest welke pagina (bijv. 1.swf of 2.swf) in het mainframe staat en deze dan zelf in zijn mainframe plaatst. Hierdoor kan ik de de zoomlinkknop in een andere frame dan swf plaatsen. M.a.w. ik wil met 1 knop hetzelfde resultaat bereiken zodat zoomed.htm?1.swf en zoomed.htm?2.swf met 1 knop mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:03 ]

• André

André

Analytics dude

je kunt in de zoomed.htm de href van je window.opener uitlezen en die gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 29 december 2003 @ 17:33:
je kunt in de zoomed.htm de href van je window.opener uitlezen en die gebruiken.
geef s een voorbeeld

• André

André

Analytics dude

index.htm:
JavaScript:
1
window.open("zoomed.htm", "_blank");

zoomed.htm:
JavaScript:
1
alert(window.opener.location.href);

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 29 december 2003 @ 17:40:
index.htm:
JavaScript:
1
window.open("zoomed.htm", "_blank");

zoomed.htm:
JavaScript:
1
alert(window.opener.location.href);
dankje

leest zoomed.htm dan de pagina uit open.htm (uit mainframe)?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 17:52:
[...]

dankje

leest zoomed.htm dan de pagina uit open.htm (uit mainframe)?
Op dat moment leest hij de url uit van de pagina die hem geopend heeft.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 29 december 2003 @ 17:53:
[...]

Op dat moment leest hij de url uit van de pagina die hem geopend heeft.
en hoe leest hij dan 1 frame van die pagina uit? :7

wat ik dan niet snap....in index.htm de window commando;
ik denk dat je de open.htm (waarin de kleine versie) staat;
en de link....zal dat dan gewoon zoomed.htm zijn of wordt zoomed.htm nu automatisch geopend door de window.open?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 18:01 ]

• André

André

Analytics dude

window.opener.framenaam.location.href

Er mag nagedacht worden.

[ Voor 28% gewijzigd door André op 29-12-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt zover...ik ga het uitproberen..

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg dat maar niet voor elkaar.

ik ben geen code wonder, meer een designer.
maar ik heb te weinig aan de clue's die zijn gegeven.
ik hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen met de window.opener gesuggereert door Andre en de alert

• André

André

Analytics dude

Verwijderd

Topicstarter
nou nee, bijna.
het moet zo zijn dat als je in frame 2 andere sites kunt zien via links in frame 1, dat als je op de inzoomlink klikt, de huidig weergegeven site in frame 2 wordt geopend in een nieuwe pagina in een bepaalde frame van die nieuwe pagina. En wel doordat frame 2 wordt uitgelezen

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 11:29:
[...]

nou nee, bijna.
het moet zo zijn dat als je in frame 2 andere sites kunt zien via links in frame 1, dat als je op de inzoomlink klikt, de huidig weergegeven site in frame 2 wordt geopend in een nieuwe pagina in een bepaalde frame van die nieuwe pagina. En wel doordat frame 2 wordt uitgelezen
Maar de techniek die ik gebruik is daar heel goed voor te gebruiken toch?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 05 januari 2004 @ 11:52:
[...]

Maar de techniek die ik gebruik is daar heel goed voor te gebruiken toch?
inderdaad maar het leest uit vanuit welke frame hij geopend is, hij moet juist lezen welke site er in het frame staat, zoals ik al melde, ik ben geen kei in code's. Ik kan bijna alles uiteindelijk vinden maar dan ben ik zeer lang bezig omdat het soms afhankelijk is van zulke kleine details.
ik ben al maanden met dit probleem bezig. Het zou fijn zijn als iemand een code wist.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 13:20:
[...]

inderdaad maar het leest uit vanuit welke frame hij geopend is, hij moet juist lezen welke site er in het frame staat, zoals ik al melde, ik ben geen kei in code's. Ik kan bijna alles uiteindelijk vinden maar dan ben ik zeer lang bezig omdat het soms afhankelijk is van zulke kleine details.
ik ben al maanden met dit probleem bezig. Het zou fijn zijn als iemand een code wist.
Dat geeft hij toch??????

Regel 1 geeft aan vanuit welke site/pagina hij geopend is en regel 2 geeft aan vanuit welke frame.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 05 januari 2004 @ 13:25:
[...]

Dat geeft hij toch??????

Regel 1 geeft aan vanuit welke site/pagina hij geopend is en regel 2 geeft aan vanuit welke frame.
ik denk dat ik je verkeerd begrijp;
het gaat er niet om vanuit welke frame zoomed.htm wordt geopend en dat zoomed.htm dit weet, maar dat zoomed.htm weet welke site in het bepaalde frame staat en dat die site dan ook in zoomed.htm in frame wordt geopend. zoomed.htm hoeft denk ik niet te weten vanuit welke pagina en frame hij geopend is maar wel moet hij weten welke site op dat moment van openen in frame 2 staat en die bewuste site in frame 2 moet zoomed.htm dan zelf ook in 1 van zijn frames openen.
het gaat bijv. om de site in frame 2, de frame waarin ook andere site's weergegeven gaan worden, vanuit frame 1 moet dan zoomed.htm oproepbaar zijn, en dan moet uitgelezen worden, welke site op dat moment in frame 2 staat van zoomed.htm openen, en die site moet dan door zoomed.htm in een frame van zoomed.htm worden weergegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 13:44 ]

• André

André

Analytics dude

Dan zet je in zoomed.html toch een framset die dynamisch gechreven word. En in het frame waar de gezoomde pagina moet komen gebruik je:
JavaScript:
1
window.opener.frames["framenaamvanframediegezoomedmoetworden"].location.href;

Dus de complete zoomed.html wordt dan:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
pagina = "";
pagina += "<frameset frameborder='0' border='0' cols='28%,*'>";
pagina +=   "<frame src='bla.htm' name='nav'>";
pagina +=   "<frame src='" + window.opener.frames["framenaamvanframediegezoomedmoetworden"].location.href + "' name='content'>";
pagina += "</frameset>";

document.write (pagina);

Verwijderd

Topicstarter
moet ik die code dan in de body of in de head plaatsen?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 15:28:
moet ik die code dan in de body of in de head plaatsen?
Een frameset heeft geen body.

HTML:
1
2
3
4
5
6
<html>
  <head>bla</head>

hier code

</html>

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het volgende als zoomed.htm

<html>
<head>
</head>
pagina = "";
pagina += "<frameset frameborder='NO' border='0' cols='56,*,57'>";
pagina += "<frame src='../../tissues/zoomed-lbar.html' name='leftFrame'>";
pagina += "<frame src='" + window.opener.frames["hoofd2"].location.href + "' name='mainFrame'>";
pagina += "<frame src='../../tissues/zoomed-rbar.html' name='rightFrame'>";
pagina += "</frameset>";

document.write (pagina);
</script>

</noframes>
</html>

hiermee krijg ik een error als ik er naar toe link:
er is een runtime-fout opgetreden
regel 11
fout: 'window.opener.frames.hoofd2.location' is leeg of geen object

als ik 'frames[" ' en ' "] ' weghaal krijg ik
fout: 'window.opener.hoofd2.location' is leeg of geen object

• André

André

Analytics dude

window.opener.frames["hoofd2"].location.href

wordt:

window.opener.top.frames["hoofd2"].location.href

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 06 januari 2004 @ 15:58:
window.opener.frames["hoofd2"].location.href

wordt:

window.opener.top.frames["hoofd2"].location.href
regel 11
fout: window.opener.top.frames.hoofd2.location is leeg of geen object

het lijkt alsof hij niet wordt uitgelezen.... het werkt ook niet als ik zoomed.htm als nieuwe window laat openen

• André

André

Analytics dude

Ik heb het lokaal nu werkend precies zoals jij het wil, heel raar dat het bij jou niet werkt.
Ik zal vanavond dat voorbeeldje eens online gooien.

Verwijderd

Topicstarter
local krijg ik het niet voor elkaar net als bij het script met de string waar deze topic mee begonnen is dus heb ik het nu even getest online; nu krijg ik geen foutcode maar nog steeds een totaal leeg scherm

ben ik mischien een code vergeten in de html van open.htm vanwaaruit zoomed.htm wordt opgeroepen. of moet zoomed.htm als nieuwe window worden geopend< local werkt dat evenmin> remote weet ik nie?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:17:
local krijg ik het niet voor elkaar net als bij het script met de string waar deze topic mee begonnen is dus heb ik het nu even getest online; nu krijg ik geen foutcode maar nog steeds een totaal leeg scherm

ben ik mischien een code vergeten in de html van open.htm vanwaaruit zoomed.htm wordt opgeroepen. of moet zoomed.htm als nieuwe window worden geopend< local werkt dat evenmin> remote weet ik nie?
Ik open zoomed.html in een nieuw scherm.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 06 januari 2004 @ 16:21:
[...]

Ik open zoomed.html in een nieuw scherm.
als javapopup of als gewoon ?
hij moet namelijk maximaal

en

on remote met zoomed.htm als niewe window> zelfde probleem> zo leeg als wat

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 16:30 ]

• André

André

Analytics dude

http://www.nobellaan.nl/test/

Dit werkt bij mij, in de zoomed.html komt een frameset met in het midden de pagina die in frame2 staat.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 06 januari 2004 @ 17:22:
http://www.nobellaan.nl/test/

Dit werkt bij mij, in de zoomed.html komt een frameset met in het midden de pagina die in frame2 staat.
het werkt inderdaad; het deed het niet in mijn pagina omdat zoomed.html werd geopend vanuit een gemaximaliseerde window; weet je mischien hoe ik de zoomed.html wel op de goede manier kan openen vanuit een maximaal scherm?

en dan heb ik er nog een nieuw probleem bij:
in het verleden met het string script opende ik bijv zoomed.htm?1.swf
als ik dan terug ging (dus zoom out) was het makkelijk> open.htm?1.swf
maar nu er een nieuw scherm opent (voor zoomed.htm) staat open.htm nog op de achtergrond; nu kan ik dit oplossen door wanneer zoomed.htm wordt geopend en in open.htm de frame heeft uitgelezen, open.htm automatisch te laten sluiten. Dan kan daarna om de andere weergave te krijgen (open.htm), open.htm de frame in zoomed.htm kan uitlezen met zo hetzelfde effect. Weet jij hoe ik dit voor elkaar kan krijgen: dat dus via de link zoomed.htm er ook een countdown begint die open.htm gaat sluiten?

ik ben al heel blij dat het script nu werkt maar als ik het niet werkend kan krijgen met een maximaal scherm dan is het werk voor niets, dan is mijn totale vormgeving/design naar de kloten en daarmee het concept van de site...
ik hoop dat je me kunt helpen.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 08:38:
[...]

het werkt inderdaad; het deed het niet in mijn pagina omdat zoomed.html werd geopend vanuit een gemaximaliseerde window; weet je mischien hoe ik de zoomed.html wel op de goede manier kan openen vanuit een maximaal scherm?
Wat bedoel je met een gemaximaliseerd scherm? Er is geen verschil in functionaliteit als het scherm klein/groot/gemaximaliseerd is.
en dan heb ik er nog een nieuw probleem bij:
in het verleden met het string script opende ik bijv zoomed.htm?1.swf
als ik dan terug ging (dus zoom out) was het makkelijk> open.htm?1.swf
maar nu er een nieuw scherm opent (voor zoomed.htm) staat open.htm nog op de achtergrond; nu kan ik dit oplossen door wanneer zoomed.htm wordt geopend en in open.htm de frame heeft uitgelezen, open.htm automatisch te laten sluiten. Dan kan daarna om de andere weergave te krijgen (open.htm), open.htm de frame in zoomed.htm kan uitlezen met zo hetzelfde effect. Weet jij hoe ik dit voor elkaar kan krijgen: dat dus via de link zoomed.htm er ook een countdown begint die open.htm gaat sluiten?
Je kan in zoomed.html een functie zetten die het scherm sluit: window.opener.close();

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 januari 2004 @ 08:48:
[...]

Wat bedoel je met een gemaximaliseerd scherm? Er is geen verschil in functionaliteit als het scherm klein/groot/gemaximaliseerd is.

[...]

Je kan in zoomed.html een functie zetten die het scherm sluit: window.opener.close();
Met gemaximaliseerd scherm bedoel ik een pagina die het gehele beeldscherm inneemt, dus zonder dat je de IE window met menu ziet, de taakbalk etc.
het werkt dan in sommige gevallen niet geheel hetzelfde
ik heb in open.htm (welke dus max is) bijv. een sluitknop > javascript:: window.opener.close die werkt hierbij niet dus heb ik er staan : javascript: top.window.opener.close

wat betreft de sluiter vanuit zoomed.htm, hoe kan ik dan open.htm door zoomed.htm laten sluiten? en eigenlijk moet dat automatisch gebeuren wanneer zoomed.htm wordt opgeroepen.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:02:
[...]

Met gemaximaliseerd scherm bedoel ik een pagina die het gehele beeldscherm inneemt, dus zonder dat je de IE window met menu ziet, de taakbalk etc.
het werkt dan in sommige gevallen niet geheel hetzelfde
ik heb in open.htm (welke dus max is) bijv. een sluitknop > javascript:: window.opener.close die werkt hierbij niet dus heb ik er staan : javascript: top.window.opener.close

wat betreft de sluiter vanuit zoomed.htm, hoe kan ik dan open.htm door zoomed.htm laten sluiten? en eigenlijk moet dat automatisch gebeuren wanneer zoomed.htm wordt opgeroepen.
Full-screen noemen we dat ;)

Je kunt in de body van zoomed.htm een onload zetten naar een functie:
<body onload="Check()">

En dan de functie in de header:
code:
1
2
3
4
function Check()
{
  window.opener.top.window.close();
}

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 januari 2004 @ 09:20:
[...]

Full-screen noemen we dat ;)

Je kunt in de body van zoomed.htm een onload zetten naar een functie:
<body onload="Check()">

En dan de functie in de header:
code:
1
2
3
4
function Check()
{
}
dit werkt vanuit een fullscreen prima> zoomed.html wordt geopend en daarna sluit de fullscreen open.htm automatisch maar nu heb ik het nog steeds niet voor elkaar dat zoomed.htm vanuit een fullscreen kan worden geopend, zoomed.html is leeg als het vanuit een fullscreen wordt opgeroepen.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:29:
[...]

dit werkt vanuit een fullscreen prima> zoomed.html wordt geopend en daarna sluit de fullscreen open.htm automatisch maar nu heb ik het nog steeds niet voor elkaar dat zoomed.htm vanuit een fullscreen kan worden geopend, zoomed.html is leeg als het vanuit een fullscreen wordt opgeroepen.
Ik heb het even geprobeerd maar dat werkt bij mij ook prima. Heb je een frameset in die fullscreen staan? Want de zoomed.html kijkt natuurlijk naar de frame met die naam die je opgegeven hebt.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 januari 2004 @ 09:37:
[...]

Ik heb het even geprobeerd maar dat werkt bij mij ook prima. Heb je een frameset in die fullscreen staan? Want de zoomed.html kijkt natuurlijk naar de frame met die naam die je opgegeven hebt.
jaha, de fullscreen is open.htm met hoofd2 als frame die wordt uitgelezen, de fullscreen is opgeroepen door een popupscript (enige manier toch?)

Het stomme is dan ook dat het wel werkt als ik open.htm normaal open, dus in een browser.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 09:48 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 09:46:
[...]

jaha, de fullscreen is open.htm met hoofd2 als frame die wordt uitgelezen, de fullscreen is opgeroepen door een popupscript (enige manier toch?)

Het stomme is dan ook dat het wel werkt als ik open.htm normaal open, dus in een browser.
Zo heb ik het lokaal hier werkend. index.html opent bij mij een fullscreen scherm. En als ik in die fullscreen op zoomed.html klik doet die het prima.

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 januari 2004 @ 09:51:
[...]

Zo heb ik het lokaal hier werkend. index.html opent bij mij een fullscreen scherm. En als ik in die fullscreen op zoomed.html klik doet die het prima.
Vreemd, en dat zonder aanpassingen??

Zou het kunnen ( lijkt me zelf vergezocht, maar ja) dat dan alleen via een tekstlink werkt ipv via een img link?

Ik snap het niet, hoe kan het dat het wel vanuit een window werkt maar niet vanuit een fullscreen. Mag ik de html code zien die je in zoomed.html hebt en evt. die van je index.html fullscreen??

By the way, als ik het eenmaal werkend heb moet zoomed.htm ook als fullscreen dus via popscript.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 10:04 ]

• André

André

Analytics dude

Mijn index.html:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
  <head>
    <title>Test</title>
  </head>
  <body>
      window.open("test.html", "_blank", "fullscreen=yes");
    </script>
  </body>
</html>

Test.html:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
  <head>
    <title>Test</title>
  </head>
  <frameset cols="33%,*,33%">
    <frame name="frame1" src="test1.html">
    <frame name="frame2" src="test2.html">
    <frame name="frame3" src="test3.html">
  </frameset>
</html>

zoomed.html:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<html>
  <head>
    <title>Zoomed</title>
  </head>
  <script language="javascript">
    pagina = "";
    pagina += "<frameset frameborder='1' border='1' cols='56,*,57'>";
    pagina += "<frame src='test3.html' name='leftFrame'>";
    pagina += "<frame src='" + window.opener.top.frames["frame2"].location.href + "' name='mainFrame'>";
    pagina += "<frame src='test3.html' name='rightFrame'>";
    pagina += "</frameset>";

document.write (pagina); 
  </script>
</html>

[ Voor 54% gewijzigd door André op 07-01-2004 10:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, vreemd.
Ja, ik heb intussen dezelfde test uitgevoerd met een schone test ipv met open.html en vanuit test werkt het bij mij ook, maar vanuit open.htm niet, errug vreemd.

Ik ga even verder knutsellen , ergens wordt het tegengehouden.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp zover.

groetjes Taliezin.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 11:02:
Hmm, vreemd.
Ja, ik heb intussen dezelfde test uitgevoerd met een schone test ipv met open.html en vanuit test werkt het bij mij ook, maar vanuit open.htm niet, errug vreemd.

Ik ga even verder knutsellen , ergens wordt het tegengehouden.

In ieder geval hartelijk bedankt voor je hulp zover.

groetjes Taliezin.
Lijkt een beetje op een cache probleem? Dat er nog oude pagina's in je temporary internet files staan.

Verwijderd

Hier vind je al je antwoorden....

http://developer.irt.org/script/script.htm

• André

André

Analytics dude

Kon ik al mijn antwoorden daar maar vinden... 8)7

Volgens mij heb jij pagina 1 gemist??

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op 07 januari 2004 @ 11:04:
[...]

Lijkt een beetje op een cache probleem? Dat er nog oude pagina's in je temporary internet files staan.
het is geen cacheprobleem; die wordt telkens automatisch leeggegooid;
en het werkt wel vanuit een window, alleen niet vanuit fullscreen;
ik heb de framespagina open.htm ook al een keer overnieuw gemaakt en ook al een keer met minder frames; maar het blijft hetzelfde, vanuit een fullscreen open.htm opent er alleen een lege window.
zo vreemd....

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 20:52:
[...]

het is geen cacheprobleem; die wordt telkens automatisch leeggegooid;
en het werkt wel vanuit een window, alleen niet vanuit fullscreen;
ik heb de framespagina open.htm ook al een keer overnieuw gemaakt en ook al een keer met minder frames; maar het blijft hetzelfde, vanuit een fullscreen open.htm opent er alleen een lege window.
zo vreemd....
En je hebt de code overgenomen precies zoals ik het had? Wat gebruik je dan IE6?

Verwijderd

Topicstarter
Nou Andre jongen, het is nu helemaal voor elkaar, het werkt helemaal. Heen en terug, dus ook vanuit zoomed.html terug naar open.html.

Wat bleek nu het probleem te zijn: open.html werd zelf geopend vanuit een fullscreen, en dan werkt het niet. Als ik open.html als eerste fullscreen popup oproep, werkt het wel. Dus ik heb nu het autosluitscript in open.html waardoor index.html ook gesloten wordt en open.html wordt nu dus ook als javapopup opgeroepen. Nu werkt het allemaal uitstekend, precies volgens wens.

Joh, je wil niet weten hoe lang het geduurd heeft in totaal naast jouw hulp hierbij, om dit voor elkaar te krijgen.

Andre ik wil je bedanken. Dankzij jou niet aflatende aandacht voor dit probleem is het gelukt en nergens anders door. Bedankt.

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 15:17:
Nou Andre jongen, het is nu helemaal voor elkaar, het werkt helemaal. Heen en terug, dus ook vanuit zoomed.html terug naar open.html.

Wat bleek nu het probleem te zijn: open.html werd zelf geopend vanuit een fullscreen, en dan werkt het niet.
Aha, dat was dus het probleem waarom het wel bij mij maar niet bij jou werkte.
Als ik open.html als eerste fullscreen popup oproep, werkt het wel. Dus ik heb nu het autosluitscript in open.html waardoor index.html ook gesloten wordt en open.html wordt nu dus ook als javapopup opgeroepen. Nu werkt het allemaal uitstekend, precies volgens wens.

Joh, je wil niet weten hoe lang het geduurd heeft in totaal naast jouw hulp hierbij, om dit voor elkaar te krijgen.

Andre ik wil je bedanken. Dankzij jou niet aflatende aandacht voor dit probleem is het gelukt en nergens anders door. Bedankt.
Graag gedaan :)
Pagina: 1